MCLB @ Roosdaal 13.04.2008

Foto's en video's gevonden? Deel ze hier
Plaats reactie
Kimmy
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 75
Lid geworden op: ma 07 mei, 2007 16:06
Locatie: Knesselare

MCLB @ Roosdaal 13.04.2008

Bericht door Kimmy »

Gisteren in Roosdaal de eerste wedstrijd voor het kampioenschap. Spannende strijd gezien in alle klassen en winnaars die we konden verwachten :applaus: Het was alvast een mooie opener van het Kampioenschap !

Korte Samenvatting:

Reeks 1 ::


Holeshot voor Kelly Verbraeken met Sunny Desintebin en Davy de Cuyper in haar wiel. Na enkele bochten ging Desintebin Kelly Verbraeken voorbij en probeerde hij een voorsprong op de Cuyper uit te bouwen. Dit werd afgeblokt door een klein foutje net toen de Cuyper in zijn wiel zat. De Cuyper ging hem voorbij, maar Desintebin liet niet los en probeerde opnieuw voorbij Davy te gaan. Hier slaagde hij niet in doordat hij kwam vast te zitten en heel wat plaatsen verloor. Terwijl hij remonteerde voerde Jasper Pareyn strijd met Kelly Verbraeken. Hij probeerde van haar op te jagen, maar slaagde hier niet in. Verbraeken bleef koel haar tempo aanhouden en uiteindelijk moest Pareyn de rol lossen. Nico van Moer reed een mooie wedstrijd en kwam van halverwege het pak terug naar de derde plaats algemeen. Hij ging zijn concurrenten vlot voorbij en reed ervan weg. Achter hem zagen we Jens de Kegel en Joyce Collaert binnenkomen, die beiden van ver waren teruggekomen. Jasper Pareyn werd zesde. Sunny Desintebin, die tot de tweede plaats kon terugkeren, kreeg af te rekenen met een kapotte boite en zag een mooie positie, en mooie punten voor het kampioenschap, aan zijn neus voorbijgaan! In de A - klasse kreeg Davy de Cuyper de overwinning dus cadeau. Hetzelfde geldt voor Nico van Moer in de B - klasse. Zijn achtervolgers Ramon en de Mel maakten foutjes in hun onderlingen strijd en konden niet komen dreigen, Franky Galle probeerde dat wel nog, maar Nico had toen al een te grote voorsprong. In de C - klasse was Juffrouw Verbraeken opnieuw reekswinnaar.


Reeks 2 ::


Holeshot voor Miss Speedy #72 Kelly Verbraeken, gevolgd door Davy de Cuyper en Sunny Desintebin. Jens de Kegel bevond zich ook onder de snelstarters en ging met Jasper Pareyn in de achtervolging op Verbraeken. Vooraan barstte de strijd tussen de Cuyper en Desintebin los, deze zou de hele wedstrijd blijven duren. Hoe spannend het bij momenten ook was, Desintebin moest opnieuw het onderspit delven en werd ontgoocheld tweede. Vooraan moest Jens de Kegel zijn achtervolging op Verbraeken bekopen, hij moest de rol lossen en zakte weg in de groep. Nico van Moer was ondertussen komen opzetten en nestelde zich op de vierde plaats algemeen, een heel eind na Verbraeken, die het tempo van de koplopers aanhield. Jasper Pareyn werd opnieuw zesde met Joyce Collaert in zijn wiel. Franky Galle werd opnieuw tweede junior, een heel eind achter Van Moer. Achteraan het peloton kwam Layla Saman in de voorlaatste ronde ten val en moest zij vroegtijdig de wedstrijd staken.

Daguitslag:

Quads Open (A - klasse)

1. Davy de Cuyper

2. Marcel Jennes

3. Stefaan Goethals



Quads Juniors (B - klasse)

1. Nico van Moer

2. Franky Galle

3. Stephen de Mel



Quads Beloften (C - klasse)
1. Kelly Verbraeken

2. Jasper Pareyn

3. Joyce Collaert



Tussenstand kampioenschap na Roosdaal:

Quads Open (A - klasse)

1. Davy de Cuyper ( 50 )

2. Marcel Jennes ( 42 )

3. Stefaan Goethals ( 38 )

4. Sunny Desintebin ( 38 )

5. Johan Dessender ( 34 )



Quads Juniors (B - klasse)

1. Nico van Moer ( 50 )

2. Franky Galle ( 44 )

3. Stephen de Mel ( 40 )

4. Jonathan de Roeck ( 36 )

5. Sandy Ramon ( 30 )

6. Jurgen de Meulenaere ( 29 )

7. Dirk Decavele ( 29 )

8. Johan Galle ( 28 )



Quads Beloften (C - klasse)

1. Kelly Verbraeken ( 50 )

2. Jasper Pareyn ( 40 )

3. Joyce Collaert ( 40 )

4. Jens de Kegel ( 37 )

5. Yme Vandebuerie ( 34 )

6. Fatima Vandewiele ( 31 )

7. Layla Saman ( 28 )


VOLLEDIG VERSLAG OP www.quadteamvvm.be Pagina QX 2008 !!!
Laatst gewijzigd door Kimmy op ma 14 apr, 2008 20:35, 1 keer totaal gewijzigd.
kefke 11
Quadrider
Quadrider
Berichten: 356
Lid geworden op: do 23 nov, 2006 09:12

Bericht door kefke 11 »

het beloofd dit jaar nog veel meer strijd te worden zo te zien :shock:
No Limit W-tec
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 7138
Lid geworden op: vr 10 jan, 2003 08:13
Locatie: Beselare
Contacteer:

Bericht door No Limit W-tec »

Het is jammer dat Sunny uitgevallen is, de spanning is er al direct uit. Hij staat nu al 6 punten achter op Decuyper. Het ziet er naar uit dat het bijna altijd strijd zal zijn tussen Decuyper en Sunny, dus moet Sunny al 3 van de 9 resterend één plaats voor Davy eindigen om gelijk te komen. Tenzij dat Decuyper natuurlijk ook eens uitvalt.

Ook zou men in MCLB met transponder moeten werken. Dit zou de training veel interessanter maken voor het publiek en wordt de start veiliger want de snelsten kiezen de beste plaatsen en zijn direct weg.

Vind het ook jammer dat je op mclb uitslagen nu niet meer de plaatsen ziet in de reeks algemeen. Enkel nog de plaatsen per groep staan er op.
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Dutje#82
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2463
Lid geworden op: wo 20 okt, 2004 20:47
Locatie: West-Vl

Bericht door Dutje#82 »

moesten somige zich afvragen waarom ik er niet was, ga dit jaar voor endurance en bqr, bijleren en snelheid opbouwen!
ga me terug volledig toeleggen op cross als hogere studies zijn afgesloten. nu kan ik niet ten volle trainen, om moet lessen laten vallen :mrgreen:
BERT'S RACING SHOP


For all You're Pic's WWW.NIFIN.BE
kane
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1734
Lid geworden op: ma 07 mar, 2005 19:16
Locatie: melle (gentbrugge)
Contacteer:

Bericht door kane »

mooi dutje succes ermee, maar wat studeer je eigenlijk ?
myn site www.quadblast.tk


Stolenquads Europe
Quad gestolen? Onderneem NU actie!
http://www.stolenquads.eu
Dutje#82
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2463
Lid geworden op: wo 20 okt, 2004 20:47
Locatie: West-Vl

Bericht door Dutje#82 »

kane schreef:mooi dutje succes ermee, maar wat studeer je eigenlijk ?
marketing, business management.. gwn richting om later het bedrijf thuis op te volgen..(www.dutry.com) voor de nieuwsgierig
srry voor de sluik reclame :duivel3: zo is vader ook tevreden :mrgreen:
BERT'S RACING SHOP


For all You're Pic's WWW.NIFIN.BE
kefke 11
Quadrider
Quadrider
Berichten: 356
Lid geworden op: do 23 nov, 2006 09:12

Bericht door kefke 11 »

Dutje#82 schreef:moesten somige zich afvragen waarom ik er niet was, ga dit jaar voor endurance en bqr, bijleren en snelheid opbouwen!
ga me terug volledig toeleggen op cross als hogere studies zijn afgesloten. nu kan ik niet ten volle trainen, om moet lessen laten vallen :mrgreen:

ja endurance rijden das sterk juist zien da ge nie zonder benzine valt :mrgreen:

bijleren kunde altijd natuurlijk
Dutje#82
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2463
Lid geworden op: wo 20 okt, 2004 20:47
Locatie: West-Vl

Bericht door Dutje#82 »

de dag kefke daj mij oversteekt mag je nog maals hetzelfde zeggen, anders hou je gewoon best je mond... veel gezond komt er ook niet uit :!:
BERT'S RACING SHOP


For all You're Pic's WWW.NIFIN.BE
kefke 11
Quadrider
Quadrider
Berichten: 356
Lid geworden op: do 23 nov, 2006 09:12

Bericht door kefke 11 »

Dutje#82 schreef:de dag kefke daj mij oversteekt mag je nog maals hetzelfde zeggen, anders hou je gewoon best je mond... veel gezond komt er ook niet uit :!:
ik hoef u nie voorbij te steken om me te bewijzen . en ik ga mijn mond niet houden en zeker nie voor u !

op de quad ben je mischien ne krak maar daarnaast ben je een blaaskaak man.

hierbij is dit gezegd voor mij veel succes verder .
No Limit W-tec
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 7138
Lid geworden op: vr 10 jan, 2003 08:13
Locatie: Beselare
Contacteer:

Bericht door No Limit W-tec »

Onderschat het endurance rijden niet, vooral het kostenplaatje niet ! Is stuk duurder dan MCLB rijden en daar bleef je al niet echt gespaard van grote kosten. Als je van plan bent om endurance te rijden zou ik je afraden om de YZ motor te steken en om terug met standaard YFZ te rijden met enkel andere nokkenas en uitlaat.

Of... doe zoals Decuyper :wink:
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
kefke 11
Quadrider
Quadrider
Berichten: 356
Lid geworden op: do 23 nov, 2006 09:12

Bericht door kefke 11 »

No Limit W-tec schreef:Onderschat het endurance rijden niet, vooral het kostenplaatje niet ! Is stuk duurder dan MCLB rijden en daar bleef je al niet echt gespaard van grote kosten. Als je van plan bent om endurance te rijden zou ik je afraden om de YZ motor te steken en om terug met standaard YFZ te rijden met enkel andere nokkenas en uitlaat.

Of... doe zoals Decuyper :wink:
daar heb je wel een punt denk ik no limit vorig jaar hebben wij in hannuy meegedaan aan een endurance van 4 uur en meertens enzo stonden daar ook aan de start en nog verschillende hele goede teams wat me wel opviel daar was dat heel veel van die geprepareerde quads langs de kant stonden op het parcour met motor pech :shock:
Dutje#82
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2463
Lid geworden op: wo 20 okt, 2004 20:47
Locatie: West-Vl

Bericht door Dutje#82 »

moeten jullie zich niet in druk maken.. daar is al oplossing voor :)
BERT'S RACING SHOP


For all You're Pic's WWW.NIFIN.BE
Plaats reactie