IMBA Tsjechië 6 juli

Foto's en video's gevonden? Deel ze hier
Plaats reactie
quadgirl60
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 42
Lid geworden op: do 29 dec, 2005 14:31
Locatie: menen

IMBA Tsjechië 6 juli

Bericht door quadgirl60 »

hallo,
hier zijn we terug met een verslagje van de IMBA wedstrijd uit Redhost, Tsjechie :

Na vele kilometers(+/-1000km), enkele lange files en veel emmers zweet kwamen wij vrijdagavond met 3 piloten en 4 supporter-mekaniekers aan in Slany, ongeveer 20km van het crossparcours waar het zondag allemaal moest gebeuren.
Zaterdag, in de loop van de dag zijn we met z'n allen richting Redhost gereden waar mijn piloten aan hun laatste conditietraining konden beginnen namelijk het parcours verkennen.
Dit was een goeie training voor de kuiten want het parcours was serieus op en neer.Dit zul je later wel kunnen zien op de foto's. Wij konden ook onze belgische zijspannen begroeten die ook met een drietal piloten aanwezig waren.
Na een stevig ontbijt, zondagmorgen, vertrokken wij vanuit het hotel richting Redhost.
In de trainingen stonden we met 30 quads aan de start en er werd met transponders gereden zodanig dat we al mooie rondetijden konden waarnemen op het harde en zeer snelle parcours.
Om 13.00uur begon dan de 1ste reeks met een brede startbaan maar toch met wat haperingen door de 1ste bocht met jammer genoeg 2 Belgen ertussen nl. John, die vanuit de laatste positie terug kon aanvatten en ook Patrick, die heel snel terug weg was.
Christophe en Patrick zaten in de 1ste rondes op een 16de en 17de plaats en konden op plaats 18 en 20 over de eindstreep bollen.
John, die had 10 plaatsen kunnen goedmaken nadat hij toch de ganse reeks met kapotte veringen moest rijden en eindigde als 19de.
Tussen de reeksen moest er snel enig sleutelwerk verricht worden doordat de reeksen rap op elkaar volgden.
In de 2de reeks kwamen de Belgen vlot door de start heen met John op een 8ste, Patrick op een 13de en Christophe op een 22ste plaats.
Jammer genoeg weer pech voor John die de strijd moest staken na 4 rondes vanop een 6de plaats door breuk aan de quad.
Patrick en Christophe leverden een mooie strijd en wisselden enkele keren van plaats en reden een snelle en mooie 2de reeks en kwamen als 17de en 16de aan.
De 3de en laatste reeks is er 1 voor John om snel te vergeten, want al in de 2de ronde kwam hij zwaar ten val door op een steile helling op zijn voorganger te botsen die blokkeerde zodanig dat John achterover viel en zijn quad op hem kreeg met als gevolg gebroken ribben en enkele weken buiten strijd, wij wensen hierbij John veel beterschap toe!
De overige 2 Belgen Christophe en Patrick vochten weer voor wat ze waard waren, want met 2 trainingen en 3 reeksen zaten zij algauw aan ong. anderhalf uur rijden in totaal en met die hitte erbij (32°C) zaten zij wel op hun tandvlees! Ze kwamen binnen op een 16de en 17de plaats.


Volgende IMBA wordt verreden op 20 juli in België nl. Werchter.
Allen daarheen zou ik zeggen om eens een spannende quadreeks te bekijken met 6 verschillende nationaliteiten op topniveau!

Groetjes teamleider Ann
doubletracing
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1129
Lid geworden op: wo 10 nov, 2004 20:11
Locatie: atvland

Bericht door doubletracing »

Tsjechie was een ervaring,veel geleerd,vond niet echt mijn draai op zo een plein.
De winnaar NICOLA MONTALBINI is iemand om in de gaten te houden,zou zijn mannetje kunnen staan in het groot Ek en Franse elite.
Het niveau lag echt heel hoog in Tsjechie en geef eerlijk toe dat ik zowel fysiek als rijervaring tekort kwam op zo een circuit.
John had idd een baalweekend en hopelijk hersteld hij vlot van zijn kwetsuur.
Ook een paar snelle noorderburen gezien,BLoemen,Bongers en Frank MB :duimhoog: leuk je eens te ontmoet hebben by the way.
gas geven is niets , tis er blijven opzitten!

www.depannagedoublet.be
Gebruikersavatar
JR
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1671
Lid geworden op: di 01 aug, 2006 10:19
Locatie: Af Moes

Bericht door JR »

Wat een k*t weekend voor John!
Christophe, ge moet wa meer op auwen velo zitten é :mrgreen:
Nee hoor, prachtige prestatie van jou en patrick :applaus:
‰ Quadracing Team
Frank MB
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1745
Lid geworden op: do 25 sep, 2003 16:31
Locatie: Sevenhills

Bericht door Frank MB »

Mooie prestatie ook van jou Christophe.. Ik ben zelf op de achtste plaats beland. Ik had de eerste manche pech omdat ik de motor dood remde, helaas kwam ik daardoor maar als 13de of 14de over de finish. Achteraf bleek het dopje om de onsteking te timen eruit gekomen te zijn. Hierdoor heb ik veel moeten schoonmaken en sleutelen. Dat merkte ik in de tweede reeks waardoor ik niet verder kwam dan de 9de plaats. En de derde manche ging eindelijk goed. Ik reed naar een 4de stek en liep hard in op Ernst Zwicker. Maar hem kon ik niet meer pakken.

Het was wel een mooi circuit maar het lag er wel loodzwaar bij. En zoals Christophe al zei die Montalibini die rijd echt hard.
No Limit W-tec
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 7138
Lid geworden op: vr 10 jan, 2003 08:13
Locatie: Beselare
Contacteer:

Bericht door No Limit W-tec »

John, het zit je echt niet mee, vorig jaar dat ongeval in Tielt, nu dat... Jammer !

Veel sterkte en spoedig beterschap !
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Plaats reactie