Dakar 2009

Foto's en video's gevonden? Deel ze hier
No Limit W-tec
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 7138
Lid geworden op: vr 10 jan, 2003 08:13
Locatie: Beselare
Contacteer:

Re: Dakar 2009

Bericht door No Limit W-tec »

Gisteren heeft Berghes Racing wat kleine problemen gehad : een leiding van de servo kapot en een sensor die zijn werk niet meer goed deed. Daardoor slechts als 103de binnen, maar al bij al nog goed verlopen en nog steeds 73ste algemeen. Auto staat weer op punt voor vandaag een niet al te lange maar naar het schijnt verraderlijke rit.

Gisteren en eergisteren is reeds aanzienlijke schifting doorgevoerd, vooral bij de moto's. De quads blijven het goed doen, al zijn de opgeverslijsten nog niet up-to-date. ASO voert hun traditie verder : tegen de eerste rustdag moet één derde afgevallen zijn (wordt trouwens ook in bivak rekening mee gehouden vooraf mbt eten en drinken ! :shock: )
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Koen Berendsen
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 685
Lid geworden op: wo 30 aug, 2006 11:57
Locatie: Achterhoekse Halle

Re: Dakar 2009

Bericht door Koen Berendsen »

Even een vraagje: Ik heb op internet (http://www.zijspan.hanvanulsen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;) ergens live beelden van de Dakar gezien. Nu was er op dat moment een persconferentie ofzoiets bezig.

Kan iemand mij vertellen op welke tijdstippen die argentijnse tv live uitzend?
YAMAHA BREEZE 125cc
svenspeed450turbo
Quadrider
Quadrider
Berichten: 259
Lid geworden op: do 11 okt, 2007 20:29
Locatie: poederlee city

Re: Dakar 2009

Bericht door svenspeed450turbo »

nmaal ele avond om 23.00 op eurosport geven ze daker uit


spijtig dat ik het niet kan zien
WJB#222
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 2780
Lid geworden op: do 18 mei, 2006 18:24

Re: Dakar 2009

Bericht door WJB#222 »

alex is nog in de rally
hij had wel last van zijn pols (is ook gebroken geweest zit nu een plaat in)
maar van zijn schouder heeft die nog geen last gehad
en echt slecht rijd die nu ook weer niet

dag 4: Alex Brusselers kende vandaag maar 1 stand en dat was vol uit, leek wel. Hij reed heel goed vandaag en lag een tijd 2e, maar viel wat terug en uiteindelijk kwam hij met een hele mooie 4e tijd over de streep vandaag. :applaus:

Afbeelding
Afbeelding
2017 raptor 700 SE
Kortvrint
Quadrider
Quadrider
Berichten: 373
Lid geworden op: ma 29 nov, 2004 18:01
Locatie: west vlaanderen

Re: Dakar 2009

Bericht door Kortvrint »

Juist gehoord in het nieuws, eerste doodelijk slachtoffer is gevallen, Motorrijder pascal Terry is dood teruggevonden langs het parcours. Hij was al sinds zondag vermist...
-HONDA TRX250r
Een vette 2-takt met veel te veel mods!
Gebruikersavatar
Quadracer 74
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 933
Lid geworden op: do 03 nov, 2005 18:23
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Dakar 2009

Bericht door Quadracer 74 »

2 Quads gestolen!!
viewtopic.php?f=41&t=29468
Koen Berendsen
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 685
Lid geworden op: wo 30 aug, 2006 11:57
Locatie: Achterhoekse Halle

Re: Dakar 2009

Bericht door Koen Berendsen »

Erg hoog!

op paar minuten van zijn motor vandaan en had nog eten en drinken bij zich!

Zou het een misdrijf zijn?

Maar waar kan ik de quads volgen? NOS teletekst doet alleen auto's moto's trucs. En ik volg Daniel willemsen een beetje (moto's) Maar over de quads heeft iemand daar een link van liefst in het nederlands!
YAMAHA BREEZE 125cc
Gebruikersavatar
Tegazo
Quadrider
Quadrider
Berichten: 291
Lid geworden op: wo 25 aug, 2004 08:58
Locatie: In de buurt van Rotterdam

Re: Dakar 2009

Bericht door Tegazo »

Stukje over Martijn van Gastel (Yamaha Raptor 700)

Kapotte tank Martijn van Gastel
Martijn van Gastel (Yamaha) werd dinsdag tijdens de vierde etappe aangereden door naar later bleek Tonnie van Deijne (Mitsubishi) aangereden. De rechtertank van de quad raakte hierdoor lek en de voetsteun brak af.

Inhalen
"Dat is toch ongehoord" begint Van Gastel in het bivak in Neuquen. "Ik hoor m’n sentinel afgaan en dan moet je de zijkant van de piste opzoeken, omdat je door een andere rijder wordt ingehaald. Omdat we op een smal stuk van de piste zaten en er bomen aan weerzijde waren werd ik gedwongen om een plekje tussen de bomen te zoeken. Dat kan niet direct."

Botsing
"Voor de inhaler ging het waarschijnlijk niet snel genoeg, want opeens voelde ik een auto achterop mijn Yamaha botsen en zelfs omhoog kruipen. Het spatbord krulde op en ik ben me werkelijk de pleuris geschrokken. Ik dacht dat de schade aanvankelijk nog wel mee viel, maar later zou anders blijken."

Doorrijden
"Toen het ongeval ten einde was, zag ik uit mijn ooghoeken nog net dat het nummer 323 (Tonnie van Deijne, red.) was. Hij stopte niet, maar reed gewoon door. Doe je dat in Le Dakar?", Van Gastel.

Schade
Tijdens de special kwam Van Gastel erachter dat er meer aan de hand was met zijn quad. De rechtertank lekte en het voetgedeelte, met daarop gereedschap en andere zaken, was afgebroken en ergens in het Argentijnse zand achtergebleven.

Evenwicht
Van den Brink besluit de rechterkant te promoveren tot gereedschapbak. "Ik heb dan nog 38 liter brandstof en als de Yamaha 1 op 10 loopt, kan ik nog bijna 400 kilometer afleggen. En verplicht is 250 kilometer. Maar nu alle brandstof aan één kant zit ben ik dubbel uit mijn evenwicht……", grapt Van Gastel.
Suzuki Z400
No Limit W-tec
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 7138
Lid geworden op: vr 10 jan, 2003 08:13
Locatie: Beselare
Contacteer:

Re: Dakar 2009

Bericht door No Limit W-tec »

Alex is terug goede dag aan het rijden, staat 4de bij 422km punt. Declerck heeft redelijk wat tijd verloren met platte band en is zijn eerste plaats kwijt aan Gonzalez die nu 17 min voorsprong heeft.

De hardste strijd wordt echter bij de vrachtwagens gestreden tussen De Rooy en de russen van Kamaz. Werkelijk al de tweede dag een secondenstrijd. De Rooy heeft nog steeds de leiding op 13 seconden van Kabirov (na 22 u rijden !). Van Ginkel en Stacey, beiden op podium in 2007 gaan dit jaar aardig de mist in en hebben zoals het er nu uitziet geen zicht meer op podium.
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
No Limit W-tec
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 7138
Lid geworden op: vr 10 jan, 2003 08:13
Locatie: Beselare
Contacteer:

Re: Dakar 2009

Bericht door No Limit W-tec »

Het is bijltjesdag geweest gisteren in de Dakar. Op het einde van de dag is het beginnen onweren en hebben ze de overblijvende rijders proberen verzamelen aan CP2 om in convooi bivak te bereiken. Daarna kwam nog een zware duinenstrook waar in dat weer geen doorkomen meer aan was. Heel veel rijders die CP2 al gepasseerd waren zijn daar achter gebleven. Hierbij ook Brusselers die dan nog op 4de plek lag. Momenteel weet men niet waar hij is.

Jos Janssen de belg op de Yamaha quad staat op de opgeverslijst. Hij is pas als laatste aan de special begonnen maar niet aan CP1 geraakt en staat op opgeverslijst.

De rit van gisteren is dus geneutraliseerd. Vraag is wie nog mag starten en wie niet. Het aantal uitvallers is intussen gigantisch en het wordt stilaan de zwaarste dakar ooit. Intussen hebben zo ook wijselijk beslist om moto's auto's en vrachtwagens terug gescheiden te laten starten met uur tussentijd om de gevaarlijk situaties bij inhalen te vermijden.

De neutralisatie kan goed nieuws zijn voor Berghes Racing. Ze hebben gisteren kort na de start de versnellingsbak kapot gereden en hebben heel lang moeten wachten op hun assistentie die eerst stukken moest brengen naar andere rijder. Uiteindelijk vannacht om 2 uur de bivak bereikt en versnellingsbak gewisseld. Normaal gezien kunnen ze mits pak straftijd terug starten en gaat per vliegtuig een extra versnellingsbak naar de rustdag.
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
No Limit W-tec
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 7138
Lid geworden op: vr 10 jan, 2003 08:13
Locatie: Beselare
Contacteer:

Re: Dakar 2009

Bericht door No Limit W-tec »

14:20: Dubbele pech voor Alex Brusselers, door mechanische problemen is hij gisteren hard gevallen en kreeg de quad ( 300 kg) bovenop zich. Alex heeft daardoor meedere ribben gebroken en kan onmogelijk verder....erg triest voor de man die eerder die dag weer met een opmars bezig was en in 4de positie doorkwam.
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
No Limit W-tec
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 7138
Lid geworden op: vr 10 jan, 2003 08:13
Locatie: Beselare
Contacteer:

Re: Dakar 2009

Bericht door No Limit W-tec »

Can Am krijgt zware klap 6 van de 7 quads zijn gisteren uit wedstrijd verdwenen...
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Dutje#82
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2463
Lid geworden op: wo 20 okt, 2004 20:47
Locatie: West-Vl

Re: Dakar 2009

Bericht door Dutje#82 »

nog steeds een yamaha op kop ?
BERT'S RACING SHOP


For all You're Pic's WWW.NIFIN.BE
No Limit W-tec
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 7138
Lid geworden op: vr 10 jan, 2003 08:13
Locatie: Beselare
Contacteer:

Re: Dakar 2009

Bericht door No Limit W-tec »

Nee Eric Carlini op Polaris aan de leiding. Declerck heeft redelijk wat tijd verloren en is terug gevallen naar vierde plaats. Tweede is Gonzalez, spanjaard met Yamaha, Derde is ouwe rot Machacek die Dakar vroeger al gewonnen heeft.

Kurt Dujardin die altijd samen rijdt met Anton Gonissen is alleen aangekomen, dit zou kunnen betekenen dat Anton problemen heeft en is achtergebleven. Dujardin is trouwens knap 3de binnen gekomen.
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
QuadGirl
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 703
Lid geworden op: do 10 feb, 2005 14:25
Locatie: Leopoldsburg

Re: Dakar 2009

Bericht door QuadGirl »

No Limit W-tec schreef:14:20: Dubbele pech voor Alex Brusselers, door mechanische problemen is hij gisteren hard gevallen en kreeg de quad ( 300 kg) bovenop zich. Alex heeft daardoor meedere ribben gebroken en kan onmogelijk verder....erg triest voor de man die eerder die dag weer met een opmars bezig was en in 4de positie doorkwam.

Inderdaad, voor en achterkant ribben gebroken. Zit in Argentinië nu en zal geen simpele klus zijn om hem "comfortabel" in Nederland te krijgen...
#32 • W-Tec Honda 450cc
Special thnx to bvba Haesendonckx & zoon www.at-tach.nl www.verkroost-scooters.nl
Plaats reactie