Frans Elite St Die Champ Le Duc

Foto's en video's gevonden? Deel ze hier
Plaats reactie
No Limit W-tec
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 7138
Lid geworden op: vr 10 jan, 2003 08:13
Locatie: Beselare
Contacteer:

Frans Elite St Die Champ Le Duc

Bericht door No Limit W-tec »

http://www.ffmoto.org/_RESULTATS/result ... =quadcross" onclick="window.open(this.href);return false;

Brems 5-4-7 gereden, waarschijnlijk nog wat last van de schouder, we horen deze week wel verslagje van hem.

Blijkbaar heel spannende wedstrijd geweest met als verrassing Yoann Ciclet die beste chrono rijdt en ook eerste reeks wint met goed 4 seconden voorsprong op Ternynck en Couprie die slecht gestart was. We moeten al ver terug gaan om nog eens zo'n 'slecht' resultaat te vinden van Couprie.

Tweede reeks terug kopstart van Ciclet maar Couprie neemt algauw over. Lassaigne valt uit met motorproblemen op zijn Can Am wat belangrijke implicaties heeft op het kampioenschap. Brems wordt knap 4de.

Derde reeks zeflde startscenario : kopstart van Ciclet en Couprie neemt gauw over.

Davy verliest zijn tweede plaats aan Ciclet die in super vorm blijkt te zijn en volgt nu op slechts vijf punten. Door de pech van Lassaigne en Clement Jay wordt hij achter hem niet direct meer bedreigd met 34 punten voorsprong.

Voor plaats 3-4 kan alles nog, zelfs in mindere mate voor plaats 2 als je rekening houdt met risico van nul scores. In het begin van seizoen was Ternynck in topvorm maar blijkbaar te vroeg gepiekt of mentaal wat moeilijker. Voorlopig is hij onbedreigd maar nul reeks kan beeld snel veranderen. Hopen dat Davy Ciclet nog terug kan pakken !

Binnen 14 dagen St Mamet en dan in september de finale in Antagnac.
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Bremske
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 79
Lid geworden op: zo 04 dec, 2005 17:00
Locatie: denderleeuw

Re: Frans Elite St Die Champ Le Duc

Bericht door Bremske »

Nogal een moeilijk weekendje achter de rug.

Zaterdag 1 heel hevige regenbui maar voor de rest van het weekend droog en snikheet; Dit was een groot contrast ten opzichte van de andere jaren.

Doordat er slechts 36 rijders waren komen opdagen werd er besloten van ons in 1 groep te laten rijden. Wat in de chrono training voor de bijhorende ontevreden rijders zorgde. Heb zelfs Couprie even in discusie zien gaan tijdens het passeren van een tragere rijder. Dus de meeste piloten zagen enkele snelle ronden in rook opgaan. Toch nog 4de tijd kunnen halen.

Zondag opnieuw heel warm en dus zeer zware manches.

1ste manche
Ik miste men start wat en kwam nog eens in aanraking met Couprie waardoor ik slechts als 9de wegkwam. Dit op een circuit waar in droge weersomstandigheden het moeilijk inhalen is. Mangieu en Chaudot kon ik al de 2de ronde voorbij. Dan werd er een groepje opgehouden door Farnetti die elke ronde een plaats verloor. Toen ik eindelijk in zijn wiel kwam kon ik ook terig een plaatsje opschuiven. Dan moest ik eerst Bonnard nog voorbij. Toen kon ik de achterstand op Lassaigne wegwerken maar helaas was toen de manche al voorbij.

2de manche
Ditmaal een betere start en ditmaal kwam ik als 6de weg. Na een 2tal ronden viel Lassaigne uit en schoof ik op naar 5. Dan kon ik in de aanval gaan op Clement Jay. Dit was echter niet makkellijk want ik kreeg Matthieu Ternynck in mijn wiel. Met nog 4 ronden te gaan kon ik eindelijk Jay voorbij. De 4de plaats kon ik vasthouden tot het einde.

Tijdens het klaarmaken van de quad voor de 3de manche zat er heel veel speling op het voorwiel waardoor ik de 2de quad moest nemen.

3de manche
Ditmaal een ramp. Toen het starthek viel bleek de quad niet goed in versnelling te staan. Waardoor iedereen weg was met uitzondering van mezelf en degene op de 2de rij die achteraan op me inreed. Als voorlaatste dus van start en aan een inhaalrace beginnen. Halfweg de eerste ronde kreeg ik nog bezoek van een onstuimige rijder die men linker achterspatbord er gewoon afreed. Met de nodige risico's toch steeds verder naar voor kunnen opschuiven. De ene rijder was iets makkellijker te verrassen dan de andere. Met nog 5 ronden te gaan kwam ik op 8 achter Mickael Revoy en Mathieu Bonnard. Na 2 ronden kon ik Revoy voorbij met een uitrem maneuvre. Dan heb ik nog 2 ronden aangevallen op Bonnard maar wist deze niet meer te passeren.

In de eindstand nog 4de maar spijtig genoeg mijn 3de plaats in het kampioenschap kwijt.

Greetz Bremske
No Limit W-tec
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 7138
Lid geworden op: vr 10 jan, 2003 08:13
Locatie: Beselare
Contacteer:

Re: Frans Elite St Die Champ Le Duc

Bericht door No Limit W-tec »

Jammer van de pech in laatste reeks maar nog mooi terug gekomen ! Hoe gaat het met je schouder ?
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
bertmat
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 564
Lid geworden op: ma 29 aug, 2005 17:44
Locatie: Meulebeke
Contacteer:

Re: Frans Elite St Die Champ Le Duc

Bericht door bertmat »

:applaus: alweer sterk gereden blijkbaar, spijtig van die slechte start in de derde reeks.
De derde plaats in het kampioenschap blijft in zicht, succes in St Mamet dus! :duimhoog:
Bert's Racing Shop (http://www.bertmat.be/shop" onclick="window.open(this.href);return false;), dé one stop shop voor alle quadrijders! Van Achterassen tot Zadelhoezen.
Plaats reactie