Beach Cross Berck 2009

Foto's en video's gevonden? Deel ze hier
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Quadracer 74
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 933
Lid geworden op: do 03 nov, 2005 18:23
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Beach Cross Berck 2009

Bericht door Quadracer 74 »

Dit jaar kwam ik voor de derde keer aan de start van de Beach Cross van Berck-sur-mer. Elke jaar opnieuw één van de mooiste wedstrijden vind ik persoonlijk.

Op zaterdag heel wisselvallig weer, om het half uur kwamen er wel eens regendruppels uit de lucht. Het parcours lag ook heel zwaar, zowel voor de quad als piloot.
Op zaterdag werden ook de chrono's gereden, ik kon een 13e tijd neerzetten, zoals gewoonlijk niet schitterend mijn chrono's, maar ik was tevreden.

Op zondag was het weer dan heel wat beter, geen regen meer en wat minder wind.
Dit jaar was er een verandering, de quads mochten niet meer achter de startbar starten, maar stonden nu in 4 - 5 rijen halfweg de start. De vlag ging opeens wel heel snel naar omhoog en ik was wat verrast. In de eerste bocht kon ik goed opschuiven en ging de eerste toer in op een 8ste positie. Voor diegene die er vorig jaar ook bij waren, de famuseuze berg leek dit jaar wel nog stijler en hoger naar omhoog en je kon ditmaal geen hoek maar afsteken, nu was er wel een vluchtweg voorzien in de buitenbocht. De eerste ronde kwamen we dan aan die fameuze berg, maar mocht iedereen errond, behalve de laatste tien "sukkelaars". Dus resultaat, de eersten komen de ronde erna terug toe en er stonden nog enkele quads vast, nu moesten we over de berg, maar na 10 quads stond alles alweer vol. Wat doet de organisatie nu, ze laten de vluchtweg opnieuw open... :x Ik stond dus vast en achter mee mochten ze errond, ik kon dan uiteindelijk op een 20ste - 30ste plaats opnieuw vertrekken, dit klopte dus duidelijk niet!! Het rijden met de KTM ging super en ik was aan het terugkeren en zat op een 6de plaats, toen in de voorlaatste ronde mijn voetsteun afbrak. Nerbar zat tussen mijn wiel halfvast en ik kon maar heel traag verder rijden. Ik wachte totdat de eerste aankwam om over de finischlijn te rijden, zodat ik mijn wedstrijd kon beiindigen.
Resultaat: een ronde verlies en van plaats 6 naar 34 teruggeslagen.
Heel jammer, want top 5 was mss nog mogelijk.

De tweede reeks dan zonder stress begonnen en beter opgelet in de start. Ik kwam samen met Debouck aan de leiding in de eerste bocht. Op de eerste grote springberg nam ik de leiding en ik heb die niet meer afgestaan voor 18min. Ik heb zogoed als de hele wedstrijd aan de leiding gereden totdat Bricheux in de voorlaatste ronde fel kwam opzetten en mij inhaalde. Ik kon rustig als tweede eindigen met 17sec voorsprong op Debouck. Super dus!

De derde reeks wou ik zeker weer proberen even goed te doen. Ik kwam als 2de door in de eerste bocht en 2 ronden heb ik samen met Forestier haasje over gespeeld. Na 1ronde en u half nam ik opnieuw de leiding en bleef deze houden tot 15min. Dan kwam opnieuw Bricheux hard opzetten, hij passeerde mij, maar ik kon goed blijven volgen. Een ronde lang reed ik samen met hem rond, totdat ik een fout maakte en bijna over mijn quad lag. Ik kon nog alles corrigeren, maar opdat ik met mijn buik om mijn stuur lag, was mijn duimgas volledig gedraaid. Door de diepe putten moest ik stoppen om mijn gas opnieuw goed te zetten, daardoor kwam ik op plaats 3 te liggen. Door deze fout mijn ritme kwijt geraakt en vermoeid beginnen raken. In de laatste ronde kwam Debouck die op 4 zat, nog fel opzetten. In de voorlaatste bocht probeerde hij mij te passeren, ik wou dit verhinderen en bleef in de bocht ophouden, maar sloeg in de haak en werd van de quad gekatapulteerd. Hierdoor passeerde Debouck en Dutrie mij. Ik eindigde nog als 5de, jammer, maar domme fout.

Uiteindelijk werd ik 12de algemeen. Jammer, maar als ik dit niet tegengekomen had de eerste reeks was ik 4de geindigd. De snelheid zit er zeker in, Bricheux was sterker, maar de rest had het serieus moeilijk met de enige belg tussen als die fransen! 8)
2 Quads gestolen!!
viewtopic.php?f=41&t=29468
Gebruikersavatar
JR
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1671
Lid geworden op: di 01 aug, 2006 10:19
Locatie: Af Moes

Re: Beach Cross Berck 2009

Bericht door JR »

Super gedaan Auke! De snelheid is er zo te zien al, nu nog dat tikkeltje extra en de quad nog wat gewoon worden.
Maar het zandseizoen is nog maar net begonnen é. Voor de ene het seizoen en voor de andere een nachtmerrie. :lol:
‰ Quadracing Team
No Limit W-tec
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 7138
Lid geworden op: vr 10 jan, 2003 08:13
Locatie: Beselare
Contacteer:

Re: Beach Cross Berck 2009

Bericht door No Limit W-tec »

Mooi mooi, hopelijk volgende week wat meer geluk !
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Plaats reactie