Ik ben x aantal jaar uit de road legal quads gestapt. Heb het hele parcours doorlopen : vrijtijds rijden met Yamaha Kodiak, daarna Grizzly, club op gericht, heel veel mooie en zware ritten gedaan, Malgré Tout paar keer gereden (1000 km in 4 dagen), ritten in de Ardennen, nachtritten, Pyreneën doorkruist met samen met mijn vrouw, elk op een Grizzly,...
Zelfs met een 4x4 met standaard uitlaat werd ik het kots beu van scheef bekeken te worden overal waar je passeert : landbouwers, wandelaars, fietsers, paardrijders, groenen, jagers,... simpelweg, alles wat je onderweg tegenkomt.
Ben dan beginnen competitie rijden en ben blij dat ik het gedaan heb. Op een trainingsparcours betaal je 10 euro en iedereen kijkt je lachend aan, dat was een openbaring na het offroad gebeuren...

Ok, er zijn ook wat problemen door gebrek aan terreinen en eens wedstrijd die verdwijnt omwillen van buren maar alles wat doorgaat wordt je niet scheef bekeken als je aankomt.
Jammer dat het zo moet gaan maar is zo. Ik denk eerlijk gezegd dat je binnen 5 jaar bijna nergens meer mag rijden. De wetswijzigingen zijn in voorbereiding, de quad gaat duidelijk beschreven worden in wegcode, inclusief bijhorende borden en dan is het gek van de dam voor woud van verbodsborden, zowel offroad als in dorpskommen en steden. Het is triestig dat hierdoor terug pak mensen hun job gaan verliezen bij de dealers. Ze hebben destijds de enduro mannen weggepest totdat ze marginaal groepje waren en nu zijn de quads aan de beurt.