Burgemeester Janssens maakt jacht op quads

Groepeer hier berichten mbt quad verboden !
nicknamebelgium
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 640
Lid geworden op: za 21 okt, 2006 12:18
Locatie: leuven

Burgemeester Janssens maakt jacht op quads

Bericht door nicknamebelgium »

Burgemeester Janssens wil quads uit Antwerpen
Lawaaierige vierwielers stoken onrust in de stad



ANTWERPEN - Antwerpen stoort zich aan de ronscheurende quads. De brommers op vier wielen racen met een hels lawaai door het stadscentrum. Burgemeester Janssens wil de wegpiraten intomen.

Steeds vaker duiken in Antwerpen quads op in het straatbeeld. Wie door de stad fietst of wandelt, schrikt zich een ongeluk wanneer er plots op enkele meters afstand een quad voorbijschiet. Bijna geruisloos naderen de vierwielige motors om vervolgens met een oorverdovend lawaai voorbij te razen.

Ook het autoverkeer in de stad moet alert zijn. Quads zijn uiteraard breder dan brommers, maar de dingen blijven erg wendbaar. Op brede wegen, zoals de Turnhoutsebaan in Borgerhout, deinst de quad-piloot er niet voor terug om te slalommen tussen de wagens. Lukt dat niet dan biedt de tram-of busstrook een oplossing om de file te vermijden en door te scheuren. Beter gezegd, de quad-rijders beschouwen de stad als hun race-terrein en de Antwerpenaar is die overlast grondig beu.

Ook burgemeester Janssens (SP.A) is de opkomst van de quad niet ontgaan. 'Het lawaai en hun 'sportieve' rijststijl, beschouw ik ook als storende elementen in een stad', is Janssens duidelijk .'Die dingen horen thuis op speciale circuits. Als ik kon, ik zou die toestellen verbieden in Antwerpen, maar die bevoegdheid heb ik niet.'

Janssens onderzocht wat hij wel kon doen en vroeg de politie allereerst om een overzicht van het aantal klachten over quads. Op basis van die politie-informatie blijkt dat enkel het oude centrum van de stad gespaard blijft van de overlast, maar daarnaast is er een spreiding van de klachten over het ganse grondgebied. Er wordt vooral graag geracet aan de luchthaven van Deurne, op Het Kiel en aan de dokken, buiten de Singel (de binnenring). Maar ook Het Zuid en Borgerhout, binnen de Singel, maken de quad-rijders onveilig.

'Voorlopig is de verschijning van een quad nog meer uitzondering dan regel, maar we stellen wel vast dat het in aantal toeneemt', vertelt Janssens. 'Dat moeten wij tegenhouden. Ik kan de quad dan niet bannen uit de stad, maar weldra bezorg ik het politiekorps specifieke richtlijnen om dit fenomeen aan te pakken. Met de politiecodex en de wegcode hebben wij hiervoor alvast twee instrumenten in handen.'

'De quads die ik zie rijden, nemen het namelijk niet al te nauw met het verkeersreglement. Daar gaan we strenger op toezien en kordaat tegen optreden. Bovendien zullen we ook controleren op geluid. Lawaaihinder is overlast en dat wordt bestraft. Daarvoor hebben we zelfs geen decibelmeter nodig. De vaststelling van lawaaihinder volstaat. Daarnaast vragen wij ook aan de Antwerpenaar om te melden wanneer quads hun buurt onveilig maken.'




dit artikel las ik hier: http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail ... =GPC2BKD8H
Laatst gewijzigd door nicknamebelgium op vr 19 jun, 2009 11:02, 1 keer totaal gewijzigd.
2010 raptor 700
Charger69
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2879
Lid geworden op: ma 12 feb, 2007 13:12

Re: Burgemeester Janssens maakt jacht op quads

Bericht door Charger69 »

.
Laatst gewijzigd door Charger69 op zo 21 mar, 2010 14:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
JohnBeton
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2863
Lid geworden op: di 15 nov, 2005 09:03

Re: Burgemeester Janssens maakt jacht op quads

Bericht door JohnBeton »

en ze zijn weer heel objectief hoor :roll:
snappen wie snappen kan: 'Bijna geruisloos naderen de vierwielige motors om vervolgens met een oorverdovend lawaai voorbij te razen'
alex87vdk
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 19
Lid geworden op: zo 26 apr, 2009 20:45

Re: Burgemeester Janssens maakt jacht op quads

Bericht door alex87vdk »

Mja ik vind persoonlijk, een quad is niet gemaakt om door een centrum een stad te rijden, laat staan een groot stad zoals Antwerpen.
Ga er mee offroad of rij met een groepje vrienden langs binnen waar geen verkeer is en weinig mensen wonen, het zal veel toffer zijn want daar kan je eens goed doortrekken en maak je ook veel minder kans om politie tegenkomen en mensen te ambeteren..
Zoals ik dat lees dat zijn gwn weer mensen die anders mensen willen treiteren en daarvoor gebruiken ze een quad en zo komt de quad in een slecht daglicht..
airwolf
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 6710
Lid geworden op: zo 05 nov, 2006 22:23
Locatie: landen

Re: Burgemeester Janssens maakt jacht op quads

Bericht door airwolf »

hierop wil ik toch wel even reageren
ik rij constant met mijn quad door het centrum en heb nog nooit boze gezichten gehad
en ik zit met een open luchtfilter en een complete uitlaat en het geluid is zeker niet luider dan origineel
het enige wat veranderd is is dat het geluid een beetje volwasener geworden is meer niet
maar het is wel zo dat je sommige quads van heel ver hoord komen
en dit aprecieren de associale mensen natuurlijk niet
danny_metall
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 726
Lid geworden op: do 20 nov, 2008 21:29
Contacteer:

Re: Burgemeester Janssens maakt jacht op quads

Bericht door danny_metall »

Gewoon niet stoppen :lol: (bij stopteken)
kunnen ze ook niet bekeuren ..,
Gebruikersavatar
AdlyRS
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 742
Lid geworden op: wo 17 dec, 2008 16:46

Re: Burgemeester Janssens maakt jacht op quads

Bericht door AdlyRS »

alex87vdk schreef:Mja ik vind persoonlijk, een quad is niet gemaakt om door een centrum een stad te rijden, laat staan een groot stad zoals Antwerpen.
Ga er mee offroad of rij met een groepje vrienden langs binnen waar geen verkeer is en weinig mensen wonen, het zal veel toffer zijn want daar kan je eens goed doortrekken en maak je ook veel minder kans om politie tegenkomen en mensen te ambeteren..
Zoals ik dat lees dat zijn gwn weer mensen die anders mensen willen treiteren en daarvoor gebruiken ze een quad en zo komt de quad in een slecht daglicht..

quads mogen best in de stad komen
ze zijn toch goedgekeurd en waarvoor betalen we dan BPM en ieder jaar wegenbelasting
Mijn extra grote KittyCat
LeOke
Quadrider
Quadrider
Berichten: 449
Lid geworden op: za 05 mar, 2005 23:06
Locatie: Wingene

Re: Burgemeester Janssens maakt jacht op quads

Bericht door LeOke »

trouwens dit al gelezen? : http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail ... D=G62BKCH6" onclick="window.open(this.href);return false;

op zoek en je komt allochtonen tegen, goe bezig!!! er zijn ook nog mensen die een passie hebben voor hun quad maar dat staat wel niet in de gazet! juist van die klootzakken die het leuk vinden om het leven van anderen te verziekken! en zo komen wij in een slecht boekske! Pfff jonges toch!
Gebruikersavatar
killroy1488
Quadrider
Quadrider
Berichten: 289
Lid geworden op: zo 21 dec, 2008 22:21
Locatie: w-vl

Re: Burgemeester Janssens maakt jacht op quads

Bericht door killroy1488 »

vorte aapen, kga ze keer omver rijdn,dien ahmed en zen vijftig neven.

Jammer dat we wel weer in slechte beeld komen,
nielsje
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 39
Lid geworden op: ma 09 jul, 2007 17:25

Re: Burgemeester Janssens maakt jacht op quads

Bericht door nielsje »

hierdoor wordt ik dus behoorlijk pist ze,
ik ben zelf wonende in hoegaarden maar vermits ik voor men studies een apartement te antwerpen had heb ik vorige maand eens besloten om eens de quad voor een maandje daar te zetten.
en om eerlijk te zijn dat was fantastich leuk als ge u vrijheid terug een beetje hebt,
ik heb wel nergens de "aap" uitgehangen nooit doorgetrokken nooit ambras gezocht als er mense vlakbij waren zoals fietsers etc zo laag mogelijk in toere, ma dan lees ik dat er sommige mense het zo verpeste
ik heb trouwens geen enkele maal het in men kop te krijge op de tram en busse stroken te gaan rijden en etc
het enigste wat je op die stroken ziet is af en toe een bromemrtje fzo..
en btw: hoeveel auto's zijn er in het stad die nog snel gas geven bij oranje, die even een witte lijn overstekke om sneller te kunnen afslaan, ik weet het, veel allesinds
ik kan me wel voorstellen dat er mensen zijn die denke als ze op een dwaze manier opvalle dat ze "cool" zijn, maar ik ben er van overtuigt dat het grootse deel onder ons helemaal geen cowboy's zijn en voor de gene die het wel zijn:
SHAME ON YOU :!:
en stop er aub mee, je "steelt" eigenlijk de hobby van wie er serieus mee bezig is
en trouwens als het dan ooit helemaal omzeep is zullen zo een sorrt mense da ook ni zo erg vinden, die vinde dan wel iets anders hun nooit aan aandacht zal toch ni weg
LeOke
Quadrider
Quadrider
Berichten: 449
Lid geworden op: za 05 mar, 2005 23:06
Locatie: Wingene

Re: Burgemeester Janssens maakt jacht op quads

Bericht door LeOke »

ik heb men duidelijke reactie al verstuurd naar de redactie van het nieuwsblad hoor! jamer dat ze hun zo verlagen om de eerste de beste groep te interviewen! dan nog sukkels die heel onze passie afbreken! Pfffff
nielsje
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 39
Lid geworden op: ma 09 jul, 2007 17:25

Re: Burgemeester Janssens maakt jacht op quads

Bericht door nielsje »

heeftni veel zin, een krant wil geld verdienen dus schrijven ze wat de mensen willen horen
nielsje
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 39
Lid geworden op: ma 09 jul, 2007 17:25

Re: Burgemeester Janssens maakt jacht op quads

Bericht door nielsje »

http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail ... D=G62BKCH8" onclick="window.open(this.href);return false;
lees de tweede reacties eens
wil iemand die achterlijke geit eens uitleggen dat 80% van de nieuwe wagens diesels zijn die ozo geweldigs traktors stoten fijn stof uit, wat vrij kankerverwekkend is, benzines stoten inderdaad iets meer co2 uit (18,1% van de uitlaatgassen)
maar dat fijn stof is er nog veel meer
en nu we met zo veel diesels zitten is dit ons voornaamste probleem
moraal van het verhaal? : met een quad je verplaatsen is beter voor het milieu maarja
Gebruikersavatar
sjmallie94
Quadverslaafde
Quadverslaafde
Berichten: 4207
Lid geworden op: vr 13 jul, 2007 11:49
Locatie: Zuid limburg
Contacteer:

Re: Burgemeester Janssens maakt jacht op quads

Bericht door sjmallie94 »

wat willen ze er aan doen om de quad's uit het centrum te houden ?? overal van zoon domme bordjes plaatsen :lol: , dan gaan ze wel heel erg achteruit in de volwassenheid !! , enjha als iedereen zich aan de regels houd , dan heeft er niemand wat te zeuren , die het niet doen krijgen een boete die terecht is !! , dus laat ze gewoon een boete krijgen als ze wat verkeert doen , dan zullen ze MINDER last er van hebben , enjha somigen mensen kunnen zich heel erg aanstellen zeg , dat merk ik hier wel . soms hebt je van die mensen als je over de rijksweg rijd dat die gewoon het vieze vingertjhe laten zien :verymad: of dom kijken enzo , en somgen maken echt foto's van je als je aant komt gereden , zooals tijdje trug , waren we met zen 3en gaan rijden kwamen we door een beekje gereden en stuk of 3 mensen meteen foto's aant maken , en echt aan zwaaien , en op anderen plaatsen foto's aant maken .
je ziet dus echt precies wie hier de quad's HAAT (grof gezecht ) en die de quadrijders gewoon hun hobby laten uitvoeren ;) en voor die mensen heb ik dus dikke respect :applaus: , en niet naar mensen die rare dingen naa je doen
Barossa Cheetah 170 cc >>>> Suzuki Ltz 400cc yellow & white . :crossercool:

Suzuki my way of life Afbeelding

Remmen is het omzetten van nuttige energie naar nutteloze warmte !!!
Gebruikersavatar
JohnBeton
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2863
Lid geworden op: di 15 nov, 2005 09:03

Re: Burgemeester Janssens maakt jacht op quads

Bericht door JohnBeton »

Artikels over anonieme allochtonen kan ik ook uit mijn duim zuigen. Ofwel schrijf je een artikel met de nodige bronnen erbij ofwel ga je een sprookjesboek schrijven.
Plaats reactie