Burgemeester Janssens maakt jacht op quads

Groepeer hier berichten mbt quad verboden !
Gebruikersavatar
JBX
Quadrider
Quadrider
Berichten: 478
Lid geworden op: di 26 mei, 2009 08:12
Locatie: Genk

Re: Burgemeester Janssens maakt jacht op quads

Bericht door JBX »

MAG wil quadverbod voor de rechtbank aanvechten
08/07 De Motorcycle Action Group (MAG) overweegt een rechtszaak tegen het quadverbod, dat sinds dinsdag van kracht is in Antwerpen.

In het Docks Hotel aan de Noorderlaan vergaderden maandag zo’n 75 quadrijders en dealers. Ze overwegen acties tegen het quadverbod dat sinds dinsdag in Antwerpen van toepassing is.

"Geen wettelijke basis"
“We hebben met onze advocaten gesproken en die zeggen dat het verbod geen enkele wettelijke basis heeft. Als het stadsbestuur de plannen doorzet, gaan we naar de rechter”, zegt Erwin Steegmans van de MAG.

Volgens Steegmans is er geen enkele reden om quads te verbieden. “We weten dat er mensen zijn die met hun quad voor problemen en verkeersonveiligheid zorgen. Dat Antwerpen hen aanpakt en bekeurt is geen probleem. Integendeel, dat steunen we. Maar iedereen over dezelfde kam scheren, houdt geen steek”, zegt Erwin Steegmans.

Publieke opinie
Op verschillende internetfora was er even sprake van een massale betoging met quads in hartje Antwerpen. Dat ontkent Steegmans. “Daarmee zouden we de publieke opinie alleen maar tegen ons krijgen.”
Europese tochten

Thierry Audin baat een garage uit in Burcht en verkoopt quads. “De meeste mensen zijn nog niet op de hoogte van het nakende verbod. Ik vind het totaal zinloos. We gaan al jaren met een groep quadrijders op vakantie in Frankrijk en zijn overal welkom. Veel mensen gebruiken het voertuig als woon- en werkverkeer en houden zich aan de verkeersregels”, zegt Audin. “Pak het krapuul aan en laat de anderen met rust. Je pakt toch ook niet alle automobilisten aan omdat er een paar slechte mannen tussen zitten.”

"Verbod blijft"
De stad Antwerpen liet ondertussen verstaan dat het verbod blijft gelden. “We houden vast aan het verbod. Het staat iedereen vrij om juridische stappen te zetten, maar dat is geen reden om het beleid te herzien”, aldus Bart Govaert op het kabinet van burgemeester Patrick Janssens (sp.a).

Patrick VAN DE PERRE
Bron: http://www.gva.be/antwerpen/motorclub-m ... chten.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door JBX op do 09 jul, 2009 09:40, 2 keer totaal gewijzigd.
Can-Am Renegade 800 X
If it's too loud, you're too old!
¡ɹǝʌo ǝɯ dıןɟ 'sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı
Eat my dust!
Gebruikersavatar
JBX
Quadrider
Quadrider
Berichten: 478
Lid geworden op: di 26 mei, 2009 08:12
Locatie: Genk

Re: Burgemeester Janssens maakt jacht op quads

Bericht door JBX »

Motorrijders plannen gezamenlijke actie tegen quadverbod
07/07 Maandagavond bliezen een 40-tal boze motorrijders en quadleveranciers verzamelen in het Dock's Hotel aan de Noorderlaan in Antwerpen. Zij hielden er een vergadering om de strategie te bespreken die zij gaan hanteren tegen het doorgevoerde verbod voor quads in de Antwerpse binnenstad.

De bijeenkomst kwam er op initiatief van de Motorcycle Action Group (MAG). Naast het innemen van een gezamenlijk standpunt wilde de MAG ook de verschillende acties die gepland waren bundelen.

Tot dusver was er al sprake van zeven manifestaties, die los van elkaar zouden worden gehouden. MAG wil zorgen dat de tegenstanders van het verbod als één blok naar buiten treden.

Naast een betoging bekijkt MAG met advocaten welke juridische stappen er genomen kunnen worden.

Spyder Roadster
Intussen zijn er al vindingrijke lui die het quadverbod proberen te omzeilen. Inmiddels duiken er in Antwerpen Spyder Roadsters rond. Dat zijn driewielige motorvoertuigen die niet vallen onder het verbod voor vierwielers, zoals dat in de aangepaste politiecodex staat vermeld.
Bron: http://www.gva.be/antwerpen/motorrijder ... erbod.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Can-Am Renegade 800 X
If it's too loud, you're too old!
¡ɹǝʌo ǝɯ dıןɟ 'sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı
Eat my dust!
Gebruikersavatar
quadgirl82
Quadrider
Quadrider
Berichten: 314
Lid geworden op: di 02 jun, 2009 13:55
Locatie: Puurs (Breendonk)

Re: Burgemeester Janssens maakt jacht op quads

Bericht door quadgirl82 »

"Verbod blijft"
De stad Antwerpen liet ondertussen verstaan dat het verbod blijft gelden. “We houden vast aan het verbod. Het staat iedereen vrij om juridische stappen te zetten, maar dat is geen reden om het beleid te herzien”, aldus Bart Govaert op het kabinet van burgemeester Patrick Janssens (sp.a).

Patrick VAN DE PERRE
Hun ongelijk toegeven is niet simpel voor politiekers. Waar zijn ze in België toch mee bezig? Nu willen ze ook al een verbod op het bouwen van spaanse villa's inroepen. Binnenkort zijn we allemaal identiek, wonen we in dezelfde huizen, rijden we met identieke voertuigen en dragen we liefst nog dezelfde kleren. Leve het communisme :verymad:
My Raptor and me, love at first sight.
airwolf
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 6710
Lid geworden op: zo 05 nov, 2006 22:23
Locatie: landen

Re: Burgemeester Janssens maakt jacht op quads

Bericht door airwolf »

idd quadgirl we zijn heel lekker bezig!
binnenkort zijn we sovjets!
David G.
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 14
Lid geworden op: di 07 jul, 2009 07:13

Re: Burgemeester Janssens maakt jacht op quads

Bericht door David G. »

Wat het grote probleem word in Vlaanderen is dat er zomaar wetten worden goedgekeurd zonder er echt bij stil te staan,
ik versta niet dat zo'n wetten niet in overleg moeten nagekeken worden,voor mij pure discriminatie naar de quadrijders toe.
Moet eerlijk zeggen dat ik op het goede moment Vlaanderen heb verlaten :)
Gebruikersavatar
cyberdrone
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1022
Lid geworden op: zo 18 feb, 2007 20:59
Locatie: meldert

Re: Burgemeester Janssens maakt jacht op quads

Bericht door cyberdrone »

David G. schreef:Wat het grote probleem word in Vlaanderen is dat er zomaar wetten worden goedgekeurd zonder er echt bij stil te staan,
ik versta niet dat zo'n wetten niet in overleg moeten nagekeken worden,voor mij pure discriminatie naar de quadrijders toe.
Moet eerlijk zeggen dat ik op het goede moment Vlaanderen heb verlaten :)
Blijkbaar in sommige gevallen mogen steden zuls een wetten afkondigen, andere steden moeten zo een wet via de raad van state laten passeren .. ik kan het ook nog altijd niet geloven, maar t'is hier presies het nieuwe Rusland aan het worden :x
"Dip me in chocolate and throw me to the lesbians"
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
KQ 450 Efi 4x4, 25" Maxxis Ceros , 2.3 Superwinch, EPI Clutchkit, colpin handguards, AXP skidplates
Gebruikersavatar
quadgirl82
Quadrider
Quadrider
Berichten: 314
Lid geworden op: di 02 jun, 2009 13:55
Locatie: Puurs (Breendonk)

Re: Burgemeester Janssens maakt jacht op quads

Bericht door quadgirl82 »

cyberdrone schreef:
David G. schreef:Wat het grote probleem word in Vlaanderen is dat er zomaar wetten worden goedgekeurd zonder er echt bij stil te staan,
ik versta niet dat zo'n wetten niet in overleg moeten nagekeken worden,voor mij pure discriminatie naar de quadrijders toe.
Moet eerlijk zeggen dat ik op het goede moment Vlaanderen heb verlaten :)
Blijkbaar in sommige gevallen mogen steden zuls een wetten afkondigen, andere steden moeten zo een wet via de raad van state laten passeren .. ik kan het ook nog altijd niet geloven, maar t'is hier presies het nieuwe Rusland aan het worden :x
Gemeentes mogen blijkbaar in hun politiecodex opnemen wat ze willen. :x
Het MAG wil dat er op federeaal niveau beslist wordt om gemeentes deze bevoegdheid te ontrekken waardoor ze geen verbod meer kunnen uitbrengen op voertuigen/huizen/.... Maar dit is wel iets dat er niet van vandaag op morgen zal/kan komen. :(
My Raptor and me, love at first sight.
Gebruikersavatar
quadgirl82
Quadrider
Quadrider
Berichten: 314
Lid geworden op: di 02 jun, 2009 13:55
Locatie: Puurs (Breendonk)

Re: Burgemeester Janssens maakt jacht op quads

Bericht door quadgirl82 »

Hallo,

Deze avond komt er een nieuwsbrief uit waarin de tekst (zie onderaan) gevraagd wordt om massaal door te sturen naar het e mail adres antiquad@mag.be

deze mails worden afgeleverd bij de Antwerpse schepenen en gemeenteraadsleden die niet gereageerd hebben.

Gelieve deze actie massaal op te volgen en te verspreiden binnen het quad milieu.

Ps actie start morgen vroeg.


"Beste Schepen/Gemeenteraadslid van Antwerpen
Partij SPA, CD&V, Groen, NVA

Als lid van de Motorcycle Action Group Belgium VZW stuur ik u deze mail omdat onze vertegenwoordigers niets van u gehoord hebben op hun vragen. Sommige partijen hebben wel gereageerd dus daarom denk ik dat er iets met uw computer scheelt. Dat u gewoon niet antwoord druist gewoon in tegen alle regels van elementaire beleefdheid en dit verwacht ik toch niet van beleidsmensen.
Dus om zeker te zijn dat u mijn mail krijgt stuur ik hem een paar keer op.

Het gaat ons om de maatregel op het verbod van Quads op Antwerps grondgebied, binnenstad enz… het is ons echt niet duidelijk hoe het nu zit, de communicatie verloopt nu eenmaal via de pers.

Verder verwacht ik ook niet dat zulke maatregelen tijdens een koude winternacht op een kolchoze uitgedacht zijn. Daarom had ik graag een antwoord gehad op enkele vragen.

Komt het verbod op quads na een aantal verkeersdoden?
Hoeveel geregistreerde klachten zijn er?
Hoeveel Pv’s zijn er opgesteld qua geluidsoverlast?
Hoeveel Pv’s zijn er opgesteld qua agressief of onaangepast rijgedrag?
Hoe hebben quadrijders uit bijvoorbeeld Zandvliet bijgedragen aan de verkeershinder?
Vind u het normaal dat mensen die verkeersbelasting betalen niet op de baan mogen?
Wat is de juiste procedure om een vergunning te bekomen? Bij wie? Welke documenten?
Wie krijgt die vergunning?
Speelt kleur (al dan niet partijkleur) een belang?
Is er ook een verbod op luidruchtige en rondplassende Nederlanders in Antwerpen?
Zijn er café’s gesloten bij dronken weggebruikers?
Is Chadistisch fietsen (enkel op het voetpad) enkel in Antwerpen toegelaten?

Ik heb zo nog wel een 20 tal vragen maar ik wil niet teveel van uw kostbare bestuurstijd nemen. Kwatongen beweren ook dat de overlast enkel aan de woonplaats van de Burgemeester zou zijn. Ik kan moeilijk geloven dat dit waar is. Jullie zouden aan zulke egoïstische maatregelen geen part of deel willen hebben.

Graag dus even een antwoord zodat ik gerust kan slapen in de wetenschap dat mijn beleidsmensen, waar toch een flink deel van mijn geld naartoe gaat, enkel gefundeerde , weloverdachte en rationele maatregelen nemen.

O, ja. Die procedures zijn wel belangrijk. Het verbod is nu van kracht en toen ik naar het stadhuis belde om inlichtingen om toch met de quad te kunnen rijden was ik verbonden met die kolchose. (Waai weite van niks, waai hebbe nog niet ontvange, hier moete ie zaain)


Getekend,
Naam"
My Raptor and me, love at first sight.
Gebruikersavatar
Bedlam
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 50
Lid geworden op: wo 03 jun, 2009 19:42
Locatie: Wuustwezel

Re: Burgemeester Janssens maakt jacht op quads

Bericht door Bedlam »

Krijg zoiets te lezen, je zou voor minder beginnen huilen :applaus:
Maar het klopt allemaal wat je zegt en het zijn logische dingen waarbij jij jezelf vragen stelt dus ik kan me alleen maar aansluiten bij hetgene je zegt in je brief.

Tom
Nicoyota
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 12
Lid geworden op: wo 01 jul, 2009 00:03
Locatie: Berchem, Antwerpen

Re: Burgemeester Janssens maakt jacht op quads

Bericht door Nicoyota »

beste quadlijders,

kopier de tekst en zend hem allemaal naar het bovenstaande adres. Actie is gevraagd mochten we onze hobby willen behouden. Er zijn trouwens nog andere steden en provincies aan de gang met zulks een voorstel.

Meestal ben ik ni diegene die mails doorstuurt of aan zo een actie meedoet, maar ik denk dat nu de tijd is gekomen om ons te laten gelden. We willen praten over de materie, we willen mee aan tafel, en we willen vooral nog behoorlijk, legaal en volgens het regelment kunnen rijden. Daar ga ik althans voor.
Solidariteit in een tijd van individualisering
Nicoyota
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 12
Lid geworden op: wo 01 jul, 2009 00:03
Locatie: Berchem, Antwerpen

Re: Burgemeester Janssens maakt jacht op quads

Bericht door Nicoyota »

DE gekuiste versie beschikbaar op deze site is even goe om te versturen, dat heeft MAG gemeld.

Versturen die handel
Solidariteit in een tijd van individualisering
Charger69
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2879
Lid geworden op: ma 12 feb, 2007 13:12

Re: Burgemeester Janssens maakt jacht op quads

Bericht door Charger69 »

.
Laatst gewijzigd door Charger69 op zo 21 mar, 2010 14:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
cyberdrone
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1022
Lid geworden op: zo 18 feb, 2007 20:59
Locatie: meldert

Re: Burgemeester Janssens maakt jacht op quads

Bericht door cyberdrone »

Bij deze ben ik dus lid geworden van MAG, 30€ heb ik er wel voor over als dat betekend dat ik mijn quad kan gebruiken waar en wanneer ik wil (Antwerpen staat zowiezo niet op mijn 'to visit' lijstje, maar vele anders steden en dorpen wel ..) :D

En die mail heb ik dus ook reeds verstuurd .. :applaus:

Voor alle andere lezers, ik weet dat ik in het begin ook aan het zagen was van weer 30€ betalen, maar ik heb er nog eens een nachtje over geslapen, en uiteindelijk heb ik er zeker 30€ voor over als dat betekend dat we door vele andere gesteund worden. Het is idd zo dat quad rijders een beetje in kleinere groepjes samenkomen, maar zo heb je helaas geen kracht om tegen belachelijke wetten op te komen :cry: . Je moet met veel zijn, en een vereniging zoals MAG heeft de know-how, financieel en juridische kracht om op te komen voor onze rechten in dit ape-land :braak:

Dus mag ik vragen om toch nog even te overwegen om 30€ te investeren in je lidmaatschap bij MAG. It's time to unite !
"Dip me in chocolate and throw me to the lesbians"
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
KQ 450 Efi 4x4, 25" Maxxis Ceros , 2.3 Superwinch, EPI Clutchkit, colpin handguards, AXP skidplates
airwolf
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 6710
Lid geworden op: zo 05 nov, 2006 22:23
Locatie: landen

Re: Burgemeester Janssens maakt jacht op quads

Bericht door airwolf »

mail is verstuurd!!!
Gebruikersavatar
cartouch
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 4
Lid geworden op: za 11 jul, 2009 05:22
Locatie: antwerpen

Re: Burgemeester Janssens maakt jacht op quads

Bericht door cartouch »

halo ,ik ben hier nieuw
en ik wou mijne gal ook eens uitspuwen
14 dagen voordat die plezante mannen den boel aant rollen hebben gebracht heb ik natuurlijk een nieuwe quad ,
gekocht (het moet lukken mijn vrouw komt juist binnen met die roze kaart ) en ik kan er niets mee doen.
kosten €6000 en €500 verzekering en dan ben ik nog een garage gaan huren €60,00 per maand,
en strafste van al woon ik nog in hartje antwerpen ook ,vlak achter den burgemeester (stadhuis)
nu zie ik het ni meer zitten zenne
greets ,ikke
Plaats reactie