kleine opkomst op toelichting van MAG "a'pen verbod quads"

Groepeer hier berichten mbt quad verboden !
Gebruikersavatar
cyberdrone
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1022
Lid geworden op: zo 18 feb, 2007 20:59
Locatie: meldert

Re: kleine opkomst op toelichting van MAG "a'pen verbod quads"

Bericht door cyberdrone »

ik kan nog steeds niet geloven als je motorvoertuig (want zo is hij ingeschreven) voldoet aan de geluidsnormen en alle andere wettelijke bepalingen ze deze kunnen verbieden om op de openbare weg te komen. Als dat zo is en die wet komt erdoor, dan zal ik persoonlijk een klacht indienen (maakt me niet uit bij wie, dat zal mijn advocaat wel uitzoeken) en mijn aankoop van mijn voertuig terugeisen, ik geef toe dat ik hem recreatief gebruik, maar ook voor woon werk verkeer.

Men kan niet verwachten dat quad rijders plotseling lig gaan worden van MAG, ben ondertussen ook lid van code groen geworden , wat is het volgende maand ? T'is nu niet dat ik een ezel heb die geld schijt he..

Ik wil gerust steun geven, maar men kan niet verwachten dat je iedereen alles laat vallen om een vergadering bij te wonen dat op korte tijd georganiseerd word. (ik woon 80km van Antwerpen, dus t'is niet dat het bij de deur is he)
Als vereniging heb je hiervoor geen goedkeuring nodig van je leden om bepaalde stappen te ondernemen, als de vraag er is om dit aan te vechten moet het bestuur van die vereniging de nodige stappen nemen en de leden ervan op de hoogte houden van stand van zake.

Manifestaties houden bij zulks een geval zal niet veel uithalen, je zal de media wel halen, maar als er een paar belhamels tussen zitten die het vertikken om hun sportuitlaat af te doen of er demperwol in te proppen, en dan nog eens een wheely trekken of een doughnut draaien zul je meer problemen creëren dan oplossen.

Begrijp me niet verkeerd, er moet 'iets' gedaan worden, en het MAG heeft volgens mij hier wel de meeste kans, 'code groen' ook, maar die ijveren meer voor het off-road gebruik
"Dip me in chocolate and throw me to the lesbians"
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
KQ 450 Efi 4x4, 25" Maxxis Ceros , 2.3 Superwinch, EPI Clutchkit, colpin handguards, AXP skidplates
airwolf
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 6710
Lid geworden op: zo 05 nov, 2006 22:23
Locatie: landen

Re: kleine opkomst op toelichting van MAG "a'pen verbod quads"

Bericht door airwolf »

ik kon er onmogelijk bijzijn
ik moet elke dag werken tot 22u
cd_BE
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 640
Lid geworden op: zo 08 jul, 2007 10:59
Locatie: Pulhof

Re: kleine opkomst op toelichting van MAG "a'pen verbod quads"

Bericht door cd_BE »

cyberdrone schreef:ik kan nog steeds niet geloven als je motorvoertuig (want zo is hij ingeschreven) voldoet aan de geluidsnormen en alle andere wettelijke bepalingen ze deze kunnen verbieden om op de openbare weg te komen. Als dat zo is en die wet komt erdoor, dan zal ik persoonlijk een klacht indienen (maakt me niet uit bij wie, dat zal mijn advocaat wel uitzoeken) en mijn aankoop van mijn voertuig terugeisen, ik geef toe dat ik hem recreatief gebruik, maar ook voor woon werk verkeer.

Men kan niet verwachten dat quad rijders plotseling lig gaan worden van MAG, ben ondertussen ook lid van code groen geworden , wat is het volgende maand ? T'is nu niet dat ik een ezel heb die geld schijt he..

Ik wil gerust steun geven, maar men kan niet verwachten dat je iedereen alles laat vallen om een vergadering bij te wonen dat op korte tijd georganiseerd word. (ik woon 80km van Antwerpen, dus t'is niet dat het bij de deur is he)
Als vereniging heb je hiervoor geen goedkeuring nodig van je leden om bepaalde stappen te ondernemen, als de vraag er is om dit aan te vechten moet het bestuur van die vereniging de nodige stappen nemen en de leden ervan op de hoogte houden van stand van zake.

Manifestaties houden bij zulks een geval zal niet veel uithalen, je zal de media wel halen, maar als er een paar belhamels tussen zitten die het vertikken om hun sportuitlaat af te doen of er demperwol in te proppen, en dan nog eens een wheely trekken of een doughnut draaien zul je meer problemen creëren dan oplossen.

Begrijp me niet verkeerd, er moet 'iets' gedaan worden, en het MAG heeft volgens mij hier wel de meeste kans, 'code groen' ook, maar die ijveren meer voor het off-road gebruik
Het feit dat ze nu willen dat je lid wordt, is omdat ze enkele jaren geleden voor trikes hebben geprotesteerd. Er waren niet veel of geen leden met trikes enkel met motors. Als ze dan een protestrit hielden waren er 200 motors en 2 trikes. Als je lid bent van MAG en zo organiseren iets om voor jou voertuig op te komen dan zullen er hopelijk 200 quads komen en 200 motors. Dan haalt het iets uit.

En het is tegen die belhamels dat elke quadrijder moet optreden. Als je iemand ziet die zo'n toeren uithaalt hem of haar direct er opwijzen dat dit niet kan. Als de quadrijders zich normaal gedragen op de openbare weg en de belhamel uithangen op de daarvoor voorziene terreinen (Want er is een wet die bepaalt dat elke provincie 3 terreinen ter beschikking MOET stellen, ze zijn er al 8 jaar mee bezig). Dan is iedereen content. Als je dan nog op die terreinen een uitlaat hebt die niet veel lawaai maakt dan stoor je niemand. Maar gisteren was er ook iemand en die maakte lawaai van 1 000 000 quads. Zo iemand zouden ze zijn quad moeten afnemen.

Als je quad wil rijden, laat de normale uitlaat er dan op, rij op je 4 wielen, wees een heer/dame in het verkeer en dan stoor je niemand. Welk nut heeft het om extra lawaai te maken. Zelf heb je het toch ook niet graag dat er iemand met veel lawaai je straat door vlamt en als hij dan een uur weg is, hoor je hem nog in de verte.

Het wetsvoorstel is ook kort op dag gekomen, dan moet je ook kort op dag een vergadering organiseren. Vrijdag is het al zover, dan mogen de quads de garage niet meer uit.
SMC 200 groen dat is mijn quadje, je moet laag beginnen hé
Gebruikersavatar
quadgirl82
Quadrider
Quadrider
Berichten: 314
Lid geworden op: di 02 jun, 2009 13:55
Locatie: Puurs (Breendonk)

Re: kleine opkomst op toelichting van MAG "a'pen verbod quads"

Bericht door quadgirl82 »

JBX schreef:
quadgirl82 schreef:We kunnen het wel allemaal aanvragen maar ik vrees alleen dat 98% gewoon zal geweigerd worden. De overige 2% zullen wel goede vriendjes van de Janssens zijn.
Het bezorgt ze wel heel veel werk, en dat kost geld. :p
Dat is wel waar :lol:
My Raptor and me, love at first sight.
cd_BE
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 640
Lid geworden op: zo 08 jul, 2007 10:59
Locatie: Pulhof

Re: kleine opkomst op toelichting van MAG "a'pen verbod quads"

Bericht door cd_BE »

quadgirl82 schreef:
JBX schreef:
quadgirl82 schreef:We kunnen het wel allemaal aanvragen maar ik vrees alleen dat 98% gewoon zal geweigerd worden. De overige 2% zullen wel goede vriendjes van de Janssens zijn.
Het bezorgt ze wel heel veel werk, en dat kost geld. :p
Dat is wel waar :lol:
Maar dan moet je het zodanig organiseren dat iedereen tegelijk een aanvraag komt indienen. Dan worden ze overbelast.
SMC 200 groen dat is mijn quadje, je moet laag beginnen hé
Gebruikersavatar
cyberdrone
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1022
Lid geworden op: zo 18 feb, 2007 20:59
Locatie: meldert

Re: kleine opkomst op toelichting van MAG "a'pen verbod quads"

Bericht door cyberdrone »

"En het is tegen die belhamels dat elke quadrijder moet optreden. Als je iemand ziet die zo'n toeren uithaalt hem of haar direct er opwijzen dat dit niet kan."

Dat kan ik begrijpen, maar dat lost zo goed als niets op, en daarvoor hebben we de bevoegdheid niet .. Ik heb ooit in Tienen zo een samenkomst georganiseerd om een petitie te overhandigen aan de burgemeester in het bijzijn van de media.
Ik had toen duidelijk gevraagd aan diegene die mee reden om die dag geen sportuitlaat te hebben, en normaal te rijden, daarop kreeg ik van een quadrijder het antwoord 'het enige wat ik moet is eten, kakken en slapen" en 10min na dat we vertrokken waren was er iemand een doughnut op een parkeerplaats met kiezels aan het trekken .. dus daarom zal ik zoiets niet meer mee organiseren, want dan krijg je gewoon een slechte naam.

In het begin was ik ook voorstander van ritten te organiseren, maar daar ben ik mooi op terug gekomen omdat ik me dikwijls schaamde door het gedrag van andere rijders .. :verymad:
"Dip me in chocolate and throw me to the lesbians"
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
KQ 450 Efi 4x4, 25" Maxxis Ceros , 2.3 Superwinch, EPI Clutchkit, colpin handguards, AXP skidplates
Gebruikersavatar
quadgirl82
Quadrider
Quadrider
Berichten: 314
Lid geworden op: di 02 jun, 2009 13:55
Locatie: Puurs (Breendonk)

Re: kleine opkomst op toelichting van MAG "a'pen verbod quads"

Bericht door quadgirl82 »

cyberdrone schreef:"En het is tegen die belhamels dat elke quadrijder moet optreden. Als je iemand ziet die zo'n toeren uithaalt hem of haar direct er opwijzen dat dit niet kan."

Dat kan ik begrijpen, maar dat lost zo goed als niets op, en daarvoor hebben we de bevoegdheid niet .. Ik heb ooit in Tienen zo een samenkomst georganiseerd om een petitie te overhandigen aan de burgemeester in het bijzijn van de media.
Ik had toen duidelijk gevraagd aan diegene die mee reden om die dag geen sportuitlaat te hebben, en normaal te rijden, daarop kreeg ik van een quadrijder het antwoord 'het enige wat ik moet is eten, kakken en slapen" en 10min na dat we vertrokken waren was er iemand een doughnut op een parkeerplaats met kiezels aan het trekken .. dus daarom zal ik zoiets niet meer mee organiseren, want dan krijg je gewoon een slechte naam.

In het begin was ik ook voorstander van ritten te organiseren, maar daar ben ik mooi op terug gekomen omdat ik me dikwijls schaamde door het gedrag van andere rijders .. :verymad:

Da begrijp ik volledig. Er zijn altijd van die idioten die de kans zien om eens op tv te komen en de aap uit te hangen... En het lukt hun dan meestal nog ook :verymad: ... want die 50/100/200 andere die zich wel aan de regels houden en die wel mooi, rustig achter elkaar rijden zijn voor de media niet zo interessant om in beeld te brengen.
My Raptor and me, love at first sight.
cd_BE
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 640
Lid geworden op: zo 08 jul, 2007 10:59
Locatie: Pulhof

Re: kleine opkomst op toelichting van MAG "a'pen verbod quads"

Bericht door cd_BE »

cyberdrone schreef:"En het is tegen die belhamels dat elke quadrijder moet optreden. Als je iemand ziet die zo'n toeren uithaalt hem of haar direct er opwijzen dat dit niet kan."

Dat kan ik begrijpen, maar dat lost zo goed als niets op, en daarvoor hebben we de bevoegdheid niet .. Ik heb ooit in Tienen zo een samenkomst georganiseerd om een petitie te overhandigen aan de burgemeester in het bijzijn van de media.
Ik had toen duidelijk gevraagd aan diegene die mee reden om die dag geen sportuitlaat te hebben, en normaal te rijden, daarop kreeg ik van een quadrijder het antwoord 'het enige wat ik moet is eten, kakken en slapen" en 10min na dat we vertrokken waren was er iemand een doughnut op een parkeerplaats met kiezels aan het trekken .. dus daarom zal ik zoiets niet meer mee organiseren, want dan krijg je gewoon een slechte naam.

In het begin was ik ook voorstander van ritten te organiseren, maar daar ben ik mooi op terug gekomen omdat ik me dikwijls schaamde door het gedrag van andere rijders .. :verymad:
Op dat moment moet je die dan gewoon wegsturen. Vorig jaar heb ik ook een tour gedaan met mensen en daar was niemand die abnormaal deed. Heel rustig, netjes op een rij de streek verkennen. :D
SMC 200 groen dat is mijn quadje, je moet laag beginnen hé
Gebruikersavatar
DirtDevil
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 164
Lid geworden op: zo 15 mar, 2009 11:15

Re: kleine opkomst op toelichting van MAG "a'pen verbod quads"

Bericht door DirtDevil »

hallo ik ben wel niet van Antwerpen maar als de ene begint wilt de andere stad het ook dus moeten we er vroeg bij zijn.
ik vind het echt belachelijk en mag dat eigenlijk zomaar is dat geen discriminatie ofzo ??? En als we iets willen bereiken moeten we met zijn allen is in Antwerpen is betogen ofzo. En is dat echt waar dat ze in Sint-Truiden het ook willen verbieden?? Als dat zo is moeten we echt iets ondernemen. dat zijn dan al ter 2 en de 3de zal dan ook wel vlug volgen waarschijnlijk.
Dus met zijn alle ter tegen aan
DirtDevil
cd_BE
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 640
Lid geworden op: zo 08 jul, 2007 10:59
Locatie: Pulhof

Re: kleine opkomst op toelichting van MAG "a'pen verbod quads"

Bericht door cd_BE »

Betogen is de volgende stap. Eerst gaat mag het proberen op te lossen met dialoog. Dat is ook beter, er waren al een paar heethoofden die rond het stadhuis wilde gaan rijden en de janssens goed veel last te bezorgen. Dat is nu ook de manier niet.
SMC 200 groen dat is mijn quadje, je moet laag beginnen hé
airwolf
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 6710
Lid geworden op: zo 05 nov, 2006 22:23
Locatie: landen

Re: kleine opkomst op toelichting van MAG "a'pen verbod quads"

Bericht door airwolf »

idd zoals een zot gaan toertjes draaien rond het stadhuis gaat niet helpen
maar die betoging daar zit wel wa in
maar daarmee bedoel ik niet gaan onozel doen
maar allemaal samenkomen op de grote markt ofzo
en daar een stille betoging organiseren
en duidelijk laten zien aan jansens dat het niet allemaal crapul is dat met de quad rijdt!
cd_BE
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 640
Lid geworden op: zo 08 jul, 2007 10:59
Locatie: Pulhof

Re: kleine opkomst op toelichting van MAG "a'pen verbod quads"

Bericht door cd_BE »

airwolf schreef:idd zoals een zot gaan toertjes draaien rond het stadhuis gaat niet helpen
maar die betoging daar zit wel wa in
maar daarmee bedoel ik niet gaan onozel doen
maar allemaal samenkomen op de grote markt ofzo
en daar een stille betoging organiseren
en duidelijk laten zien aan jansens dat het niet allemaal crapul is dat met de quad rijdt!
Probleem, vanaf den 10de mag je niet meer op de grote markt met een quad. :cry:
Och vandaag gaat die mens van het mag praten met wat politiekers en zien hoe het verder moet.

Voor we met quads op de grote markt gaan betogen zijn er nog leukere manieren en allemaal legaal. Met 10 000 man allemaal tegelijk een mailtje sturen bijvoorbeeld. Dan heb je een overload op de servers van de stad Antwerpen. Daar mee komen ze dik in de problemen. :lol:

En als dat dan nog niets uithaalt, dan kunnen we gaan betogen. Maar dan moeten we de idioten wel publiekelijk er op attent maken dat wat ze doen niet kan. Dat de politie dan direct hun quad in beslag neemt, en dat de normale rijders nog helpen om het op te laden. Kwestie van een voorbeeld te geven. Dat is nog leuke TV ook. :D
SMC 200 groen dat is mijn quadje, je moet laag beginnen hé
Gebruikersavatar
DirtDevil
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 164
Lid geworden op: zo 15 mar, 2009 11:15

Re: kleine opkomst op toelichting van MAG "a'pen verbod quads"

Bericht door DirtDevil »

airwolf schreef:idd zoals een zot gaan toertjes draaien rond het stadhuis gaat niet helpen
maar die betoging daar zit wel wa in
maar daarmee bedoel ik niet gaan onozel doen
maar allemaal samenkomen op de grote markt ofzo
en daar een stille betoging organiseren
en duidelijk laten zien aan jansens dat het niet allemaal crapul is dat met de quad rijdt!
daar ben ik het mee eens
cd_BE
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 640
Lid geworden op: zo 08 jul, 2007 10:59
Locatie: Pulhof

Re: kleine opkomst op toelichting van MAG "a'pen verbod quads"

Bericht door cd_BE »

DirtDevil schreef:
airwolf schreef:idd zoals een zot gaan toertjes draaien rond het stadhuis gaat niet helpen
maar die betoging daar zit wel wa in
maar daarmee bedoel ik niet gaan onozel doen
maar allemaal samenkomen op de grote markt ofzo
en daar een stille betoging organiseren
en duidelijk laten zien aan jansens dat het niet allemaal crapul is dat met de quad rijdt!
daar ben ik het mee eens

Een stille betoging, allemaal met de quad's voor Antwerpen stoppen en ze dan in alle stilte tot voor het stadhuis duwen.
Dat zou de media nog leuk vinden ook en ik denk de mensen ook. als we met veel zijn, kunnen we nog voor een grote opstopping zorgen in Antwerpen :lol:
SMC 200 groen dat is mijn quadje, je moet laag beginnen hé
Nicoyota
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 12
Lid geworden op: wo 01 jul, 2009 00:03
Locatie: Berchem, Antwerpen

Re: kleine opkomst op toelichting van MAG "a'pen verbod quads"

Bericht door Nicoyota »

Hieraan had ook ik al gedacht, de quads duwen naar het stadhuis. Maar laten we eerst afwachten wat er uit de bus valt tijdens het gesprek van MAG met de partijen in Antwerpen.

Ik ben alvast bereid om samen met wie dan ook aan de tafel te gaan zitten, om een constructieve oplossing te zoeken. Zowel voor Antwerpen, als voor andere steden. En tevens voor het off road gedeelte aan het quadrijden.
Laten we vooral niet vergeten dat we niet allemaal "nozems" zijn, dat het wel degelijk op een fatsoenlijke manier kan. Ik weet dat, vele lezers weten dat. Jammer dat niet iedereen er zich naar gedraagt.

En laten we de constructeurs, verkopers, ... niet vergeten, ook zij zijn hiervan de dupe. Samen staan we sterk.

Voor 1 keer: Samenhorigheid in een tijd van individualisering.


PS. Ik las ergens op een site dat het verbod van dinsdag 8 juli van kracht is ??? Ik ben direkt gaan zoeken op het net naar een wettelijke tekst omtrent en niets gevonden. Ik ben ook elke dag nog gaan rijden en heb tot op heden geen problemen gehad. Misschien morgen wel .??
Solidariteit in een tijd van individualisering
Plaats reactie