kleine opkomst op toelichting van MAG "a'pen verbod quads"

Groepeer hier berichten mbt quad verboden !
Gebruikersavatar
de geine
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 157
Lid geworden op: do 12 mar, 2009 17:29
Locatie: Puurs

kleine opkomst op toelichting van MAG "a'pen verbod quads"

Bericht door de geine »

Gisteren naar de vergadering geweest van MAG die over de problematiek in antwerpen ging.
Tot mijn grote teleurstelling was daar amper 50man.(waarbij er dan nog enkele trike rijders en bikers bij waren,waarvoor diep respect van mijn kant)
Die mannen van het MAG hebben hun werkwijze medegedeeld maar ook gevraagd dat de quadrijders 1 blok moet zijn van voorbeeldige rijders en liefst zich aansluiten bij MAG aangezien zij enkel voor hun leden werken.Dit is een probleem dat nu al begint uit te wijken naar andere steden (zoals nu Sint-Truiden)om ook daar een quadban op te leggen. :x

Dus nogmaals zeer triestig dat er maar enkele quadrijders aanwezig waren,ik heb het forum hier liggen afschuimen en iedereen vind het schandalig,maar niemand wil er schijnbaar ook niet veel moeite voor doen. :verymad:
Hierbij een smeekbede om u aan te sluiten bij een organistie en laten we SAMEN hier aan werken om ons imago op te krikken en die "quadbans" uit de gedachten van onze politieker te krijgen.
Zodat wij allemaal van ons gelieft voertuig kunnen genieten waar we ook willen. :crosser:
low and fast
Charger69
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2879
Lid geworden op: ma 12 feb, 2007 13:12

Re: kleine opkomst op toelichting van MAG "a'pen verbod quads"

Bericht door Charger69 »

.
Laatst gewijzigd door Charger69 op di 23 mar, 2010 11:49, 1 keer totaal gewijzigd.
cyclonedriver
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 656
Lid geworden op: vr 09 mei, 2008 11:43

Re: kleine opkomst op toelichting van MAG "a'pen verbod quads"

Bericht door cyclonedriver »

wij waren onderweg totdat mijne maat benzine aan het tanken was in zijnen diesel. We waren maar om 20 u terug thuis, was dus niet meer de moeite om nog te vertrekken (is 1,5 u rijden). Spijtig, ik had graag gekomen.
cd_BE
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 640
Lid geworden op: zo 08 jul, 2007 10:59
Locatie: Pulhof

Re: kleine opkomst op toelichting van MAG "a'pen verbod quads"

Bericht door cd_BE »

Charger69 schreef: Het verkeersreglement geld voor heel België en niet van stad tot stad verschillend.
Daar zit nu juist het addertje. Dat is dus wel zo. (Die agenten die je hebt gesproken zouden dat ook moeten weten) Elke stad heeft een ...(ben de naam kwijt, mss weten quadgirl82 of de geine het nog) waar de burgemeester bepaalt wat er op hun weg net mag rijden, dat document wordt verondersteld door iedere stadsbewoner gekend te zijn. Maar net zoals het staatsblad dat iedereen zou moeten lezen gebeurd het dat niet.

De politie van Antwerpen vindt het in elk geval absurd, dus met een beetje geluk zullen ze je niet lastig vallen. Als je je gedraagt dan is het misschien mogelijk dat ze een oogje dicht knijpen. Maar met agenten weet je nooit natuurlijk :D

Ik ben ineens lid geworden van MAG samen met nog enkele andere quad-ers. Buiten een paar rare mensen die direct tot ridicule acties wilde overgaan, zal het MAG voor ons beginnen babbelen en zien wat ze er aan kunnen doen.
Op voorwaarde dat de quad rijders zich mee engageren, dus gisteren waren er meer mensen verwacht met quad's, ik had net als de Geine veel meer volk van het forum verwacht. Dit is tenslotte toch het QUADforumBENELUX.

Voor de mensen die niet in Antwerpen wonen, en dit bezien als een ver van mijn bed-schow. De burgemeester van Sint-Truiden vindt het voorstel van Patrick Janssens geweldig en is nu ook al bezig met iets gelijkaardig te doen voor hun stad. Ze willen zelfs de vespa's verbieden, waar de stad enkele jaren geleden ZELF heeft voor geïnvesteerd. Kwestie van hoe dom ze daar bezig zijn kan het tellen.

Als het artikel 142bis invoeging gaat, wees er dan maar zeker van dat binnen de kortste keren de quads in HEEL Vlaanderen verboden worden.

Ik hoop dat de mensen hier op het forum zich toch een beetje mee gaan inzetten om dit tegen te gaan. Want zeggen dat je iets gaat doen en dan achter de toog blijven hangen is niet de manier om dit probleem van de kaart te vegen en de quads terug op de baan te brengen.

Quads, het MAG ook. :lol:
SMC 200 groen dat is mijn quadje, je moet laag beginnen hé
Gebruikersavatar
de geine
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 157
Lid geworden op: do 12 mar, 2009 17:29
Locatie: Puurs

Re: kleine opkomst op toelichting van MAG "a'pen verbod quads"

Bericht door de geine »

Cd be: het gezochte woord is CODEX
low and fast
Gebruikersavatar
JBX
Quadrider
Quadrider
Berichten: 478
Lid geworden op: di 26 mei, 2009 08:12
Locatie: Genk

Re: kleine opkomst op toelichting van MAG "a'pen verbod quads"

Bericht door JBX »

Ja, maar hoe verbied je quads met de codex? Quads zijn ingeschreven als vierwieler met motor. Ligiers en Aixam's ook? Ah nee, die zijn niet ingeschreven, hebben ook geen nummerplaten... :-) Dat hier maar snel duidelijkheid over komt!

PS: Ik ben ook lid geworden van M.A.G.
Can-Am Renegade 800 X
If it's too loud, you're too old!
¡ɹǝʌo ǝɯ dıןɟ 'sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı
Eat my dust!
cd_BE
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 640
Lid geworden op: zo 08 jul, 2007 10:59
Locatie: Pulhof

Re: kleine opkomst op toelichting van MAG "a'pen verbod quads"

Bericht door cd_BE »

JBX schreef:Ja, maar hoe verbied je quads met de codex? Quads zijn ingeschreven als vierwieler met motor. Ligiers en Aixam's ook? Ah nee, die zijn niet ingeschreven, hebben ook geen nummerplaten... :-) Dat hier maar snel duidelijkheid over komt!

PS: Ik ben ook lid geworden van M.A.G.
Zo:

Invoeging van artikel 142 bis in de code van gemeentelijke politiereglementen (de zogenaamde codex): “Alle vierwielers met motor, de zogenaamde ‘quads’, zijn verboden op de openbare wegen van de stad Antwerpen behoudens toelating van de burgemeester. De bestuurder van de quad moet steeds in het bezit zijn van de toelating van de burgemeester. Onder openbare weg wordt verstaan alle wegen, pleinen en parken die vrij toegankelijk zijn voor publiek. Quads die op de openbare weg rijden kunnen ambtshalve en onmiddellijk door de politie in beslag worden genomen.”

@geine
Merci, dat was het woord. Wat een mens toch allemaal kan vergeten :bier:
SMC 200 groen dat is mijn quadje, je moet laag beginnen hé
Gebruikersavatar
quadgirl82
Quadrider
Quadrider
Berichten: 314
Lid geworden op: di 02 jun, 2009 13:55
Locatie: Puurs (Breendonk)

Re: kleine opkomst op toelichting van MAG "a'pen verbod quads"

Bericht door quadgirl82 »

Charger69 schreef:Wij hadden er graag bijgeweest maar het tijdstip van deze bijeenkomst was voor ons onmogelijk :|

Maar zoals men ziet begint het probleem zich te verleggen. Het is niet meer enkel Antwerpen. Ik denk dat er meer bereikt zal worden indien men zich tot het Ministerie van Wegverkeer in Brussel zou wenden.

Tenslotte worden daar de wetten geschreven en gemaakt. Het kan toch niet zijn dat iedere stad of gemeente zijn eigen verkeersreglementen maakt. Volgens enkele politieagenten die ik gesproken heb zou dit totaal niet wettelijk zijn.

Het verkeersreglement geld voor heel België en niet van stad tot stad verschillend.
Het MAG wil eerst met de leden van de gemeenteraad gaan praten vóór ze federaal gaan. Zij doen dit uit beleefdheidsredenen. De voorzitter van het MAG zet zich al 17 jaar in voor de motor-, quad- en trikerijders en weet uit ervaring dat er op deze manier het meeste kan bereikt worden. Ze zijn er ook zeker van dat wanneer ze deze wet in A'pen kunnen terugdraaien de andere gemeentes ook zullen volgen of niet meer geneigt zullen zijn om dit verbod ook in te roepen. Wanneer het op gemeentelijk niveua echter in dovemansoren valt zal het MAG wel verder gaan. Zij zouden heel graag zien dat de gemeentes niet meer het recht hebben om zelf te kunne beslissen welke voertuigen en wel dan al niet binnen hun grenzen mogen rijden maar dit is nog een stap verder.
My Raptor and me, love at first sight.
Gebruikersavatar
JBX
Quadrider
Quadrider
Berichten: 478
Lid geworden op: di 26 mei, 2009 08:12
Locatie: Genk

Re: kleine opkomst op toelichting van MAG "a'pen verbod quads"

Bericht door JBX »

cd_BE schreef:Alle vierwielers met motor, de zogenaamde ‘quads’
Quads ingeschreven als landbouwvoertuig of bromfiets vallen hier toch niet onder?
Can-Am Renegade 800 X
If it's too loud, you're too old!
¡ɹǝʌo ǝɯ dıןɟ 'sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı
Eat my dust!
Gebruikersavatar
JBX
Quadrider
Quadrider
Berichten: 478
Lid geworden op: di 26 mei, 2009 08:12
Locatie: Genk

Re: kleine opkomst op toelichting van MAG "a'pen verbod quads"

Bericht door JBX »

cd_BE schreef:verboden op de openbare wegen van de stad Antwerpen behoudens toelating van de burgemeester. De bestuurder van de quad moet steeds in het bezit zijn van de toelating van de burgemeester.
Ik stel voor dat alle 30.000 quadrijders van België dus die toelating aanvragen. Dan hebben ze in Antwerpen even iets te doen... :D
Can-Am Renegade 800 X
If it's too loud, you're too old!
¡ɹǝʌo ǝɯ dıןɟ 'sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı
Eat my dust!
Gebruikersavatar
quadgirl82
Quadrider
Quadrider
Berichten: 314
Lid geworden op: di 02 jun, 2009 13:55
Locatie: Puurs (Breendonk)

Re: kleine opkomst op toelichting van MAG "a'pen verbod quads"

Bericht door quadgirl82 »

JBX schreef:
cd_BE schreef:Alle vierwielers met motor, de zogenaamde ‘quads’
Quads ingeschreven als landbouwvoertuig of bromfiets vallen hier toch niet onder?
Toch wel... Alle quads, zowel met autoplaat als motorplaat als de 50cc. Het mag enkel als je een toelating van de burgemeester hebt. Hoe je daar aankomt? Tja, als iemand hierop een antwoord heeft, zonder dat ik daarvoor vriendjes met Janssens moet worden, mogen ze het mij ook altijd doorsturen.
My Raptor and me, love at first sight.
Gebruikersavatar
quadgirl82
Quadrider
Quadrider
Berichten: 314
Lid geworden op: di 02 jun, 2009 13:55
Locatie: Puurs (Breendonk)

Re: kleine opkomst op toelichting van MAG "a'pen verbod quads"

Bericht door quadgirl82 »

JBX schreef:
cd_BE schreef:verboden op de openbare wegen van de stad Antwerpen behoudens toelating van de burgemeester. De bestuurder van de quad moet steeds in het bezit zijn van de toelating van de burgemeester.
Ik stel voor dat alle 30.000 quadrijders van België dus die toelating aanvragen. Dan hebben ze in Antwerpen even iets te doen... :D
We kunnen het wel allemaal aanvragen maar ik vrees alleen dat 98% gewoon zal geweigerd worden. De overige 2% zullen wel goede vriendjes van de Janssens zijn.
My Raptor and me, love at first sight.
Charger69
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2879
Lid geworden op: ma 12 feb, 2007 13:12

Re: kleine opkomst op toelichting van MAG "a'pen verbod quads"

Bericht door Charger69 »

.
Laatst gewijzigd door Charger69 op di 23 mar, 2010 11:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
JBX
Quadrider
Quadrider
Berichten: 478
Lid geworden op: di 26 mei, 2009 08:12
Locatie: Genk

Re: kleine opkomst op toelichting van MAG "a'pen verbod quads"

Bericht door JBX »

quadgirl82 schreef:We kunnen het wel allemaal aanvragen maar ik vrees alleen dat 98% gewoon zal geweigerd worden. De overige 2% zullen wel goede vriendjes van de Janssens zijn.
Het bezorgt ze wel heel veel werk, en dat kost geld. :p
Can-Am Renegade 800 X
If it's too loud, you're too old!
¡ɹǝʌo ǝɯ dıןɟ 'sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı
Eat my dust!
cd_BE
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 640
Lid geworden op: zo 08 jul, 2007 10:59
Locatie: Pulhof

Re: kleine opkomst op toelichting van MAG "a'pen verbod quads"

Bericht door cd_BE »

quadgirl82 schreef:
JBX schreef:
cd_BE schreef:verboden op de openbare wegen van de stad Antwerpen behoudens toelating van de burgemeester. De bestuurder van de quad moet steeds in het bezit zijn van de toelating van de burgemeester.
Ik stel voor dat alle 30.000 quadrijders van België dus die toelating aanvragen. Dan hebben ze in Antwerpen even iets te doen... :D
We kunnen het wel allemaal aanvragen maar ik vrees alleen dat 98% gewoon zal geweigerd worden. De overige 2% zullen wel goede vriendjes van de Janssens zijn.
Als ze effectief enkel Antwerpen quadvrij willen houden, rode zone op de map. Dat de mensen toestemming moeten vragen om het stad uit te rijden, en terug in te rijden, dan zou je met heel veel verbeelding (maar dan echt heel veel verbeelding) nog kunnen denken dat ze een beetje hebben nagedacht over deze invoeging. Maar nee, dat is al te veel nadenken voor zo'n mannen.
Ik woon in Berchem, iemand anders in Hoboken als wij naar Puurs of Zwijndrecht willen geraken moeten we van de janssens toestemming hebben om van onze oprit te rijden. :x

Afbeelding

ik zou voorstellen om gewoon met je quad rijden zoals je altijd doet. Maar dan wel zien dat je quad is uitgerust zoals de standaard normen en niet een uitlaat die je 100 km verder nog hoort. En als ze er iets van zeggen er zal nergens een verbodsbord staan met een quad op. (in het staatsblad staat er zelfs nog niets van).
De recentste codex van Antwerpen dateert van 17 mei 2005. Daar staat niets in over quads. Artikel 142 bis, is dus nog nergens officieel terug te vinden. Het staat enkel in de notulus van antwerpen, maar ik geloof niet dat je als Burger die van buiten moet kennen, maar ik kan me vergissen.
Kan je hier downloaden & lezen:
http://notulus.antwerpen.be/rs-bin/Righ ... &fext=.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

-Edit-
We moeten iets doen aan artikel 3. Als iedereen die een quad heeft en de mensen met een motor Antwerpen gewoon mijden. Tegen iedereen die je kent als je wilt winkelen of iets, ga ergens anders naar toe. Maar mijd Antwerpen. Dan zal het Antwerpen WEL geld kosten. Maar dat utopie natuurlijk. :chagarijn:
SMC 200 groen dat is mijn quadje, je moet laag beginnen hé
Plaats reactie