Petitie tegen quadverbod [MAG]

Groepeer hier berichten mbt quad verboden !
airwolf
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 6710
Lid geworden op: zo 05 nov, 2006 22:23
Locatie: landen

Re: Petitie tegen quadverbod [MAG]

Bericht door airwolf »

thanks bikervivi! :wink:
nielsje
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 39
Lid geworden op: ma 09 jul, 2007 17:25

Re: Petitie tegen quadverbod [MAG]

Bericht door nielsje »

is het niet verstandiger als enekele menesen met de petitie schriftelijke handtekeningen gaan verzamelen? zoals bv die van groen voor de carrefour? dan bereikt de petitie veel meer volk? ik heb gemerkt dat als mensen me zomaar aansprekene over men quad op straat en en ik hun daarna vraag wat ze van zo een verbod vinden, ze allemaal zegge dat het belachelijk is zo een verbod? als men zo mensen gaat aanspreke en je vertelt over de vele positieve kanten kan je toch snel enekele duizenden stemme bijeen krijgen?
cd_BE
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 640
Lid geworden op: zo 08 jul, 2007 10:59
Locatie: Pulhof

Re: Petitie tegen quadverbod [MAG]

Bericht door cd_BE »

nielsje schreef:is het niet verstandiger als enekele menesen met de petitie schriftelijke handtekeningen gaan verzamelen? zoals bv die van groen voor de carrefour? dan bereikt de petitie veel meer volk? ik heb gemerkt dat als mensen me zomaar aansprekene over men quad op straat en en ik hun daarna vraag wat ze van zo een verbod vinden, ze allemaal zegge dat het belachelijk is zo een verbod? als men zo mensen gaat aanspreke en je vertelt over de vele positieve kanten kan je toch snel enekele duizenden stemme bijeen krijgen?
Ga je gang zou ik zo zeggen.
SMC 200 groen dat is mijn quadje, je moet laag beginnen hé
Fre*
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 187
Lid geworden op: wo 29 aug, 2007 15:21
Locatie: Meldert

Re: Petitie tegen quadverbod [MAG]

Bericht door Fre* »

Getekend

Als ze toch verboden worden, de quads, dien ik ook een wetsvoorstel in:

Verbod op alle irritante 2takt scooters, verbod op luidruchtige harley's, verbod op van die Paramotortjes die boven je tuin vliegen en ALLES ZITTEN AF TE GAPEN.

Je kan zo op alles gaan vitten eh... :verymad:
airwolf
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 6710
Lid geworden op: zo 05 nov, 2006 22:23
Locatie: landen

Re: Petitie tegen quadverbod [MAG]

Bericht door airwolf »

kunne we geen verbod vragen tegen politiekers?
ze allemaal samen zetten op een boodje en naar cenegal sturen! :D
Fre*
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 187
Lid geworden op: wo 29 aug, 2007 15:21
Locatie: Meldert

Re: Petitie tegen quadverbod [MAG]

Bericht door Fre* »

airwolf schreef:kunne we geen verbod vragen tegen politiekers?
ze allemaal samen zetten op een boodje en naar cenegal sturen! :D
:D van mij mogen ze nog de volgende boot nemen
maar, waar gaan geert hoste z'n conferences dan over gaan?..

kheb de petitie ook op daxboard.be gezet, mini 4takt forum dat redelijk actief is :)
nicknamebelgium
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 640
Lid geworden op: za 21 okt, 2006 12:18
Locatie: leuven

Re: Petitie tegen quadverbod [MAG]

Bericht door nicknamebelgium »

artikel in "de standaard"


http://www.standaard.be/Artikel/Detail. ... 090811_021

'Verbod op quads is onwettig'

dinsdag 11 augustus 2009
Bron: belga Auteur: kld
'Verbod op quads is onwettig'

BRUSSEL -

Touring roept de gemeente- en stadsbesturen op te wachten met het invoeren van een verbod op quads. De mobiliteitsorganisatie wijst er in een persbericht op dat dat niet kan, omdat het verbod ingaat tegen het algemeen verkeersreglement, en bijgevolg 'onwettig' is.

Vorige maand voerde Antwerpen het verbod in door een wijziging aan te brengen in het politiereglement, en er is een gelijkaardig voorstel lopende in Brussel, aldus Touring.

'Touring spreekt zich niet uit voor of tegen een verbod van de kleine vierwielige motorvoertuigen, maar benadrukt dat de wet moet worden gevolgd door iedereen', aldus de organisatie. Touring stelt dat 'mobiliteit en verkeersveiligheid ruime grensoverschrijdende materies zijn die niet stoppen aan een gemeentegrens'.

Signalisatiebord

Touring voegt er nog aan toe dat de lokale overheden enkel reglementen kunnen invoeren die aanvullend zijn en niet in strijd zijn met de federale verkeerswet, en merkt op dat er geen signalisatiebord bestaat om quads te verbieden.

De mobiliteitsorganisatie stelt ten slotte dat, indien de lokale overheden willen optreden tegen gevaarlijke of luidruchtige voertuigen, men niet al die voertuigen moet verbieden, maar 'moet optreden tegen de individuele cowboys in het verkeer, en die zitten bij alle soorten weggebruikers'.



Op 11 augustus 2009 omstreeks 22u42, zei Rob Lemeire:

“Het is onaanvaardbaar dat lokale overheden de wettelijke bepalingen aan hun laars lappen en op een onwettige manier elk hun eigen verkeersreglement beginnen te maken. Waar gaat dat eindigen? Terreinwagens verbieden in Oostende, fietsen verbieden in Luik, voorrang van links toepassen in Aalst? Mobiliteit en verkeersveiligheid zijn ruime grensoverschrijdende materies die niet stoppen aan een gemeentegrens, laat staan een landsgrens, aldus Touring. “Als dit zo doorgaat wordt het een echte kakofonie waar geen mens nog wijs uitgeraakt en dat terwijl we samen met onze buitenlandse collega’s juist pleiten voor meer harmonisering van de verkeersreglementen. Duidelijkheid, herkenbaarheid en uniformiteit bevorderen ontegensprekelijk de verkeersveiligheid”. Tot slot stelt Touring dat indien de lokale overheden willen optreden tegen gevaarlijke of luidruchtige voertuigen, dan moet men niet al die voertuigen verbieden, maar wel optreden tegen de individuele cowboys in het verkeer en die zitten bij alle soorten weggebruikers. “Men kan niet een hele categorie gaan straffen voor de overtredingen die een minderheid begaat. Het is die minderheid die eruit moet omdat zij een hypotheek legt op de grote meerderheid van correcte weggebruikers”. Ziehier de woorden van Touring, dat veel genuanceerder is dan de zin 'Verbod op quads is onwettig'.
2010 raptor 700
Gebruikersavatar
ZmilleZ
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 212
Lid geworden op: ma 10 nov, 2008 21:33
Locatie: Anti quad land

Re: Petitie tegen quadverbod [MAG]

Bericht door ZmilleZ »

Ik ben al 30 jaar lid van Touring wegenhulp , en 10 jaar lid van de M.A.G.
Ik hoop dat ze na al die jaren dat ik hun financieel steun , nu ook iets voor mij terug kunnen doen !
I 'm one of the two AKRA brothers
cd_BE
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 640
Lid geworden op: zo 08 jul, 2007 10:59
Locatie: Pulhof

Re: Petitie tegen quadverbod [MAG]

Bericht door cd_BE »

ZmilleZ schreef:Ik ben al 30 jaar lid van Touring wegenhulp , en 10 jaar lid van de M.A.G.
Ik hoop dat ze na al die jaren dat ik hun financieel steun , nu ook iets voor mij terug kunnen doen !
Waar denk je dat ik mee bezig ben. :D

Kom je naar de T-day?
SMC 200 groen dat is mijn quadje, je moet laag beginnen hé
Gebruikersavatar
quadgirl82
Quadrider
Quadrider
Berichten: 314
Lid geworden op: di 02 jun, 2009 13:55
Locatie: Puurs (Breendonk)

Re: Petitie tegen quadverbod [MAG]

Bericht door quadgirl82 »

airwolf schreef:kunne we geen verbod vragen tegen politiekers?
ze allemaal samen zetten op een boodje en naar cenegal sturen! :D
DAAR wil ik nu nog eens mijn geld in steken sé. :applaus:
My Raptor and me, love at first sight.
Il biscione
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 12 aug, 2009 10:44

Re: Petitie tegen quadverbod [MAG]

Bericht door Il biscione »

en ook getekend!
Joel
Quadrider
Quadrider
Berichten: 353
Lid geworden op: ma 01 aug, 2005 21:12
Locatie: limburg

Re: Petitie tegen quadverbod [MAG]

Bericht door Joel »

Getekend.
YFM 700R
Gebruikersavatar
ZmilleZ
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 212
Lid geworden op: ma 10 nov, 2008 21:33
Locatie: Anti quad land

Re: Petitie tegen quadverbod [MAG]

Bericht door ZmilleZ »

cd_BE schreef:
ZmilleZ schreef:Ik ben al 30 jaar lid van Touring wegenhulp , en 10 jaar lid van de M.A.G.
Ik hoop dat ze na al die jaren dat ik hun financieel steun , nu ook iets voor mij terug kunnen doen !
Waar denk je dat ik mee bezig ben. :D

Kom je naar de T-day?
Zou ik kunnen doen , want ik heb woensdag toevallig verlof .
Maar dan moet ik maandag éérst naar de tandarts bellen , om te vragen of ik mijn afspraak naar donderdag of vrijdag kan verzetten . Want ik moet daar normaal om 10.15 uur zijn .
I 'm one of the two AKRA brothers
ltz zotje
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 20
Lid geworden op: do 23 jul, 2009 22:01

Re: Petitie tegen quadverbod [MAG]

Bericht door ltz zotje »

heb juist getekent
Gebruikersavatar
ZmilleZ
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 212
Lid geworden op: ma 10 nov, 2008 21:33
Locatie: Anti quad land

Re: Petitie tegen quadverbod [MAG]

Bericht door ZmilleZ »

ZmilleZ schreef:
cd_BE schreef:
ZmilleZ schreef:Ik ben al 30 jaar lid van Touring wegenhulp , en 10 jaar lid van de M.A.G.
Ik hoop dat ze na al die jaren dat ik hun financieel steun , nu ook iets voor mij terug kunnen doen !
Waar denk je dat ik mee bezig ben. :D

Kom je naar de T-day?
Zou ik kunnen doen , want ik heb woensdag toevallig verlof .
Maar dan moet ik maandag éérst naar de tandarts bellen , om te vragen of ik mijn afspraak naar donderdag of vrijdag kan verzetten . Want ik moet daar normaal om 10.15 uur zijn .
Ik kom woensdag naar de T-day .
I 'm one of the two AKRA brothers
Plaats reactie