quadverbod

Groepeer hier berichten mbt quad verboden !
cd_BE
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 640
Lid geworden op: zo 08 jul, 2007 10:59
Locatie: Pulhof

Re: quadverbod

Bericht door cd_BE »

Dat zou kunnen. Klikt zelfs logisch als je er over nadenkt :)
SMC 200 groen dat is mijn quadje, je moet laag beginnen hé
Gebruikersavatar
JBX
Quadrider
Quadrider
Berichten: 478
Lid geworden op: di 26 mei, 2009 08:12
Locatie: Genk

Re: quadverbod

Bericht door JBX »

adlyRocky schreef:In de usa mag je met 16 jaar auto rijden komt die jongen hierheen met zijn auto mag hij gewoon rijden.
Regels uit usa gelden er dan.
Geloof ik niet veel van. Er bestaat zoiets als een Europees rijbewijs hoor. Je moet je aan de regels houden van het land waar je bent. Als je hier alcohol mag drinken vanaf 18 en je gaat naar Amerika, moet je daar toch wachten dat je 21 bent hoor!
Can-Am Renegade 800 X
If it's too loud, you're too old!
¡ɹǝʌo ǝɯ dıןɟ 'sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı
Eat my dust!
Gebruikersavatar
JBX
Quadrider
Quadrider
Berichten: 478
Lid geworden op: di 26 mei, 2009 08:12
Locatie: Genk

Re: quadverbod

Bericht door JBX »

cyberdrone schreef:...maar ik denk dat men als buitenlander verplicht is om te weten wat de verkeersregels zijn in het land waar je gaat rijden ...
Klopt. Je moet de regels kennen van het land waar je naar toe gaat. In sommige landen bestaan andere verkeersborden, in sommige landen is een fluo-hesje verplicht, in andere landen is een reserve bril verplicht.
Can-Am Renegade 800 X
If it's too loud, you're too old!
¡ɹǝʌo ǝɯ dıןɟ 'sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı
Eat my dust!
Gebruikersavatar
ZmilleZ
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 212
Lid geworden op: ma 10 nov, 2008 21:33
Locatie: Anti quad land

Re: quadverbod

Bericht door ZmilleZ »

Dus als je met je quad van holland naar belgie rijdt , en je komt aan de grensovergang in Meer , dan moet je gewoon stoppen op de autostrade , over de rechtse berm en door de gracht rijden , en vervolgens door het bos op zoek gaan naar een verharde weg .En dan natuurlijk hopen dat ge niet in een bebouwde kom van Antwerpen komt hé , anders dan hedde het nog zitten ! :? :lol: :lol:
I 'm one of the two AKRA brothers
cd_BE
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 640
Lid geworden op: zo 08 jul, 2007 10:59
Locatie: Pulhof

Re: quadverbod

Bericht door cd_BE »

ZmilleZ schreef:Dus als je met je quad van holland naar belgie rijdt , en je komt aan de grensovergang in Meer , dan moet je gewoon stoppen op de autostrade , over de rechtse berm en door de gracht rijden , en vervolgens door het bos op zoek gaan naar een verharde weg .En dan natuurlijk hopen dat ge niet in een bebouwde kom van Antwerpen komt hé , anders dan hedde het nog zitten ! :? :lol: :lol:
Of gewoon de laatste afrit nemen in NL :D Waarom moeilijk als het ook makkelijk kan.
SMC 200 groen dat is mijn quadje, je moet laag beginnen hé
Gebruikersavatar
ZmilleZ
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 212
Lid geworden op: ma 10 nov, 2008 21:33
Locatie: Anti quad land

Re: quadverbod

Bericht door ZmilleZ »

cd_BE schreef:
ZmilleZ schreef:Dus als je met je quad van holland naar belgie rijdt , en je komt aan de grensovergang in Meer , dan moet je gewoon stoppen op de autostrade , over de rechtse berm en door de gracht rijden , en vervolgens door het bos op zoek gaan naar een verharde weg .En dan natuurlijk hopen dat ge niet in een bebouwde kom van Antwerpen komt hé , anders dan hedde het nog zitten ! :? :lol: :lol:
Of gewoon de laatste afrit nemen in NL :D Waarom moeilijk als het ook makkelijk kan.
Hier in ( het apenland )Belgie , waar dus alles kan , is het eerder waarom het makkelijk doen , als het moeilijk ook kan !
I 'm one of the two AKRA brothers
Darkracer
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 17
Lid geworden op: zo 30 aug, 2009 16:52

quadverbod

Bericht door Darkracer »

Sorry dat ik van onderwerp verander maar ik ben hier nieuw :buig:

Geld het verbod alleen in Antwerpen stad of gans de provincie ?

Is er al sprake over Vlaams Brabant ? mvg
airwolf
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 6710
Lid geworden op: zo 05 nov, 2006 22:23
Locatie: landen

Re: quadverbod

Bericht door airwolf »

is enkele voor a-pen centrum
voor de moment nog niks voor vlaams brabant maar da zal wel komen!
Darkracer
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 17
Lid geworden op: zo 30 aug, 2009 16:52

Re: quadverbod

Bericht door Darkracer »

Ja ik vrees er ook voor , alles is overlast dan e maja wie zijn wij tegen die omhooggevallen burgemeeesters :bier: :bier: :bier:
cd_BE
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 640
Lid geworden op: zo 08 jul, 2007 10:59
Locatie: Pulhof

Re: quadverbod

Bericht door cd_BE »

Darkracer schreef:Sorry dat ik van onderwerp verander maar ik ben hier nieuw :buig:

Geld het verbod alleen in Antwerpen stad of gans de provincie ?

Is er al sprake over Vlaams Brabant ? mvg
Het verbod geld voor Antwerpen en haar 9 districten: Antwerpen (postcode: 2000, 2018, 2020, 2030, 2050, 2060), Berchem, Berendrecht-Zandvliet-Lillo, Borgerhout, Deurne, Ekeren, Hoboken, Merksem en Wilrijk.
SMC 200 groen dat is mijn quadje, je moet laag beginnen hé
Gebruikersavatar
quadgirl82
Quadrider
Quadrider
Berichten: 314
Lid geworden op: di 02 jun, 2009 13:55
Locatie: Puurs (Breendonk)

Re: quadverbod

Bericht door quadgirl82 »

Quad rijden terug mogelijk in Antwerpen deze herfst?
door cd_BE op di 08 sep, 2009 14:31

Stefan Claeys, de jurist van MAG Belgium vzw, zal op maandag 14 september om 19 h een stand van zaken weergeven over het Quad verbod. Zoals eerder gemeld ( lees hier vorig persbericht) is er een verzoekschrift ingediend bij de Raad van State om deze beslissing terug te schroeven.
Meester Claeys zal toelichten welke klacht er neer gelegd is, hoe deze verder zal verlopen en wat de kansen zijn dat de quads terug kunnen rondrijden in Antwerpen.
Nationaal voorzitter Theo Beeldens zal eveneens een toelichting geven van het onderhoud met Federaal Staatssecretaris Schouppe dat nu vrijdag zal plaats vinden.
Naast deze gerechtelijke actie rekent MAG Belgium vzw ook nog op de steun van de Antwerpse politici om deze discriminerende maatregel terug op de agenda te zetten.
Dit persmoment zal doorgaan op 14 september om 19 h in het Dockshotel Noorderlaan 100 te Antwerpen.

Meer informatie :
Meester Stefaan Claeys H. Frére Orbanlaan 151, 9000 Gent 09/233.27.28
Nationaal voorzitter MAG Belgium vzw Theo Beeldens 0479/ 27.33.49
My Raptor and me, love at first sight.
Plaats reactie