Quads binnenkort verboden in Brussel

Groepeer hier berichten mbt quad verboden !
Plaats reactie
D4rk Pr1nc3
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 94
Lid geworden op: za 29 mar, 2008 23:23
Locatie: groot kortenaken

Quads binnenkort verboden in Brussel

Bericht door D4rk Pr1nc3 »

De negentien burgemeesters van het Brussels gewest willen quads van de openbare weg weren. Dat heeft staatssecretaris voor Mobiliteit Bruno De Lille (Groen!) gezegd in het Brussels parlement. Het verbod zal op korte termijn ingaan. "Voor mij is het duidelijk: het verbod zal ingevoerd worden. Het is alleen nog kwestie de verbodsborden zo snel mogelijk op de juiste plaatsen te installeren", verklaarde De Lille.
Sinds 1 september kunnen steden en gemeenten quads uit hun dorpskernen weren. Er is daarvoor zelfs een nieuw verkeersbord ingevoerd. In de commissie Infrastructuur van het parlement zei De Lille een brief ontvangen te hebben van de negentien Brusselse burgemeesters waarin ze verklaren een quadverbod in te willen voeren.

Het is nu aan de beheerders van het Brusselse wegennet om uit te zoeken waar de verbodsborden het beste komen, wanneer ze geïnstalleerd moeten worden en op welke manier dat alles zal gefinancierd worden. Volgens De Lille moet vooral aandacht besteed worden aan de communicatie met buurtbewoners en handelaars. De grote meerderheid van de quads die in Brussel rondrijden, hebben een rechtstreekse negatieve impact op de levenskwaliteit, zegt De Lille. Hij haalt onder andere de geluidsoverlast en de rijstijl van de quadchauffeurs aan. (belga/dea)

bron: http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/art ... ssel.dhtml
D4rk Pr1nc3
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 94
Lid geworden op: za 29 mar, 2008 23:23
Locatie: groot kortenaken

Re: Quads binnenkort verboden in Brussel

Bericht door D4rk Pr1nc3 »

Las net deze reactie :

dr jones, Sint-Niklaas

hopelijk binnenkort overal, die lawaaierige hinder voertuigen, bestuurd door één of andere boerenzoon. ga ergens op een akker rijden
Beledigend? Ongepast? Meld het ons
05/10/11 20u04

Zo iemand wil je toch gwn op zen gezicht kl**pen als je hem tegen komt? :verymad:

Nee even serieus... Jaloers?
Gebruikersavatar
de geine
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 157
Lid geworden op: do 12 mar, 2009 17:29
Locatie: Puurs

Re: Quads binnenkort verboden in Brussel

Bericht door de geine »

als ze bij mij in't straat zo een verbodsteken zetten,trek ik het uit de grond met mijne quad :D
Die van mij is ook een lawaaimakertje maar hou mij in waar het moet/kan.
Plus 3huizen verder woont er ne kerel met nen R1 en nen dubbele akropovic,moet er geen tekening bij maken zeker.

Omtrent brussel zouden ze beter die mannen oppakken in plaats voor iedere quadrijder te bannen.
kom de laatste tijd veel in brussel en randgemeente en ik durf dit zonder schroom te zeggen dat het BIJNA
allemaal allochtone zijn die de paljas uithangen met ne quad.

Maarja men kan klagen en zagen,veel zullen we er toch niet aan kunnen veranderen.
Zien dat we zelf een deftig voorbeeld kunnen zijn.
Mensen zijn sowieso al bevooroordeeld omtrent quads.
low and fast
Belgian Pro
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1727
Lid geworden op: wo 14 jan, 2009 17:07
Locatie: Planet Earth

Re: Quads binnenkort verboden in Brussel

Bericht door Belgian Pro »

Van zo een mensen komt mijn haar recht he.
Mensen die op een appartement van 25 vierkantemeter wonen en mensen op den buiten eens gaan zeggen hoe de vork aan de steel zit. Wat mij vooral stoort zijn wielerkoersen. Voor "Kermiskoersen" zetten ze hele straten af en kan niemand nog door of moet er lang gewacht worden tot dienen laatsten "duts" voorbij is. Met de Ronde Van Vlaanderen geraakt ge nieens uw huis uit en nadat al die heisa gedaan is liggen vele straten vol met afval. Die mannen zijn voor niets beschaamd blijkbaar, zaten er onlangs nog eventjes een groepje in onze garage de benen te masseren tussen al ons gerief. Waar haal je het lef. Dat ze dat ook eens op een circuit organiseren ipv op de openbare weg. Voor quads zullen ze da wel allemaal niet doen.

Uiteindelijke begin ik er toch zwaar aan te twijfelen om nog een nieuwe quad te kopen, als je er nergens meer mag met rijden. Circuits dat sluiten, bossen waar je niet in mag, veldwegen waar je niet in mag en nu ook al plaatsen op de openbare weg...

Tis toch allemaal alleen maar mogelijk in België.
Afbeelding
09' Monsterfied GreenMachine™ with some GoFast Stuff

As I lay rubber down the street, I pray for traction I can keep,
But if I spin and begin to slide, Please dear God Protect my sweet ride.
Amen
Quos
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 207
Lid geworden op: vr 11 jun, 2010 19:36
Locatie: Quadstad

Re: Quads binnenkort verboden in Brussel

Bericht door Quos »

Ik woon zelf in nederland, maar dit vind ik gewoon vette onzin. Ze moeten gewoon de quadrijders aanpakken die niet normaal rijden want zo draaien de mensen die wel normaal rijden er ook voor op. En als ze toch al zo beginnen kunnen ze net zo goed alle voertuigen verbieden want met alles heb je wel mensen die niet normaal (kunnen) rijden.
Yamaha banshee
Belgian Pro
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1727
Lid geworden op: wo 14 jan, 2009 17:07
Locatie: Planet Earth

Re: Quads binnenkort verboden in Brussel

Bericht door Belgian Pro »

Geloof het of niet maar in België is dit allemaal mogelijk.
Vriendin studeert rechten en heeft het al eens aan haar prof gevraagd of dit wel kan.
Zei dat als quads niet meer vervuilen (uitstoten) of meer lawaai maken dan normaal die verboden niet mogen en dit pure discriminatie was. Plus het feit dat de ene burgemeester het doet en de andere niet, subjectief dus...
Voor een beginnende advocaat die zich hier eens op zou toeleggen zou dit wel publiciteits stunt zijn.
Ben je direct gekend :D
Afbeelding
09' Monsterfied GreenMachine™ with some GoFast Stuff

As I lay rubber down the street, I pray for traction I can keep,
But if I spin and begin to slide, Please dear God Protect my sweet ride.
Amen
Quos
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 207
Lid geworden op: vr 11 jun, 2010 19:36
Locatie: Quadstad

Re: Quads binnenkort verboden in Brussel

Bericht door Quos »

Als ze dat in Nederland zouden doen en misschien in België ook wel dan vraag je er toch gewoon om dat iedereen die al een quad heeft gewoon zonder kenteken rond gaat rijden. En idd het is gewoon pure discriminatie want de ene quadrijder is de andere niet.
Yamaha banshee
Pindapotje
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 812
Lid geworden op: zo 04 okt, 2009 19:27
Locatie: Dubai
Contacteer:

Re: Quads binnenkort verboden in Brussel

Bericht door Pindapotje »

Ik heb het al eens eerder gezegd, maar ik denk dat ze hier in Nederland nooit mee weg komen. het is pure discriminatie (mogen Harley's wel in het centrum komen ?)
Kan je in Belgie geen proefproces uitlokken ? Vooral als je vriendin rechten studeert lijkt me dit toch wel een uitdaging voor haar.......
Plaats reactie