Voorstellen

Nieuw op het forum? Stel jezelf (en je quad) hier even voor.
Plaats reactie
Motormark
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 12
Lid geworden op: do 27 okt, 2016 04:52

Voorstellen

Bericht door Motormark »

Hoi,

Ik lees dit forum al enkele dagrn omdat ik een quad ga kopen.
Even schetsen:
Ik woon deze winter op Lanzarote en ga de quad gebruikenbom 6km naar het dorpscentrum te rijden. En er max 1 a 2 keer per week rustige tochtjes, zowel offroad als op de baan te maken.
Er zijn hier geen snelwegen, dus hoge snelheid speelt echt geen rol.
De quad moet goedkoop zijn in deze zin dat ik hem na 6 maanden makkelijk terug moet kunnen verkopen.
Bijkomend is dat ik maar 1 been heb. Linkerbeen. Dus ik kan enkel remmen met mijn handen.
Ik heb er twee in het visier:
- Suzuki LTZ 2005 1500€
- Derbi 250cc 2010 1050€

Voordeel van de Derbi is dat er reeds een bagagerek op gemonteerd is zodat ik makkelijk mijn rolstoel kan meepakken.
Nadeel van de Derbi is dat de remhendel niet werkt. Die is gewoon los, net alsof de kabel niet is aangesloten.

Lanzarote is een klein eiland, en heel veel quads staan er niet in de verkoop. Als er onderdelen moeten gekocht worden die vanop het vasteland komen, duurt het wel een tijdje voor ze hier zijn.
De werkuren van de herstellers zijn hier dan weer heel goedkoop, en ze zijn redelijk vindingrijk bij het herstellen van mechanische problemen.

Alle tips ivm met mijn handicap en/of aankoop zijn welkom.
ukachitalu
Quadrider
Quadrider
Berichten: 438
Lid geworden op: do 03 mar, 2016 16:45

Re: Voorstellen

Bericht door ukachitalu »

Met een been zou ik bijna zeggen koop sowieso een cvt quad, dan hoef je niet de schakelen en zitten de remmen aan het stuur. Wat is je max budget voor een quad?

Sent from my GT-I9195 using Tapatalk
yvesvanhout
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 163
Lid geworden op: do 17 dec, 2015 15:40

Re: Voorstellen

Bericht door yvesvanhout »

ukachitalu schreef:Met een been zou ik bijna zeggen koop sowieso een cvt quad, dan hoef je niet de schakelen en zitten de remmen aan het stuur. Wat is je max budget voor een quad?

Sent from my GT-I9195 using Tapatalk

Dat gaat idd het makkelijkste zijn

Natuurlijk is het budget nogal laag voor een betrouwbare quad maar wat begrijpelijk is voor die korte periode.

Anderzijds als je wat meer budget voorziet en je onderhoud de quad goed verliest die daarom niet veel van zen waarde
* yamaha wolverine 450 4x4 *
Motormark
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 12
Lid geworden op: do 27 okt, 2016 04:52

Re: Voorstellen

Bericht door Motormark »

Het budget is flexibel. Het gaat me meer om de makkelijke verkoop met zo weinig mogelijk verlies na de 6 maanden.

Er zijn ook niet zoveel quads te koop hier op het eiland.

En ondertussen is de koop is eigenlijk al gesloten. Morgen komen ze de Derbi DXR 250 leveren. In afwachting van het afwerken van de papierberg (idd, als niet-resident is het administratief niet eenvoudig om een voertuig legaal op de weg te krijgen) kan ik al beginnen sleutelen aan de kleine mankementjes.

Ik zal jullie hulp nog kunnen gebruiken.

Ondertussen blijf ik wel uitkijken naar een automaat/vario. Mijn huisgenoot heeft een dwarsleasie en zou met een automaat ook kunnen rijden.
Michel46
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 31 okt, 2016 20:36

Re: Voorstellen

Bericht door Michel46 »

Bij deze stel ik me even voor
Kom eigenlijk van een yzf426
Deze heb ik een jaar of 2 geleden weg gedaan
Nu heb ik een raptor 700r special in bruikleen :D
En dus weer verslaafd aan het virus!
Ben wel van plan zelf een raptor aan te schaffen ondanks ik deze raptor altijd bij mij heb staan....(het moet nie gekker worden eigenlijk) 8)
Mocht de eigenaar dit bericht ooit lezen, 1000x bedankt voor het beschikbaar stellen van je monster!! :buig: :applaus:
yvesvanhout
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 163
Lid geworden op: do 17 dec, 2015 15:40

Re: Voorstellen

Bericht door yvesvanhout »

Michel46 schreef:Bij deze stel ik me even voor
Kom eigenlijk van een yzf426
Deze heb ik een jaar of 2 geleden weg gedaan
Nu heb ik een raptor 700r special in bruikleen :D
En dus weer verslaafd aan het virus!
Ben wel van plan zelf een raptor aan te schaffen ondanks ik deze raptor altijd bij mij heb staan....(het moet nie gekker worden eigenlijk) 8)
Mocht de eigenaar dit bericht ooit lezen, 1000x bedankt voor het beschikbaar stellen van je monster!! :buig: :applaus:
Je zit in iemand anders zijn topic.je moet er zelf een aanmaken :D
* yamaha wolverine 450 4x4 *
Michel46
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 31 okt, 2016 20:36

Re: Voorstellen

Bericht door Michel46 »

Ja zie het idd haha
Beetje uitzoeken hoe het werkt nog allemaal....
Plaats reactie