CF QUAD 500 A Vuldop radiator

Nieuw op het forum? Stel jezelf (en je quad) hier even voor.
Plaats reactie
BoSchelfhaut
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 04 mei, 2018 07:26

CF QUAD 500 A Vuldop radiator

Bericht door BoSchelfhaut »

Ik heb in Belgie een tweedehandse quad cf500 A aageschaft ,in Belgie deed ie het goed ,maar nu staat ie hier op mijn terrein in Portugal met zeer steile hellingen ,dus weinig snelheid .
Na een uurtje was de motor oververhit .
Denk slechte werking termostaat of ventilator niet aangeslagen,
Waar vind ik de vuldop voor de radiator ,of moeten daar een ganse reeks plastic platen voor worden weggenomen ,hopelijk niet .
Hopelijk is dit geen klassiek probleem van de cf
Bo
Gebruikersavatar
wamd
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 81
Lid geworden op: di 11 okt, 2016 17:52

Re: RE: CF QUAD 500 A Vuldop radiator

Bericht door wamd »

BoSchelfhaut schreef:Ik heb in Belgie een tweedehandse quad cf500 A aageschaft ,in Belgie deed ie het goed ,maar nu staat ie hier op mijn terrein in Portugal met zeer steile hellingen ,dus weinig snelheid .
Na een uurtje was de motor oververhit .
Denk slechte werking termostaat of ventilator niet aangeslagen,
Waar vind ik de vuldop voor de radiator ,of moeten daar een ganse reeks plastic platen voor worden weggenomen ,hopelijk niet .
Hopelijk is dit geen klassiek probleem van de cf
Bo
Hi,
Het is bekent dat de ven thermostaat kapot gaat bij mij ook gebeurt, een originele nieuwe heeft dit niet meer.

De dop weet ik niet, ik heb CF 825i

Mvg Wouter

Verstuurd vanaf mijn BKL-L09 met Tapatalk
CFMOTO 825I -EPS
Gebruikersavatar
java
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1151
Lid geworden op: za 20 aug, 2011 11:31
Locatie: Friesland!

Re: CF QUAD 500 A Vuldop radiator

Bericht door java »

Eest de ventilator testen. Dit kan door de steker van de sensor af halen en door te verbinden. Slaat hij dan niet aan (contact wel op aan) dan is er iets met de ventilator dit kan ook een zekering of slecht stekker verbinding zijn.

Doe hij het wel ligt her daar niet aan. Dan kan het dus de sensor zijn.
Controleer ook of de radiateur niet verstopt zit. Dan kan hij de warmte ook niet kwijt.

Ik weet niet zekker wel model u heeft maar verwijder het voorrek. Daar onder zit een kapje en daar onder de lucht inlaat en expansievat.

Verstuurd vanaf mijn D6503 met Tapatalk
Afbeelding
BoSchelfhaut
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 04 mei, 2018 07:26

Re: CF QUAD 500 A Vuldop radiator

Bericht door BoSchelfhaut »

Ondertussen heb ik het rekje verwijderd van de quad ,een cf 500 A
Bleek de ventilator helemaal niet aangesloten ,het stroomkabeltje met fiche zat weggemoffeld vóór de radiator .
Dat handeltje vrijgemaakt { moest wel fiche afknippen } na controle blijkt de ventilator te werken .
Nu is er nog een gelijkaardige fiche vrij , voor eventuele aansluiting ,enkel de kleuren matchen niet !!!
Ondertussen had ik voorzichtig een ritje gemaakt van een 10 tal min , bleek de radiator weer oververhit ,messchien de radiator toch verstopt!
De temperatuurmeter gaf nauwelijks wat aan .
Nergens waterverlies ,geen water in de carteolie en geen luchtbellen via de radiatordop, dus waarschijnlijk geen kapoote kopdichting.
Gebruikersavatar
java
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1151
Lid geworden op: za 20 aug, 2011 11:31
Locatie: Friesland!

Re: CF QUAD 500 A Vuldop radiator

Bericht door java »

Is de radiateur wel schoon? Dit bedoel ik met verstopt. Als er veel zand en troep op zit en tussen de vinnen dan ka. Hij ook zijn warmte niet kwijt.

Verstuurd vanaf mijn D6503 met Tapatalk
Afbeelding
Plaats reactie