Ik heb een E-ton yukon st EXL. 150 bj 2009 gekocht

Nieuw op het forum? Stel jezelf (en je quad) hier even voor.
Plaats reactie
richardbreda
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 09 sep, 2018 20:06
Locatie: Etten-leur

Ik heb een E-ton yukon st EXL. 150 bj 2009 gekocht

Bericht door richardbreda »

Ik heb een E-ton Yukon st EXL.150 gekocht van bj 2009 hij rijd heerlijk nu moet ik heel hard remmen om stil te staan zo erg dat mn voor rem kabel is gebroken ik belde de ouwe eigenaar en vroeg of dat bij hem ook was ik kreeg het antwoord dat was bij hem ook dat hij heel hard moest knijpen om stil te staan hij zegt dat is een E-ton kwaal. Weet iemand of dit normaal is of wat er stuk is ? Mvg Richard
Jazzy
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 7706
Lid geworden op: wo 24 sep, 2008 11:18
Locatie: Putten NL

Re: Ik heb een E-ton yukon st EXL. 150 bj 2009 gekocht

Bericht door Jazzy »

Hoi Richard, welkom op het forum!

Ik heb van Eton alleen een kleine quad gehad maar de kwaliteit is gewoon in orde. De rem moet dus ook gewoon naar behoren werken, zeker als het al langer speelt dan wordt het tijd om eens naar de blokjes te kijken en eventueel het systeem te ontluchten.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'

Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: Ik heb een E-ton yukon st EXL. 150 bj 2009 gekocht

Bericht door Jason McCoy »

Als ik me niet vergis dan heeft de yukon voor trommelremmen en achter een schijf. Doorgaans gebruik je de voorremmen het meeste maar deze moeten gewoon prima werken. Bedienen met 2 vingers zou moeten kunnen. Misschien moet je de trommels eens losmaken en schanierpunten wat invetten ofzo

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
richardbreda
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 09 sep, 2018 20:06
Locatie: Etten-leur

Re: Ik heb een E-ton yukon st EXL. 150 bj 2009 gekocht

Bericht door richardbreda »

Jason McCoy schreef:Als ik me niet vergis dan heeft de yukon voor trommelremmen en achter een schijf. Doorgaans gebruik je de voorremmen het meeste maar deze moeten gewoon prima werken. Bedienen met 2 vingers zou moeten kunnen. Misschien moet je de trommels eens losmaken en schanierpunten wat invetten ofzo

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
Ik heb achter trommels en voor schijven ik moet alle 2 de remmen in knijpen en dan sta ik na 1 meter stil net als met een auto je hebt stuurbekrachtiging en die is stuk dan gaat het net als met mijn quad maar Hartstikke bedankt ik ga maar eens ff naar een quad dealer gr Richard
slowco
Quadrider
Quadrider
Berichten: 280
Lid geworden op: wo 08 sep, 2010 15:32

Re: Ik heb een E-ton yukon st EXL. 150 bj 2009 gekocht

Bericht door slowco »

Je hebt het over een remkabel voor die gebroken is en dat je voor schijven hebt? Die zijn toch wel hydraulisch bediend? Ik heb de indruk dat je remblokken verglaasd zijn en je met nieuwe remblokken (en schijven?), verse remolie en goed ontluchten een wereld van verschil zult ervaren. Een nieuwe (goed gesmeerde of met kunststof voering) remkabel naar de trommelrem achter en het mechanisme bij de trommel en remhendel goed schoonmaken en smeren, helpt ook natuurlijk. Tezamen zou dat een zeer goed remmende quad moeten opleveren.
richardbreda
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 09 sep, 2018 20:06
Locatie: Etten-leur

Re: Ik heb een E-ton yukon st EXL. 150 bj 2009 gekocht

Bericht door richardbreda »

slowco schreef:Je hebt het over een remkabel voor die gebroken is en dat je voor schijven hebt? Die zijn toch wel hydraulisch bediend? Ik heb de indruk dat je remblokken verglaasd zijn en je met nieuwe remblokken (en schijven?), verse remolie en goed ontluchten een wereld van verschil zult ervaren. Een nieuwe (goed gesmeerde of met kunststof voering) remkabel naar de trommelrem achter en het mechanisme bij de trommel en remhendel goed schoonmaken en smeren, helpt ook natuurlijk. Tezamen zou dat een zeer goed remmende quad moeten opleveren.
Ik heb er geen verstand van daarom maar in regio Breda een dealer zoeken want dit is niet goed en hoe kom ik aan een eton voor remkabel ?
Gr Richard
slowco
Quadrider
Quadrider
Berichten: 280
Lid geworden op: wo 08 sep, 2010 15:32

Re: Ik heb een E-ton yukon st EXL. 150 bj 2009 gekocht

Bericht door slowco »

Als je voor schijven hebt, heb je waarschijnlijk geen remkabel...
En als je er inderdaad zo weinig van weet, is het inderdaad het beste om er een monteur naar te laten kijken. In principe zou elke motor- of bromfietsmonteur je moeten kunnen helpen hiermee. Je moet er alleen een zien te vinden die er aan wil sleutelen. Als ik even snel google, kom ik bijvoorbeeld uit bij: http://www.thsscooterpartsbreda.nl/cont ... -onderhoud . Ik ken ze niet maar ze lijken ook quads te doen.
Gebruikersavatar
wamd
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 81
Lid geworden op: di 11 okt, 2016 17:52

Re: RE: Re: Ik heb een E-ton yukon st EXL. 150 bj 2009 gekocht

Bericht door wamd »


Ik heb er geen verstand van daarom maar in regio Breda een dealer zoeken want dit is niet goed en hoe kom ik aan een eton voor remkabel ?
Gr Richard
Ik heb goede evaring met Brabantquads gevestigd I. Rucphen

Mvg wamd

Verstuurd vanaf mijn BKL-L09 met Tapatalk
CFMOTO 825I -EPS
richardbreda
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 09 sep, 2018 20:06
Locatie: Etten-leur

Re: RE: Re: Ik heb een E-ton yukon st EXL. 150 bj 2009 gekocht

Bericht door richardbreda »

wamd schreef:

Ik heb er geen verstand van daarom maar in regio Breda een dealer zoeken want dit is niet goed en hoe kom ik aan een eton voor remkabel ?
Gr Richard
Ik heb goede evaring met Brabantquads gevestigd I. Rucphen

Mvg wamd

Verstuurd vanaf mijn BKL-L09 met Tapatalk
Dat klopt daar gaat woensdag mijn quad naar toe ik hoop ze maken mn remmen en valt de prijs mee en dat is vlak bij mij bedankt dat u het ook laat weten en dat de info voor de 3e x krijg bedankt gr Richard
Gebruikersavatar
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 6479
Lid geworden op: di 28 aug, 2007 21:36
Locatie: Diepenbeek

Re: RE: Re: Ik heb een E-ton yukon st EXL. 150 bj 2009 gekocht

Bericht door yamahakoppel »

richardbreda schreef:
bedankt dat u het ook laat weten en dat de info voor de 3e x krijg bedankt gr Richard
een beetje beleefder mag ook hé :x

als jij heel verwarrende info geeft kunnen we ook moeilijk helpen
je zegt dat je heel hard moet remmen om stil te staan, en toch zeg je iets verder dat je met voor en achter rem op 1m stil komt :?
en dan begin je over stuurbekrachtiging :? ik begrijp er niks van
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
richardbreda
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 09 sep, 2018 20:06
Locatie: Etten-leur

Re: RE: Re: Ik heb een E-ton yukon st EXL. 150 bj 2009 gekocht

Bericht door richardbreda »

yamahakoppel schreef:
richardbreda schreef:
bedankt dat u het ook laat weten en dat de info voor de 3e x krijg bedankt gr Richard
een beetje beleefder mag ook hé :x

als jij heel verwarrende info geeft kunnen we ook moeilijk helpen
je zegt dat je heel hard moet remmen om stil te staan, en toch zeg je iets verder dat je met voor en achter rem op 1m stil komt :?
en dan begin je over stuurbekrachtiging :? ik begrijp er niks van
Ik wilde zeggen dat ik voor de 3e keer hoor dat ik naar Brabant quad moet gaan dus u vat het fout op ik bedank hem omdat ik nu 3x hoor dat ik naar Brabant Quad moet gaan en daar kom ik nu vandaan.
En de remkabel is gemaakt en er is niets aan de hand ik moet de voetpedaal gebruiken en dat deed ik niet ik dacht dat de linkse de achter rem was en de rechtse de voor rem wist ik veel dat de voetpedaal voor voor en achter is en dat daar de cilinder op werkt
Maar sorrij misverstand mijn quad is gemaakt bedankt allemaal.
Nog 1 vraag waar bestel je eton onderdelen ?

Vr gr Richard
Jazzy
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 7706
Lid geworden op: wo 24 sep, 2008 11:18
Locatie: Putten NL

Re: RE: Re: Ik heb een E-ton yukon st EXL. 150 bj 2009 gekocht

Bericht door Jazzy »

richardbreda schreef:Ik wilde zeggen dat ik voor de 3e keer hoor dat ik naar Brabant quad moet gaan dus u vat het fout op ik bedank hem omdat ik nu 3x hoor dat ik naar Brabant Quad moet gaan en daar kom ik nu vandaan.
Zo las ik het ook al. :)

Maar even serieus, je zinnen zijn best moeilijk te lezen. Probeer elke zin met een hoofdletter te beginnen en eindig met een punt, dan is het makkelijker te begrijpen wat je bedoelt.

Zelf haal ik onderdelen voor Eton bij https://www.quadwinkel.nl/ maar http://www.j-otten.nl/ verkoopt ook veel Eton. Alleen heb ik daar een wat mindere ervaring mee, niets ernstigs maar heeft er uiteindelijk wel toe geleid dat ik klant ben geworden bij Quadwinkel.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'

Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
richardbreda
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 09 sep, 2018 20:06
Locatie: Etten-leur

Re: RE: Re: Ik heb een E-ton yukon st EXL. 150 bj 2009 gekocht

Bericht door richardbreda »

Jazzy schreef:
richardbreda schreef:Ik wilde zeggen dat ik voor de 3e keer hoor dat ik naar Brabant quad moet gaan dus u vat het fout op ik bedank hem omdat ik nu 3x hoor dat ik naar Brabant Quad moet gaan en daar kom ik nu vandaan.
Zo las ik het ook al. :)

Maar even serieus, je zinnen zijn best moeilijk te lezen. Probeer elke zin met een hoofdletter te beginnen en eindig met een punt, dan is het makkelijker te begrijpen wat je bedoelt.

Zelf haal ik onderdelen voor Eton bij https://www.quadwinkel.nl/ maar http://www.j-otten.nl/ verkoopt ook veel Eton. Alleen heb ik daar een wat mindere ervaring mee, niets ernstigs maar heeft er uiteindelijk wel toe geleid dat ik klant ben geworden bij Quadwinkel.
Bedankt gr Richard
Plaats reactie