niet alleen blijkt dat mijn koppeling "op" is, tevens lekt ook de voetpakking, koppelingskantpakking zweet ook.
Goed, quadtuning heeft een nieuwe pakkingset en koppeling besteld.
In overleg besloten dat de warrior eigenlijk teveel olie lekt om met een "goed" gevoel te kunnen blijven rijden.
Nou zijn er 3 opties, laten reviseren, zelf reviseren, of zelf reviseren en wat "kietelen" van het blok.
In principe ga ik maandag eens wat rondbellen of een revisatie onder garantie mogelijk is. Dit, omdat mocht er wat in de soep draaien, het revisatie bedrijf het mag oplossen.
Waarschijnlijk gaat dit heel lastig worden...dus waarom dan veel geld uitgeven aan revisatie als we het zelf ook kunnen?
Waar moet ik rekening mee houden met de revisatie? Zijn er behalve de "normale" werkzaamheden nog bijzondere dingen waar opgelet moet worden?
Heb de servicemanuel, en onderhoudsboekje, heb de tightning secquences van de cilinder, moet goedkomen.
Wat is wijsheid om te reviseren? T blokje is uit 2001, en klinkt voor de rest opzich prima. Word dus zowiezo koppelingsplaten en drukveertjes e.d., de pakkingen, zuiger+veertjes, drijfstanglager (eventueel big bore in overweging).
Wat verder nog? Kleppen, nokkenas lager, krukaslagers, wat is eventueel handig om verder mee te nemen?
Wil eigenlijk, als we het blok zelf gaan reviseren, het zo goed mogelijk doen, en zo veel mogelijk slijtage gevoelige delen meenemen. Neem aan dat bloktandwielen, schakelstift en dat soort dingen niet nodig zijn om van te voren al in te calculeren?
Zwikje kan eventueel wel bekeken worden tijdens revisatie maar het is niet de bedoeling er een maanden durend project van te maken. Hele boeltje moet eigenlijk binnen 1 weekend gedaan zijn.
Heeft iemand enig idee qua kosten? Gok zelf kale revisatie een euro of 400/500 (zelf doen dus, uitbesteed zal dit zo'n 700a800euro zijn?)?
Indien het niet uit besteed gaat worden, maar het in eigen beheer gedaan word, dat er wat "centjes" over blijven voor pret spulletjes. Zit zelf aan een big bore 366 of 382 te denken met een compressie van 10.5/10.75 afhankelijk van kit/zuiger. Wil eigenlijk niet aan de 12.1 kits beginnen, want dan zit je weer met euro98 gezeur (is niet bij elke tankstation verkrijgbaar).
En uiteraard een ander pijpje, wel een "eec" goedgekeurd type ivm overlast buren/huiseigenaar enzo
voor het bigbore "verhaal" een los topic gestart omdat het anders zo'n zootje gaat worden
Update:
http://www.quadforumbenelux.com/viewtop ... =2&t=31855" onclick="window.open(this.href);return false;
Zal hier binnenkort even een update geven omtrent onderdeeltjes, wat er allemaal gedaan is e.d.
Koppeling + nokkenaskettingbladen vervangen gebeurt buiten een revisatiebedrijf om.
Al het andere is door http://www.mannessen.nl/index.php" onclick="window.open(this.href);return false; gedaan. Wat er precies allemaal gedaan is zal ik in het andere topic melden.
Mocht er iemand nog een revisatiebedrijfje zoeken wat ook quad blokken doet dan raad ik zeker mannessen aan!