Slecht starten

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
Joske
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 11
Lid geworden op: do 17 sep, 2015 17:39
Locatie: Brunssum (L)

Slecht starten

Bericht door Joske »

Mijn Tgb blade 325 start slecht. Ik ,moet wel zeker10 keer starten afwisselend met en zondèr choke. Loopt hij eenmaal dan is dat mooi rustig en zonder in te houden. Ik hèb al de bobinekabèl aan een andere quad gehangen idem de CDI, geen problemen. Carburateur met carbclean schoongemaakt, idem de vlotterkamer. Tankmembraaam getest ok.
Wie weet waar dat aan kan liggen.
On the seventh day god went quadriding :quad:
eddymath
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 34
Lid geworden op: zo 12 jun, 2016 02:41

Re: Slecht starten

Bericht door eddymath »

Al geprobeerd te starten op remreiniger? Als die dan wel lekker start gelijk dan zal het waarschijnlijk liggen aan je afstelling en dan met name de stationair sproeier.
(denk ik dan)

Sent from my ZTE A2017G using Tapatalk
Joske
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 11
Lid geworden op: do 17 sep, 2015 17:39
Locatie: Brunssum (L)

Re: Slecht starten

Bericht door Joske »

Nog altijd slecht starten.
Ik heb het volgende al gedaan.
Het vacuum tankmembraam getest door het slangetje aan te zuigen,de benzine loopt dan gewoon uit het benzineslangetje.
De carburateur ( Keihin 26mm) uitgebouwd en met carbclean schoongemaakt t.w. vlotterkamer,
hoofdspr en stationaire spr doorgeblazen. Er zitten 2 afstelschroeven op, een voor het luchtmengsel en een voor de brandstof (stationaire spoeier). Deze laatste stond helemaal ingedraaid (was dicht bij doorblazen). Een halve slag opengedraaid, maar toen bleef hij niet goed stationair lopen en sloeg af, dus weer ingedraaid. Als stationaire sproeiermaat lees ik 35 S
Luchtfilter schoongemaakt, nieuwe bougie.
Wie weet wat dat kan zijn? Groet Jos
On the seventh day god went quadriding :quad:
Iedow
Quadrider
Quadrider
Berichten: 400
Lid geworden op: za 15 nov, 2014 17:41
Locatie: Drenthe

Re: Slecht starten

Bericht door Iedow »

Hoe staat het met de brandstof? (Oud?/tank bijna leeg?) en hoe staat het met de bougie?
Can-am outlander L 570 max
Joske
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 11
Lid geworden op: do 17 sep, 2015 17:39
Locatie: Brunssum (L)

Re: Slecht starten

Bericht door Joske »

Bij het testen van het tankmembraam heb ik de benzine afgelaten. De bougie heb ik ook vernieuwd. Ik heb het idee dat de fijnafstelling van de carb dmv de luchtmengschroef en de stationaire sproeiermengschroef niet juist is afgesteld. Als hij na zo'n 6,7,8 keer starten aanslaat loopt hij zonder inhouden of anderszins. Ook het acceleren gaat feiloos. Ik heb het idee dat hij stationair loopt dmv de luchtmengscroef terwijl de stationaire mengschroef helemaal is in gedraaid. Dus "carburateurtechnisch".
On the seventh day god went quadriding :quad:
Plaats reactie