suzuki ltz400 zuiger vervangen help

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
axel44
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 5
Lid geworden op: di 09 mei, 2017 19:31
Locatie: riemst

suzuki ltz400 zuiger vervangen help

Bericht door axel44 »

hallo,
ik heb een ltz 400 van 2006, nu zou ik graag de zuiger willen vervangen maar weet niet echt goed welke maat (afmeting) van zuiger ik moet nemen, Kan iemand mij hier mee helpen aub?
Zuiger is nog nooit vervangen geweest in deze quad, heeft ongv. 5000 km mee gereden
ik koop deze occasie dus wil geen risico lopen daarom zou ik de zuiger willen vervangen ;)
WJB#222
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 2780
Lid geworden op: do 18 mei, 2006 18:24

Re: suzuki ltz400 zuiger vervangen help

Bericht door WJB#222 »

2006 met 5000km das 416 km per jaar :lol:
km tellers zeggen niks gezien die niet origineel er op zitten/zo een nieuwe op te zetten is

ik zou hem gewoon openmaken en meten welke je nodig hebt!
2017 raptor 700 SE
Gebruikersavatar
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 6479
Lid geworden op: di 28 aug, 2007 21:36
Locatie: Diepenbeek

Re: suzuki ltz400 zuiger vervangen help

Bericht door yamahakoppel »

compressie test doen dan weet je al veel van de staat van je zuiger origineel heeft die 9bar ongeveer dus als je nog daar rond zit vind ik het zonde om hem open te gooien
ik had bij mijne raptor 700 op het einde nog 4bar maar had er wel 32.000km op zitten en dat ding liep nog maar een nieuwe piston en kleppen deed toch wonderen :quad:
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
axel44
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 5
Lid geworden op: di 09 mei, 2017 19:31
Locatie: riemst

Re: suzuki ltz400 zuiger vervangen help

Bericht door axel44 »

om de hoeveeltijd vervanderen/stellen jullie de olie, kleppen, bougie's,zuiger,luchtfilter,...........
Gebruikersavatar
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 6479
Lid geworden op: di 28 aug, 2007 21:36
Locatie: Diepenbeek

Re: suzuki ltz400 zuiger vervangen help

Bericht door yamahakoppel »

olie doe ik om de 2000km rij enkel op de weg ik ken er die om de 500km doen maar dan ben ik om de 2 weken bezig
kleppen zijn bij mij om de 10.000km geregeld/gecontroleerd geweest
piston heb ik uit voorzorg op 32.000km laten vervangen maar mocht ook wel, had blijkbaar nog maar 4bar druk meer
bougie vervang ik om de 10.000km als ik mijn kleppen controleerde
luchtfilter doe ik om de 2000km rij ook enkel op de weg maar ik denk als je echt off-road gaat of cross rijd dat uw luchtfilter wel meer mag gedaan worden. die van mij zag soms nog even proper dan als ik hem uitgewassen had en mijn bak met produkt was amper vuil als ik hem uitwaste
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
axel44
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 5
Lid geworden op: di 09 mei, 2017 19:31
Locatie: riemst

Re: suzuki ltz400 zuiger vervangen help

Bericht door axel44 »

yamahakoppel schreef:olie doe ik om de 2000km rij enkel op de weg ik ken er die om de 500km doen maar dan ben ik om de 2 weken bezig
kleppen zijn bij mij om de 10.000km geregeld/gecontroleerd geweest
piston heb ik uit voorzorg op 32.000km laten vervangen maar mocht ook wel, had blijkbaar nog maar 4bar druk meer
bougie vervang ik om de 10.000km als ik mijn kleppen controleerde
luchtfilter doe ik om de 2000km rij ook enkel op de weg maar ik denk als je echt off-road gaat of cross rijd dat uw luchtfilter wel meer mag gedaan worden. die van mij zag soms nog even proper dan als ik hem uitgewassen had en mijn bak met produkt was amper vuil als ik hem uitwaste
oke merci! is het niet lang om de 10.000km je kleppen nakijken/veranderen?
Mijn dealer zei dat dit om de 4.000 km moest
Gebruikersavatar
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 6479
Lid geworden op: di 28 aug, 2007 21:36
Locatie: Diepenbeek

Re: suzuki ltz400 zuiger vervangen help

Bericht door yamahakoppel »

4000km is ook zo een raar getal :roll:
en een quad die 4000km off-road doet heeft meer draai uren dan ene die constant op de weg rijd dus waar moet je op letten :?
ik heb mijn zelf om de 10.000km gedaan en heb ze nog niet elke keer moeten regelen je hebt een min en max tolerantie zolang hem er tussen zat liet ik hem zo
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
axel44
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 5
Lid geworden op: di 09 mei, 2017 19:31
Locatie: riemst

Re: suzuki ltz400 zuiger vervangen help

Bericht door axel44 »

yamahakoppel schreef:4000km is ook zo een raar getal :roll:
en een quad die 4000km off-road doet heeft meer draai uren dan ene die constant op de weg rijd dus waar moet je op letten :?
ik heb mijn zelf om de 10.000km gedaan en heb ze nog niet elke keer moeten regelen je hebt een min en max tolerantie zolang hem er tussen zat liet ik hem zo
Ik ga met de quad enduro rijden dus op de weg maar ook af en toe eens op de weg, Wat raad je mij dan aan qua onderhouds intervallen? Is hoe jij het doet prima of zou je bepaalde zaken eerder onderhouden?
Plaats reactie