Turbokit Raptor 700. Of misschien zelfs R1 Blok met of zonder turbo.

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
TvR
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 4
Lid geworden op: do 01 sep, 2011 07:59

Turbokit Raptor 700. Of misschien zelfs R1 Blok met of zonder turbo.

Bericht door TvR »

Goedemiddag allemaal,

Ben op zoek naar een turbokit voor een Raptor.
Heb al aantal NL bedrijven benaderd maar die hebben er geen, en raden het ook nog eens af. Wat ik dus niet snap. Als je gewoon netjes je quad warm rijd etc. kan er toch weinig fout zijn aan een turbo erop?! Weet ook iemand de vermogenswinst door zo'n turbo?
Wie weet waar ik die kan halen en ook laten monteren etc?
Ook een optie in mijn hoofd is een R1 Blok met/zonder turbo. Wie kan dat fixxen en/of wat meer info geven over de kosten etc.?
Alvast bedankt voor jullie tijd en een fijn weekend!

Gr. Teun
Patje88NL
Quadrider
Quadrider
Berichten: 334
Lid geworden op: ma 04 mei, 2009 18:20
Locatie: Winschoten

Re: Turbokit Raptor 700. Of misschien zelfs R1 Blok met of zonder turbo.

Bericht door Patje88NL »

Vroeger zag ik nog wel eens turbokits plug en play van yakahosu, onderdeel van dahlback racing. Denk dat je tegenwoordig meer richting Amerika moet gaan kijken. Voor duinracen gebruiken ze veel D7 turbokits, deze zijn voor zo ver ik weet ook aardig plug en play.

R1 komt veel meer bij kijken qua aanpassen, en daarbij heb ik nog niemand gezien die dit legaal op kenteken heeft gekregen.
Sam
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 78
Lid geworden op: do 04 aug, 2016 15:42

Re: Turbokit Raptor 700. Of misschien zelfs R1 Blok met of zonder turbo.

Bericht door Sam »

Zoals Patje al zei D7 kit uit amerika zijn wel populair en als je er genoeg van kent en mee bezig bent is het geen probleem maar het verkort wel de levensduur van je blok en er komt meer onderhoud bij kijken voor zover ik weet.
Voor een R1 blok in een 700 frame te plaatsen heeft het aanpassing nodig en ook niet op kenteken te krijgen in nl en be. Exeet in duitsland doen hier veel voor maar ook enkel in duitsland op kenteken te krijgen. Qua kosten denk ik dat dit heel erg varieert. Ik zou zeggen als je dit echt wil zou ik het zelf doen als je het kan.
Heb: 2008 Raptor 700 SE
Had: 2006 Raptor 350
setb
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 48
Lid geworden op: di 31 mei, 2011 21:51
Locatie: Zaancity

Re: Turbokit Raptor 700. Of misschien zelfs R1 Blok met of zonder turbo.

Bericht door setb »

Sam schreef:Exeet in duitsland doen hier veel voor maar ook enkel in duitsland op kenteken te krijgen. Qua kosten denk ik dat dit heel erg varieert. Ik zou zeggen als je dit echt wil zou ik het zelf doen als je het kan.

Maar dan krijg je geen 15kw op kenteken volgens mij.
slowco
Quadrider
Quadrider
Berichten: 280
Lid geworden op: wo 08 sep, 2010 15:32

Re: Turbokit Raptor 700. Of misschien zelfs R1 Blok met of zonder turbo.

Bericht door slowco »

setb schreef:
Sam schreef:Exeet in duitsland doen hier veel voor maar ook enkel in duitsland op kenteken te krijgen. Qua kosten denk ik dat dit heel erg varieert. Ik zou zeggen als je dit echt wil zou ik het zelf doen als je het kan.

Maar dan krijg je geen 15kw op kenteken volgens mij.
:D :lol:
GrimReaperBelGium
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 2
Lid geworden op: do 10 sep, 2020 20:41

Re: Turbokit Raptor 700. Of misschien zelfs R1 Blok met of zonder turbo.

Bericht door GrimReaperBelGium »

In België aangevraagd is niet legaal mogelijk ps moet je Nederland of Duitsland inschrijven en ombouwen(hier in België nagevraagd rond de 20.000 euro kosten voor ombouwingen) voor nieuwe Valentino Rossi R1 blok erop te zette dus voor mij nog verder zoeken hoe we het project afkrijgen legaal
GrimReaperBelGium
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 2
Lid geworden op: do 10 sep, 2020 20:41

Re: Turbokit Raptor 700. Of misschien zelfs R1 Blok met of zonder turbo.

Bericht door GrimReaperBelGium »

GrimReaperBelGium schreef: di 15 sep, 2020 16:19 In België aangevraagd is niet legaal mogelijk ps moet je Nederland of Duitsland inschrijven en ombouwen(hier in België nagevraagd rond de 20.000 euro kosten voor ombouwingen) voor nieuwe Valentino Rossi R1 blok erop te zette dus voor mij nog verder zoeken hoe we het project afkrijgen legaal
Plaats reactie