Velgen en banden

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Zeno7
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 139
Lid geworden op: zo 06 mei, 2018 14:12
Locatie: Lanaken

Re: Velgen en banden

Bericht door Zeno7 »

yamahakoppel schreef:met een goed uitgelijnde quad voel je dat bijna niet een brede band stuurt iets zwaarder
ik heb een tijdje met een 10" brede velg van voor gereden, de achterste velgen met speciale spoorverbreder van voor gezet :p
stuurde nog iets zwaarder dan een 8" brede velg maar was nog te doen eenmaal je aan het rijden bent
Dat kan tellen 10’’ van voor :-D
Hmmm, zit maar te twijfelen over de maten, welke band en velg weet ik, maar de juiste maten, goede balans tss rijcomfort en de look...
Ik mis de ervaring om met meerder sets gereden te hebben
Burningman - Black Rock Desert Nevada USA
Never drive faster than your Angel can fly!
Patje88NL
Quadrider
Quadrider
Berichten: 334
Lid geworden op: ma 04 mei, 2009 18:20
Locatie: Winschoten

Re: Velgen en banden

Bericht door Patje88NL »

ik heb qua hoogte voor en achter 10 inch liggen. En breedte heb ik nu 8 inch voor en sinds dit jaar 12 inch achter (had altijd 10 inch achter). Maar qua rijden verneem je geen verschil daarin. Voor heb ik ook wel met geloof ik 6 inch breed gereden. Hiermee stuurt de quad iets lichter bij lage snelheden. Zelf vind ik qua looks 8 inch voor het mooist, maar smaken verschillen he :)
Zeno7
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 139
Lid geworden op: zo 06 mei, 2018 14:12
Locatie: Lanaken

Re: Velgen en banden

Bericht door Zeno7 »

Patje88NL schreef:ik heb qua hoogte voor en achter 10 inch liggen. En breedte heb ik nu 8 inch voor en sinds dit jaar 12 inch achter (had altijd 10 inch achter). Maar qua rijden verneem je geen verschil daarin. Voor heb ik ook wel met geloof ik 6 inch breed gereden. Hiermee stuurt de quad iets lichter bij lage snelheden. Zelf vind ik qua looks 8 inch voor het mooist, maar smaken verschillen he :)
Denk dat voor en achter 10 hoog en voor 8 breed en achter 12 breed het gaat worden, lijkt mij ook het mooist. En dan zakt hij voor ook nog wat
Burningman - Black Rock Desert Nevada USA
Never drive faster than your Angel can fly!
Zeno7
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 139
Lid geworden op: zo 06 mei, 2018 14:12
Locatie: Lanaken

Re: Velgen en banden

Bericht door Zeno7 »

Patje88NL schreef:ik heb qua hoogte voor en achter 10 inch liggen. En breedte heb ik nu 8 inch voor en sinds dit jaar 12 inch achter (had altijd 10 inch achter). Maar qua rijden verneem je geen verschil daarin. Voor heb ik ook wel met geloof ik 6 inch breed gereden. Hiermee stuurt de quad iets lichter bij lage snelheden. Zelf vind ik qua looks 8 inch voor het mooist, maar smaken verschillen he :)
Die SS112 velg is blijkbaar enkel te krijgen 10x5 als grootste, daar staat een 195 band niet mooi op denk ik :?
Toch maar op zoek naar nieuwe velg...
Burningman - Black Rock Desert Nevada USA
Never drive faster than your Angel can fly!
Gebruikersavatar
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 6479
Lid geworden op: di 28 aug, 2007 21:36
Locatie: Diepenbeek

Re: Velgen en banden

Bericht door yamahakoppel »

dat dacht ik wel dat je die niet breder kon krijgen
tjobbie heeft die ooit eens laten verbreden :p 4 voorste velgen gekocht 1paar juist de binnenste rand eraf laten draaien en het andere paar tegen het hart van de velg laten afdraaien en dan de breedste stukken tegen elkaar laten lassen :applaus: heeft wel wat geld gekost maar had ook wel iets uniek
of een spoorverbreder laten maken met steek 156 en 115 dan kun je een achterste velg vanvoor zetten, ik heb toen 4 spoorverbreders zo laten maken 2 voor mijn quad en 2 voor mijn remork voor achter de quad rij zo al jaren
Afbeelding

gielen24 heeft er zo ooit voor een LTZ400 laten maken op zijn school een iets of wat CNC draaier kan dat maken heeft mij een 150€ gekost voor 4 alluminium spoorverbreders te maken 2 of 4 stuks was niet zoveel prijsverschil instelkosten was het meeste werk de rest is voor CNC geen probleem
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
Zeno7
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 139
Lid geworden op: zo 06 mei, 2018 14:12
Locatie: Lanaken

Re: Velgen en banden

Bericht door Zeno7 »

yamahakoppel schreef:dat dacht ik wel dat je die niet breder kon krijgen
tjobbie heeft die ooit eens laten verbreden :p 4 voorste velgen gekocht 1paar juist de binnenste rand eraf laten draaien en het andere paar tegen het hart van de velg laten afdraaien en dan de breedste stukken tegen elkaar laten lassen :applaus: heeft wel wat geld gekost maar had ook wel iets uniek
of een spoorverbreder laten maken met steek 156 en 115 dan kun je een achterste velg vanvoor zetten, ik heb toen 4 spoorverbreders zo laten maken 2 voor mijn quad en 2 voor mijn remork voor achter de quad rij zo al jaren
Afbeelding

gielen24 heeft er zo ooit voor een LTZ400 laten maken op zijn school een iets of wat CNC draaier kan dat maken heeft mij een 150€ gekost voor 4 alluminium spoorverbreders te maken 2 of 4 stuks was niet zoveel prijsverschil instelkosten was het meeste werk de rest is voor CNC geen probleem
Hahaha jullie zijn ook echt freaks he, ik ben nog niet gek genoeg, maar wie weet :p
Burningman - Black Rock Desert Nevada USA
Never drive faster than your Angel can fly!
Zeno7
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 139
Lid geworden op: zo 06 mei, 2018 14:12
Locatie: Lanaken

Re: Velgen en banden

Bericht door Zeno7 »

Het resultaat

Afbeelding
Burningman - Black Rock Desert Nevada USA
Never drive faster than your Angel can fly!
Zeno7
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 139
Lid geworden op: zo 06 mei, 2018 14:12
Locatie: Lanaken

Re: Velgen en banden

Bericht door Zeno7 »

Zeno7 schreef:Het resultaat

Afbeelding
195-50-10 en 255-40-10
Burningman - Black Rock Desert Nevada USA
Never drive faster than your Angel can fly!
Patje88NL
Quadrider
Quadrider
Berichten: 334
Lid geworden op: ma 04 mei, 2009 18:20
Locatie: Winschoten

Re: Velgen en banden

Bericht door Patje88NL »

Dat staat m goed! Lijkt netjes :knikduim:
Zeno7
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 139
Lid geworden op: zo 06 mei, 2018 14:12
Locatie: Lanaken

Re: Velgen en banden

Bericht door Zeno7 »

Patje88NL schreef:Dat staat m goed! Lijkt netjes :knikduim:
Thnx
Ben nog niet 100% zeker, mat zwarte velg zit nog in gedachte :idea:
Burningman - Black Rock Desert Nevada USA
Never drive faster than your Angel can fly!
Plaats reactie