Vragen barossa

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
Gebruikersavatar
whoojaa89
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 13
Lid geworden op: ma 01 jul, 2019 14:21

Vragen barossa

Bericht door whoojaa89 »

Hallo,

Aantal week terug heb ik mn eerste quad gekocht, een barossa cheetah 250.
Naar een aantal week rijden kom ik een aantal dingetjes tegen wat ik toch graag zou verhelpen.
Zelf heb ik gezocht op het forum en google maar kom er niet helemaal uit.

Heb een blauwe cheetah zonder spatborden voor. Kappen voor zijn niet erg mooi en wil graag nieuwe kappen rond de het tank en voorkap, waar de koplamp in zit. Google geeft allerlei modellen maar niet de gene die ik heb. Nu was mn vraag passen barossa 250 kappen of heb ik niet originele kappen op mn quad:
Afbeelding

Volgend dingetje waar ik graag wat aan wil doen is het starten. Af en toe, vermoed een kabelbreuk of sensor, start de quad niet. Reageert totaal niet op de start knop. Hiervoor is het handig om een electrisch schema te hebben. Ik heb na wat zoeken een aantal werkplaats boeken en schema's uit het forum gevonden. Helaas kan ik daar geen kabel coderingen en dergelijke uit halen.
Is er iemand die mij aan een schema kan helpen?

En als laatst mis ik het wormwiel die mijn kilometerteller-kabel aandrijft. Waar zou ik dit soort merk specifieke onderdelen kunnen vinden? google geeft een aantal chinese fabriekanten en een ebay result in Engeland. Voorkeur zou uitgaan naar iets in Nederland vanwege service en levertijden.

Heb er een topic van gemaakt aangezien het meerdere kleine dingen zijn. Mocht dit toch niet gewenst zijn hoor ik dat graag en pas ik het graag aan.

Alvast bedankt voor de hulp!
Gebruikersavatar
Paul Snip
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1505
Lid geworden op: di 15 mei, 2007 13:10
Locatie: Een
Contacteer:

Re: Vragen barossa

Bericht door Paul Snip »

Alle Barossa, Cpi, Derbi, Kreidler, Mustang,SMC etc...kappen passen. Wel moet je de complete set hebben als het niet exact hetzelfde is. Zelfs Yamaha Blaster kappen passen met wat kleine aanpassingen.
Er zijn veel verschillende modellen geleverd.
Kappen zijn nieuw hartstikke duur, dus niet de moeite waard qua investering. Gebruikt zijn ze vaak stuk. Dus dat wordt goed zoeken.
In Drachten zit PK-Shop. Die zijn SMC dealer en kunnen Barossa onderdelen leveren.
https://www.pkshop.eu/shops/pkshop/cms/ ... -parts.pdf
Het af en toe niet willen starten zit meestal in een slechte verbinding in de kabelboom vanaf het contactslot, of in het contactslot zelf.
Als je met een stuk ijzer (schroevendraaier, tang etc) de beide dikke aansluitingen van het startrelais doorverbindt dan zal hij altijd starten. Pas op dat ie niet in de versnelling staat dan.
Gebruikersavatar
whoojaa89
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 13
Lid geworden op: ma 01 jul, 2019 14:21

Re: Vragen barossa

Bericht door whoojaa89 »

Paul Snip schreef:Alle Barossa, Cpi, Derbi, Kreidler, Mustang,SMC etc...kappen passen. Wel moet je de complete set hebben als het niet exact hetzelfde is. Zelfs Yamaha Blaster kappen passen met wat kleine aanpassingen.
Er zijn veel verschillende modellen geleverd.
Kappen zijn nieuw hartstikke duur, dus niet de moeite waard qua investering. Gebruikt zijn ze vaak stuk. Dus dat wordt goed zoeken.
In Drachten zit PK-Shop. Die zijn SMC dealer en kunnen Barossa onderdelen leveren.
https://www.pkshop.eu/shops/pkshop/cms/ ... -parts.pdf
Het af en toe niet willen starten zit meestal in een slechte verbinding in de kabelboom vanaf het contactslot, of in het contactslot zelf.
Als je met een stuk ijzer (schroevendraaier, tang etc) de beide dikke aansluitingen van het startrelais doorverbindt dan zal hij altijd starten. Pas op dat ie niet in de versnelling staat dan.

Bedankt!
Neem zeker even contact op met PK shop. Komt vaak voorbij in google maar hebben nooit de onderdelen op de site staan die ik zoek :) .

Contactslot zelf had ik niet aan gedacht aangezien mijn verlichting het wel deed. Het ontstond namelijk toen ik mn kap er af had waar de koplamp en contactslot in zitten, enook de kabelboom strak onder zit. Hij startte inderdaad wel toen ik het startrelais doorverbond(misschien even moeten vermelden), vind het alleen niet een geschikte oplossing voor het probleem :lol:

Ging er van uit omdat hij ,met het startrelais wel startte, dat de stuurspanning naar het relais geblokt werd door hetcontact wat ergens op mijn remmmerij zit. Hij start namelijk nooit als ik niet op de rem sta.
Gebruikersavatar
Paul Snip
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1505
Lid geworden op: di 15 mei, 2007 13:10
Locatie: Een
Contacteer:

Re: Vragen barossa

Bericht door Paul Snip »

Die beveiligingen zou ik er uit halen. Gewoon stuurstroom rechtstreeks vanaf het contactslot naar het startrelais.

Op Ebay Duitsland zijn ook nog wel wat onderdelen te vinden zag ik. Ook nieuw plaatwerk:
http://www.ebaystores.de/Honda-Four-Cla ... 34.c0.m322
Duffel
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 1
Lid geworden op: di 16 jul, 2019 14:21

Megeling

Bericht door Duffel »

Hallo ben hier nieuw en weet niet goed hoe dit moet :)
Ik heb mij een blaster 200cc 2t gekocht
Men vraag is hoe veel 2t olie ik er bij moet doen bij een tank van 10l ?
Gebruikersavatar
whoojaa89
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 13
Lid geworden op: ma 01 jul, 2019 14:21

Re: Vragen barossa

Bericht door whoojaa89 »

Paul Snip schreef:Die beveiligingen zou ik er uit halen. Gewoon stuurstroom rechtstreeks vanaf het contactslot naar het startrelais.

Op Ebay Duitsland zijn ook nog wel wat onderdelen te vinden zag ik. Ook nieuw plaatwerk:
http://www.ebaystores.de/Honda-Four-Cla ... 34.c0.m322
Thnx! Ga even kijken. Begrijp dus wanneer ik iets ga vervangen het beste is om zowel de kap om de tank en voorkant samen te vervangen als set?
Gebruikersavatar
whoojaa89
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 13
Lid geworden op: ma 01 jul, 2019 14:21

Re: Megeling

Bericht door whoojaa89 »

Duffel schreef:Hallo ben hier nieuw en weet niet goed hoe dit moet :)
Ik heb mij een blaster 200cc 2t gekocht
Men vraag is hoe veel 2t olie ik er bij moet doen bij een tank van 10l ?
Hey,

Kunt eenvoudig een eigen topic starten met je vraag.
Heb zelf een 4t dus kan je helaas niet aan helpen.

Bij m'n bosmaaier staat de mengverhouding op de olie en in het boekje van het apparaat. Misschien bij je blaster ook?
Plaats reactie