Remmen LTZ 400 probleem

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Forgotten
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 36
Lid geworden op: do 03 sep, 2015 14:26
Locatie: Grimbergen

Remmen LTZ 400 probleem

Bericht door Forgotten »

Dag iedereen,

Ik dacht ik ga men remblokjes eens vervangen van de Suzuki ltz400 2007.

Ik haal de achter remklauw los en zie dat de nieuwe remblokjes er niet in passen omdat die piston veel te ver uitsteekt en niet ver genoeg terug naar binnen wilt gaan. (Zie foto) Verder als ik op de achterrem duw dan komt er olie uit dat dichtingsrubbertje van de handrem.
Afbeelding
upload pic

Dat pistonnetje kreeg ik niet naar binnen geduwd.

Afbeelding
upload pic

Dan maar met de voorrem verder doen.
Hier zat dat pistonnetje er ook wat uit maar deze kon ik naar achteren terug duwen.

De nieuwe remblokken geplaatst, maar nu als ik 1x geremt heb dan blokeren die blokken gewoon helemaal mijn wiel omdat dat kleine pistonnetje ook niet ver genoeg terug naar binnen gaat als ik de rem los.

Afbeelding
upload pic

Ze zullen zo te zien ook allemaal ontlucht moeten worden aangezien ik de hendels bijna tot op hun einde kan trekken.

Kan iemand mij uit de nood helpen en zeggen wat ik moet doen? Zijn mijn klauwen voor de vuilbak? Gewoon ontluchten? Nieuwe remolie op doen of iets anders?

Alvast bedankt!
Suzuki LTZ400
Patje88NL
Quadrider
Quadrider
Berichten: 334
Lid geworden op: ma 04 mei, 2009 18:20
Locatie: Winschoten

Re: Remmen LTZ 400 probleem

Bericht door Patje88NL »

Zoals jij aan de voorkant hebt, heb ik met mijn raptor 700 klauwen gehad. Hiervan was de geleider, waar de klauw overheen beweegt erg smerig. Na goed schoonmaken en opnieuw invetten van de geleider was bij mij het probleem verholpen. Achterkant durf ik zo niet te zeggen.
Gebruikersavatar
Paul Snip
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1505
Lid geworden op: di 15 mei, 2007 13:10
Locatie: Een
Contacteer:

Re: Remmen LTZ 400 probleem

Bericht door Paul Snip »

Achter moet je sowieso die bout terug draaien die midden in de hevel van de handrem zit. Anders krijg je de zuiger nooit terug. Als hij daar lekt is de keerring die daar in zit ook stuk. Geen idee of dat los leverbaar is, maar ik vrees dat het een nieuwe remtang achter wordt.
Luigi22
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 18 mar, 2018 11:14

Re: Remmen LTZ 400 probleem

Bericht door Luigi22 »

Alle remvloeistof aflaten remklauwen demonteren en alle klauwen reviseren (revisikitje kost praktisch nxks). De rubbers in de klauwen zullen versleten zijn of kan vuil tussen zitten waardoor de piston niet meer goed word terug getrokken. Ook eens de slider pins kuisen en opnieuw invetten pistons reinigen,...dan alles opnieuw monteren nieuwe remvloeistof, ontluchten een hele boel werk :p
wat betreft het lek aan de parkeerrem zal idd het kleine o-ringetje zijn. zal wss niet in de revisikit zitten maar is zkr appart verkrijgbaar => msp.eu
Maar alsk u was zou ik al die parkeerrem demonteren en block off plate erop en klaar xp
Plaats reactie