Raptor 350 uitlaatpoort probleem.

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
NickB1985
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 10
Lid geworden op: za 21 sep, 2019 13:42

Raptor 350 uitlaatpoort probleem.

Bericht door NickB1985 »

Hellow,

Ik heb een opknapper yfm350r gekocht en met de nodige mankementen zoals, dat de bouten aan de uitlaatpoort gebroken zijn in de cilinderkop, is het mogelijk deze te laten boren voor nieuwe draad te kunnen tappen of misschien een draadbus steken?
Afbeelding



Ik hoop in alle geval niet dat het een nieuwe kop gaat worden want buiten de originele die 866€ kost vind ik niets voor de 350cc blok of kan een grotere cilinder misschien op deze blok geplaatst worden eventueel? :?

Greetz :bier:
Gebruikersavatar
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 6479
Lid geworden op: di 28 aug, 2007 21:36
Locatie: Diepenbeek

Re: Raptor 350 uitlaatpoort probleem.

Bericht door yamahakoppel »

die bouten kun je er nog wel uit krijgen met wat geluk en het nodige materiaal, klein gaatje inboren en linkse tap. rond de bout opwarmen en bout afschrikken met freeze en relaise van loctite , in het slechtste geval volledig uitboren en een helicoil erin plaatsen.
nu weet ik niet hoe diep je kunt boren en of het erg zou zijn als je te diep boort

je kunt een grote cilinder op je blok zetten maar meestal zit je nog met de zelfde cilinderkop dus :roll:
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
NickB1985
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 10
Lid geworden op: za 21 sep, 2019 13:42

Re: Raptor 350 uitlaatpoort probleem.

Bericht door NickB1985 »

Ja wat je zegt van dat boren, blijkbaar zouden de oliekanalen daar lopen in de kop, weet niet of het klopt dus als je te diep zit is het een nieuwe kop steken dus ik dacht al aan een maatje groter van cilinder en bijpassende kop, in een kit zeg maar 8)
GA het blok ervoor binnen brengen dan is er iemand met wat meer ervaring om trachten te fixen :lol:
NickB1985
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 10
Lid geworden op: za 21 sep, 2019 13:42

Re: Raptor 350 uitlaatpoort probleem.

Bericht door NickB1985 »

:chagarijn: :chagarijn: :chagarijn:

Omdat ik vrijdag teveel en te lang werk had het blok niet kunnen binnen brengen, nu heeft meneer deze week geen tijd.
Iemand aanrader voor een shop regio Arendonk?

:crosser:
Plaats reactie