Vraag over verlaagde raptor

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
tattookock1976
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 09 dec, 2019 18:54

Vraag over verlaagde raptor

Bericht door tattookock1976 »

Ik heb een 660r uit 2005 en die is voor verlaagd met alu verlagingsblokjes
Nu hoor ik allemaal verhalen dat het gevaarlijk is omdat de stand van de schokbrekers schuiner staan als standaard ??? Kan er nu wat afbreken ? Rijd gewoon goed veert ook goed rij ook met spacers 3.5 cm pr kant en aleen op de weg
slowco
Quadrider
Quadrider
Berichten: 280
Lid geworden op: wo 08 sep, 2010 15:32

Re: Vraag over verlaagde raptor

Bericht door slowco »

Welkom.
Verlagingsblokjes zijn geen probleem als ze van fatsoenlijke kwaliteit zijn. Ik heb jaren (totaal 10.000km) rondgereden met zelfgemaakte verlagingsblokjes en de link van de achterbrug/veer omgedraaid op een Raptor 700. Alleen de geometrie van de vering verandert een beetje.
Gebruikersavatar
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 6479
Lid geworden op: di 28 aug, 2007 21:36
Locatie: Diepenbeek

Re: Vraag over verlaagde raptor

Bericht door yamahakoppel »

is geen probleem voor met verlagingsblokjes rond te rijden, ik heb er ooit zelf gemaakt zodat de veer op 5mm van de ball-joints stond veren lagen bijna plat.
wel moet je controleren of uw spoor van de wielen nog goed staat want dat veranderd als je verlaagt en ook moet je de achterkant mee verlagen met enkel de voorkant te verlagen veranderd uw caster instelling en geeft een zenuwachtig rijgedrag aan de quad
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
tattookock1976
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 09 dec, 2019 18:54

Re: Vraag over verlaagde raptor

Bericht door tattookock1976 »

Oke thanks voor de info
Plaats reactie