Kraakgeluid ketting raptor 700

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
Silence
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 1
Lid geworden op: za 18 sep, 2021 15:17

Kraakgeluid ketting raptor 700

Bericht door Silence »

Hoi allemaal,

Ik heb sinds kort een probleem met mijn raptor 700.

Vorige week kwam ik terug van vakantie en dacht ik ga lekker touren met het mooie weer op zondag, nou ontstond het volgende probleem, tijdens het rijden merkte ik dat het stuur na 50 km/u begon te trillen gevolgd door een kraakgeluid vanuit de ketting, dus ik afstappen om te kijken of ik iets kon zien en wat me opviel is dat mijn ketting aanzienlijk slapper stond dan normaal als ik de bovenkant met m'n hand ophield denk ik dat er circa 2cm meer speling in zat dan ervoor.

Dus heb ik voorzichtig met 15 a 20 km/u terug gereden naar mijn opslagplaats (was niet heel ver denk 500m)

Nu dacht ik het te kunnen oplossen door de ketting weer strak te zetten wat ik afgelopen weekend heb gedaan, maar na een korte testrit kwam ik erachter dat het probleem nog steeds present is, het was wel aanzienlijk minder dan voordat ik de ketting strak had gezet.

Nu is mijn vraag in welke richting ik zou moeten zoeken, ik heb wel basiskennis van onderhoud maar niet meer dan dat helaas, ik heb laatst alle vetnippels ingevet en de oliefilter + olie vervangen.

-Ketting smeer ik na elke rit in met witvet.
-Toen de ketting slap stond kraakte de ketting om de 2 meter, na het strakker zetten kraakt hij om de 15 meter.
-Bij hogere snelheid +50 a 60 km/u begin ik het ook te merken aan de stuur (trilt of gaat onverwachts lichtjes naar rechts of links).
-Als ik goed luister dan schat ik dat het geluid ergens bij de voortandwiel vandaan komt.
-Elke keer dat de ketting kraakt voel ik een lichte hick up/terugslag
-Raptor komt uit 2007

Iemand enig idee?
mx jake
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2208
Lid geworden op: vr 03 okt, 2003 19:45

Re: Kraakgeluid ketting raptor 700

Bericht door mx jake »

De lagers van je achteras zullen waarschijnlijk vervangen moeten worden
never drive faster then your angel can fly
Plaats reactie