KTM papieren, keuring ect

...en andere vragen over wet- en regelgeving
Plaats reactie
Fiekemieke
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 04 aug, 2014 00:51
Locatie: Tienen, Vlaams braband

KTM papieren, keuring ect

Bericht door Fiekemieke »

Hallo

Ik heb onlangs een KTM 525 gekocht, hier zaten normaal papieren bij maar de eigenaar is ze kwijt! Nu heeft hij de wijkagent laten komen en is hij al naar het politie bureau geweest voor een papier van verlies te laten opmaken... hij heeft de papieren op mijn naam laten zetten zodat ik met de quad naar de keuring kan gaan voor hem opnieuw te kunnen inschrijven. Zolang mijn naam op de papieren staan is er dus geen probleem neem ik aan? Ik heb dit nog nooit gedaan of voor gehad dus de vragen zijn als volgende; de papieren van de politie staan op mijn naam zodat ik ermee naar de keuring kan nog nooit van gehoord dat je naar de keuring moet met een quad??? Ook als ik effectief moet gaan moet ik een z plaat erop zetten de vraag is welke?? Wat na de keuring? Naar de verzekring gaan?? Ook gelijkvormigheidsattest hoe weet ik dat de quad dat geeft? Want aangezien alle papieren kwijt zijn weet ik dat niet... bij het bezichtigen van de quad stond er wel effectief nog een kenteken plaat van DIV op dus die is ooit ingeschreven geweest neem ik aan...
de quad is ook al in mijn bezit!
wie kan me even wegwijs helpen hiermee? Ben nogal een noob in dit soort zaken dus alvast mijn excuses voor dit lompe bericht :?

Groetjes
Uit België
slowco
Quadrider
Quadrider
Berichten: 280
Lid geworden op: wo 08 sep, 2010 15:32

Re: KTM papieren, keuring ect

Bericht door slowco »

Dat je daar je vingers aan wilt branden... :roll:
Weet je zeker dat hij niet gestolen is? De "eigenaar" heeft de papieren van verlies op jouw naam gezet. Er is dus geen enkel bewijs dat hij hem in bezit heeft gehad? Alleen ben jij nu gelinkt aan die quad met dat framenummer en die kentekenplaat. Heb je wel dat kenteken nagetrokken? Of het wel een echte KTM is en het framenummer klopt? Of is het kenteken misschien van een Chinese 250cc quad b.v.?

Succes en sterkte...
Fiekemieke
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 04 aug, 2014 00:51
Locatie: Tienen, Vlaams braband

Re: KTM papieren, keuring ect

Bericht door Fiekemieke »

Het is degelijk een KTM 525 chassis nr staat erop en alles is wel effectief getekend dat hij de eigenaar is en aan mij verkoopt maar dat was helemaal niet mijn vraag wel bedankt voor een onnodige reactie maar hier ben ik nix mee! En neen het is geen gestole quad majah dat komt snel zo ‘n reactie natuurlijk en op mijn naam gezet wil dus zeggen dat hij dus voor gezorgd heeft dat IK DE PAPIEREN OPNIEUW KAN AANVRAGEN de politie heeft me daar persoonlijk voor gebeld... meer niet ...



slowco schreef:Dat je daar je vingers aan wilt branden... :roll:
Weet je zeker dat hij niet gestolen is? De "eigenaar" heeft de papieren van verlies op jouw naam gezet. Er is dus geen enkel bewijs dat hij hem in bezit heeft gehad? Alleen ben jij nu gelinkt aan die quad met dat framenummer en die kentekenplaat. Heb je wel dat kenteken nagetrokken? Of het wel een echte KTM is en het framenummer klopt? Of is het kenteken misschien van een Chinese 250cc quad b.v.?

Succes en sterkte...
Gmpspeurhond
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 33
Lid geworden op: di 23 jan, 2018 09:13

Re: KTM papieren, keuring ect

Bericht door Gmpspeurhond »

Ze willen je alleen behoeden voor ellende, het is natuurlijk ook wel een verhaal wat ruimte bied voor oplichting en ander leed bij aanschaf van een quad.

Als t allemaal klopt zoals jij zegt, is er toch niks aan de hand verder?

Ik zou even bellen met de rdw en politie en vragen hoe alles in zijn werk gaat en wat je nodig hebt, en hoe je er eventueel aan kan komen als je iets niet hebt. Dan heb je alle info.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Fiekemieke
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 04 aug, 2014 00:51
Locatie: Tienen, Vlaams braband

Re: KTM papieren, keuring ect

Bericht door Fiekemieke »

Ik denk niet dat die jonge gaat oplichten aangezien ik al zijn gegevens heb gekregen alsook zijn woonplaats ect kopie van zijn identiteitskaart voor gelijksvormigheidsattest opnieuw aan te vragen enz. Ook hebben wij besproken om maar een klein deel van het bedrag te betalen tot dat de papieren in orde zijn daarna krijgt hij het resterende bedrag en die jonge zag daar geen erg of kwaad in. Ik kan dus bijna zeker zeggen dat dit geen oplichterij is ik ken dan ook zijn broer die er competitie mee gedaan heeft aangezien ik zelf ik die wereld zit ;-) als het een vorm van oplichting zou zijn hadk de vragen anders gesteld ook maar ok bedankt voor de bezorgdheid.

Hij is helemaal niet gestolen want de wijkagent is daar waar wij bij stonden geweest voor opmaak van verlies van papieren als die quad gestolen was of namaak zou die in beslag genomen worden daar ter plaatsen en dat is niet van toepassing ;-) maak jullie geen zorgen dat is allemaal in orde! Het enige wat ik wilde weten is als ik de papieren van de politie heb wat ik dan moet doen om de papieren voor inschrijving te bekomen. Technische keuring nodig? Ja nee? Verzekring of DIV? Welke Z plaat als die nodig is gebruiken?

Groetjes


Gmpspeurhond schreef:Ze willen je alleen behoeden voor ellende, het is natuurlijk ook wel een verhaal wat ruimte bied voor oplichting en ander leed bij aanschaf van een quad.

Als t allemaal klopt zoals jij zegt, is er toch niks aan de hand verder?

Ik zou even bellen met de rdw en politie en vragen hoe alles in zijn werk gaat en wat je nodig hebt, en hoe je er eventueel aan kan komen als je iets niet hebt. Dan heb je alle info.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Jazzy
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 7706
Lid geworden op: wo 24 sep, 2008 11:18
Locatie: Putten NL

Re: KTM papieren, keuring ect

Bericht door Jazzy »

Zou je misschien niet beter even met de DIV kunnen bellen? Het lijkt me nogal een specifieke situatie.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'

Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
WJB#222
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 2780
Lid geworden op: do 18 mei, 2006 18:24

Re: KTM papieren, keuring ect

Bericht door WJB#222 »

punt 1 reageer eens normaal! mensen proberen je te helpen hoef je ze niet gelijk af te branden!
punt 2 meestal stel je jezelf eerst netjes voor in het daarvoor bestemde topic!
punt 3 ik heb geen idee hoe dit in Belgie in ze werk gaat dus daar kan ik je niet mee helpen!
2017 raptor 700 SE
myfm
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 811
Lid geworden op: ma 28 nov, 2011 19:17

Re: KTM papieren, keuring ect

Bericht door myfm »

:applaus: :applaus:



WJB#222 schreef:punt 1 reageer eens normaal! mensen proberen je te helpen hoef je ze niet gelijk af te branden!
punt 2 meestal stel je jezelf eerst netjes voor in het daarvoor bestemde topic!
punt 3 ik heb geen idee hoe dit in Belgie in ze werk gaat dus daar kan ik je niet mee helpen!
Ik heb: 1987 suzuki lt 500, 2014 can am renegade 1000 xxc, 2003 bombardier ds 650

ik had: polaris outlaw 450 mxr, bashan 200 , raptor350 , raptor700.
slowco
Quadrider
Quadrider
Berichten: 280
Lid geworden op: wo 08 sep, 2010 15:32

Re: KTM papieren, keuring ect

Bericht door slowco »

Hopelijk is er inderdaad niets aan de hand en kun je nieuwe papieren krijgen. Maar ben ook een flinke vent en meld je even hier als dat niet is gelukt. Dan behoed je in ieder geval misschien een ander voor zoiets.
Plaats reactie