vervallen schadevrije jaren

...en andere vragen over wet- en regelgeving
Plaats reactie
bkk
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 53
Lid geworden op: ma 18 mar, 2013 21:58

vervallen schadevrije jaren

Bericht door bkk »

Hallo

6 jaar geleden heb ik voor het laatst een personenauto gehad, toen ik hem wegdeed had ik 4 schadevrije jaren.
daarna een quad gekocht, de nieuwe verzekering nam mijn schadevrije jaren gewoon over.
tussentijds een aardige schade veroorzaakt, maart dit jaar had ik weer 3 schadevrije jaren

dit weekeinde weer een personen auto gekocht, even snel verzekerken, zijn mijn schadevrije jaren opeens foetsie !


een nogal vaag verhaal van de dame aan de telefoon: de jaren tellen maar voor 1 verzekering tegelijk, na 3 jaar vervallen ze, een quad telt niet mee enz.... maar goed: ik kan dus voor mijn volkswagen up het dubbele aan premie gaan betalen.

morgen maar gaan bellen met mijn quad verzekering, kijken wat zij ervan vinden, maar kan dit/klopt dit?


indien het klopt is het meteen een waarschuwing voor andere
Gebruikersavatar
java
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1151
Lid geworden op: za 20 aug, 2011 11:31
Locatie: Friesland!

Re: vervallen schadevrije jaren

Bericht door java »

Schadevrije jaren tellen helaas voor maar een verzekering.
Heb dit ook gehad toen ik weer een quad kocht.
Nu de auto en de quad bij een verzekeraar dus zelfde schadevrije jaren.
Helaas bouwen ze wel apart op.

Verstuurd vanaf mijn H8166 met Tapatalk
Afbeelding
bkk
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 53
Lid geworden op: ma 18 mar, 2013 21:58

Re: vervallen schadevrije jaren

Bericht door bkk »

Ook nog even nagevraagd:

jaren worden idd opgebouwd per verzekering ( per voertuig ), ze komen pas weer vrij als je de verzekering opzegt.
tot die tijd kun je ze dus niet op een andere verzekering gebruiken.

ruil je een voertuig in voor een andere, dan gaat dit naadloos over, nu heb ik wat overlap en dus een tijdje geen no-claim


gelukkig kan ik de schadevrije jaren van de qual wel weer gebruiken voor mijn auto ( als de quad eenmaal weg is )
Plaats reactie