invoeren vanuit belgie

...en andere vragen over wet- en regelgeving
Plaats reactie
danmirjor
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 30 sep, 2019 07:28

invoeren vanuit belgie

Bericht door danmirjor »

hallo ik zal me eerst even voorstellen ik ben danny 46 jaar getrouwd en n zoon van 13
na jaren een quad voor mijn zoon te hebben gehad en hij voor de laatste tegroot is geworden wil ik nu zelf ook n quad aanschaffen zodat hij daar ook wat op kan rijden op eigen terrein vandaar de keuze voor automaat
nu heb ik n mooie kymco maxxer 250 in belgie gezien en zou deze willen invoeren maar bij de bpm snap ik het niet meer
moet hij ingevoerd worden als motor of als auto
ik zou graag willen weten hoe ik de bpm bereken
het gaat dus om een kymco maxxer 250 cc bj 2-2019
deze kost in belgie rond de 4500 euro
als ik dan hier catalogus waarde in moet vullen snap ik t niet want dit type is in nl nooit verkocht en moet je de co2 uitstoot ook weten?
wie kan mij hiermee helpen dus nieuw 4500 euro 9 mnd oud
rdw keuren kost rond de 100 euro dus wat komt er nog bij
tweede vraag welke papieren moet je erbij krijgen lees over coc en kenteken bewijs maar belgie houdt toch zijn kenteken voor een volgen voertuig?
ik hoop dat iemand mij kan helpen :D :D :D
slowco
Quadrider
Quadrider
Berichten: 280
Lid geworden op: wo 08 sep, 2010 15:32

Re: invoeren vanuit belgie

Bericht door slowco »

Als het goed is niet als auto of motor maar als L7e voertuig. Zo moet hij ook op Belgisch kenteken staan met maximaal 15kW. Zo niet, gaat het misschien niet lukken.
Hier meer info (had je ook even zelf op kunnen zoeken...): viewtopic.php?t=48405
Succes.
08brothers
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 152
Lid geworden op: za 05 jan, 2013 22:50
Locatie: Omg. Rotterdam

Re: invoeren vanuit belgie

Bericht door 08brothers »

Klopt helemaal, ik heb destijds een Bombardier DS650X uit 2005 geïmporteerd en nog steeds heel erg blij mee!!

Waar je inderdaad op moet letten is:

Type kenteken van de quad (Dit moet een L7E kenteken zijn)
Maximaal 15KW
Deel twee van het kenteken dat je meekrijgt

Verder zou ik je adviseren of het frame nummer in het frame staat & op de juiste plek (niet aftermarket erop gezet zeg maar).

De BPM berekening moet je inderdaad zelf maken, op bijgaande link staan een aantal manieren om dit te doen, let dat je zelf de keuze mag maken hoe je de bpm betalen wil (persoonlijk de voordeligste gekozen). https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... n_betalen/

Succes!!
Plaats reactie