Inrijden van nieuwe motor
-
Ludovic 250
- Quadrunner

- Contacteer:
Je hebt het hier over inrijden van een 2takt neem ik aan? Let wel dat er bij 4takt ook aandacht besteed moet worden aan het inrijden van de nokkenas e.d. waarmee je toch wel wat voorzichtiger te werk moet gaan denk ik.tony schreef:Ik heb al heel veel zuigers vervangen. Dit waren zeker geen kleintjes.
Eerst beetje warm draaien, dan rustig rondje over de straat, en daarna gewoon vol open.
Zijn nog nooit vastgelopen of lui geworden!!! (alleen 1x door een verkeerde bobine)
DQT -Dangerous Quadracing Team-
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
-
speedfreak
- Quadrider

-
Ivoman #7
- Quad Expert

- Contacteer:
Toen ik m'n YFZ kocht zei men mij ook dat ik niet hoefde te rodderen. Vond dit heel vreemd. Elke motor moet toch geroddeerd worden.

Nuja, de handelaar is al 35 jaar handelaar in quads. Lijkt mij toch onwaarschijnlijk dat ie zou liegen, dan zou hij al een tijd overkop gegaan zijn...
'k heb dus ook rustigaan gereden (lees warmgereden) en daarna alsof ie al geroddeerd was.
Nuja, de handelaar is al 35 jaar handelaar in quads. Lijkt mij toch onwaarschijnlijk dat ie zou liegen, dan zou hij al een tijd overkop gegaan zijn...
'k heb dus ook rustigaan gereden (lees warmgereden) en daarna alsof ie al geroddeerd was.
-
speedfreak
- Quadrider

Ja das de zijne
De discutie in de rodage-problematiek is dat de technologie erop vooruit gegaan is, maar de mecaniciens wat zijn blijven steken in de gekende methodes van werken.
De nieuwe aggressievere vorm van inrijden werpt wel vruchten af, maar wat de LT resultaten zijn twijfel ik...
De discutie in de rodage-problematiek is dat de technologie erop vooruit gegaan is, maar de mecaniciens wat zijn blijven steken in de gekende methodes van werken.
De nieuwe aggressievere vorm van inrijden werpt wel vruchten af, maar wat de LT resultaten zijn twijfel ik...
When going gets tough, the tough get going
-
speedfreak
- Quadrider

-
Banshee-Boy
- Quadrunner

- Contacteer:
ik heb een mooi banshee staan voor erin 
::::::: team dqt ::::::::::::
www.dqt.be
www.jumpingjet.be
www.technoflex.be DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
www.dqt.be
www.jumpingjet.be
www.technoflex.be DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
-
albrecht
- Quadrider

Volgens het Grizzly boekske:
10 uur max. halve gas en max 1 uur aan een stuk rijden, dan laten afkoelen
Dan 10 uur max. 3/4 gas en max 1 uur aan een stuk rijden, dan laten afkoelen
http://forum.extreme4x4.be - join us !
-
Vyrena
- Pro Quadrider

- Contacteer:
Ik doe (met 2 takt) eerst warmdraaien, daarna kwartiertje rijden, steeds wisselen in toeren. De eerste 15 min. nog niet echt open houden. Daarna 2 uur laten afkoelen en weer 15 min. rijden alleen dan een keer opentrekken en weer afwisselend in toeren. Dit herhaal ik ongeveer 5x en de laatste keer trek ik hem vaker open. Het is altijd goed gedaan en nog nooit uitgevallen op een vastloper. En daarna uiteraard nog ff kijken of die goed afgesteld staat.
Laatst gewijzigd door Vyrena op vr 20 jan, 2006 19:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Straks is hij versleten en dan zijt ge nog aan het roderen.albrecht schreef:Volgens het Grizzly boekske:
Als iedereen die competitie rijdt dat zo moet doen dan zou er niet veel competitie gereden worden.
-
Arnoud Rappy 700R
- Quadfanaat