Letop TGB rijders

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
hermann
Quadfanaat
Quadfanaat

Letop TGB rijders

Bericht door hermann »

Ik sleutel regematig voor diverse bedrijfen aan een TGB, en het volgede heb ik al een keer te vaak gezien. Voor hen die met een TGB rijden en in het bijzonder de 250,(bij de 350 en 425 zit het anders) de plus kabel van de accu loopt net langs de sluiting van de budyzit deze is van metaal, en in de loop van de tijd is het mogelijk dat buiten mantel van de + kabel doorslijt waardoor je kortsluiting kan krijgen, omdat dit stuk nog ongezekerd is kan je brand krijgen. En let ook op de startrelais deze wil ook nog wel eens warm worden bij te lang starten of als de moertjes niet goed vast zitten (dit geld ook voor de 350 en 425).
Afbeelding Afbeelding Afbeelding.
Oplossing de accu 180 graden draaien zodat de aansluiting van de + zover mogelijk van de sluiting van de budyzit weg is. Deze eigenaar heeft veel geluk gehad dat ie toevallig even de loods (in de nacht) in ging alles stond al blauw van de rook... en doe je voordeel hiermee
Van een TGB BLADE 250 naar een TGB BLADE 425 4X4

http://www.demodderberen.be/forum/garag ... le&CID=577
Dinand
Quadfanaat
Quadfanaat

Re: Letop TGB rijders

Bericht door Dinand »

Hallo hermann

Zijn er nog meer problemen met de tgb 425 ik wil eigenlijk zo'n machine kopen? :crossercool:

Bvd Dinand
Een super tevreden suzuki rijder .
hermann
Quadfanaat
Quadfanaat

TGB 425 (dinand)

Bericht door hermann »

Hallo Dinand,

Over de 425 ben ik zeer tevreden, in het begin schakeld hij wat lastig in zijn voor en achteruit maar naar de eerste olie ververs beurt naar 300 km (met een goede olie soort) gaat het veel beter. Verder heb ik dit op momment niks engs gezien of gehoort.

Dinand
Quadfanaat
Quadfanaat

Re: TGB 425 (dinand)

Bericht door Dinand »

hermann schreef:Hallo Dinand,

Over de 425 ben ik zeer tevreden, in het begin schakeld hij wat lastig in zijn voor en achteruit maar naar de eerste olie ververs beurt naar 300 km (met een goede olie soort) gaat het veel beter. Verder heb ik dit op momment niks engs gezien of gehoort.

Bedank voor je snelle reactie ik vind het een mooie machine en wil er volgend jaar ook een kopen :D het is jammer dat je er niet zoveel mensen hoort over tgb :|
En voor de rest rijd hij goed?
Topsnelheid?
Brandstof verbruik?

Grt Dinand :crosser:

Toegevoegd na 37 seconden:
hermann schreef:Hallo Dinand,

Bedank voor je snelle reactie ik vind het een mooie machine en wil er volgend jaar ook een kopen :D het is jammer dat je er niet zoveel mensen hoort over tgb :|
En voor de rest rijd hij goed?
Topsnelheid?
Brandstof verbruik?

Grt Dinand :crosser:
Een super tevreden suzuki rijder .
hermann
Quadfanaat
Quadfanaat

over de tgb

Bericht door hermann »

Tja komt wel veel voor in frankrijk daar rijden er wel al veel, hier in NL komt het ook, van wat ik gezien heb en gehoord van andere dealers zijn er best wel veel verkocht omdat de prijs best wel gunstig is. Verder rijdt hij best wel prettig, topsnelhied tegen de 100 km aan en het verbruik 1 op 10 tot 11. En in het terein heeft hij mij ook nog niet laten staan... ik ben er :D mee

Bigstar
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door Bigstar »

Er staat een compleet testverslag in het nieuwe boekje van Quad Activ Magazine over de TGB 425!

Dit effe ter info.

Vriendelijke groeten,

Wim.
Plaats reactie