Zoektocht naar quad met kenteken

Welke quad is voor mijn doeleinden best geschikt?
dirt-driver
Quadfanaat
Quadfanaat

Zoektocht naar quad met kenteken

Bericht door dirt-driver »

hallo :dag:
om te beginnen zal ik me ff voorstellen.
ik ben Jeffrey, ik ben 19 jaar en woon in veldhoven (in de kempen NL) .
Ik ben bezig met mijn (B) rijbewijs, theorie is binnen, alleen me praktijk nog.
Al een tijdje kijk ik rond voor een degelijke quad om men eigen mee uit te leven in het mooie landschap van de kempen :engel:

Mijn budget ligt rond de 3000
ik heb de volgende quads gevonden.
- Barossa Cheeta 250cc (met kenteken)
- Yamaha Blasters 200cc (met en zonder kenteken)
- Yamaha Warrior 350cc (met en zonder kenteken)
- Honda 400 EX (zonder kenteken)

Mijn voorkeur gaat uit naar de Honda 400ex, want hij schijnt stabiel, betrouwbaar en best sterk te zijn. Krek wa ik zoek, Alleen zonder kenteken.
De Blasters gaan ook als de brandweer, maar 2 takt heeft veel onderhoud nodig. Ik heb nu een yamaha aerox 70cc 2 takt en ik heb meer aan dat ding gesleuteld dan mee gereden. Vandaar dat ik twijfel over de blaster.
De barossa cheeta lijkt me betrouwbaar maar hij spreekt me niet zo erg aan als bijv een Honda 400ex. De enigste reden dat ik voor deze zou gaan is voor zijn kenteken.
En over de warrior is niet veel bekend, maar lijkt me ook wel fors een sterk.

Nu is mijn vraag, als ik bijv een Honda 400 EX koop zonder kenteken. Is er dan een mogelijkheid om hem te laten keuren en een kenteken erop te zetten? En wat zou die keuring en plaat maken dan evt. kosten

gooi dit topic aub niet dicht. Ik heb de search gebruikt, maar kon nix in deze richting vinden. :oops:
WJB#222
Forum moderator
Forum moderator

Bericht door WJB#222 »

reken op een 2500 voor de keuringen en kenteken gedoe
dan komt er nog bpm bij

dus gok op een 3-4000
2017 raptor 700 SE
Boncari
Forum moderator
Forum moderator

Bericht door Boncari »

Ik heb vaak gehoord dat je beter een nieuwe quad met kenteken kan kopen, dan op een 2e hands nog een kenteken zetten, omdat dit veel meer kost.

Correct me if im wrong! :wink:
Quadclub 'De Veluwse Zandhappers'

http://www.youtube.com/user/16467
https://picasaweb.google.com/eversteeg700
dirt-driver
Quadfanaat
Quadfanaat

hmm.. dat valt tegen :?
Honda's kom je maar weinig tegen met kenteken. :verymad:
Ik heb net ff rond gekeken, en kwam een blaster tegen met kenteken voor 2100 (van ene paul uit oostvoorne, mschn bekend hiero?) ik heb men twijfels over de staat van de quad. Frame lijkt wat roestig.
Verder zag ik wat cheeta's voor schappelijke prijzen, maar ze lijken me wat krap of ligt dat aan mij? zijn ze kleiner als een blaster?
Ook zag ik een paar warriors met kenteken, maar daar moet ik toch iets dieper voor in de buidel tasten, maarja is het die paar maanden langer sparen dan ook waard tegenover een cheeta of blaster?
Alvst bedankt voor de info
sjmallie94
Quadverslaafde
Quadverslaafde
Contacteer:

Bericht door sjmallie94 »

http://www.kapaza.be/Motoren/Quads_trik ... 400ex.html
met kenteken en je prijs , maar krijg je nog wat vanaf denk ik ^^ kijk maar is
Barossa Cheetah 170 cc >>>> Suzuki Ltz 400cc yellow & white . :crossercool:

Suzuki my way of life Afbeelding

Remmen is het omzetten van nuttige energie naar nutteloze warmte !!!
Scratch
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door Scratch »

barossa chetaa schreef:http://www.kapaza.be/Motoren/Quads_trik ... 400ex.html
met kenteken en je prijs , maar krijg je nog wat vanaf denk ik ^^ kijk maar is
Hoi,
Als je uit nederland komt en je haalt je quad in belgie komt er ook weer een vlink bedrag bij kijken om de quad op Nederlands-kenteken te zetten.

Het barossa frame is een soort van imitatie van een yamaha blaster. Veel vergelijkingen.
De yamaha warrior is weer een stukje groter en is 4 takt.
Dat jij veel sleutelwerk had met je aearox, dat heeft weinig met een blaster te maken. Blasters zijn heel erg degelijke quads die als ze goed zijn bijna niet kapot te krijgen zijn. En al heb je wat kapot dan zijn de kosten meestal nog binnen de perken.

Voordeel van de barossa is dat hij 4 takt is en wat minder hoog in toeren rijd op top als een blaster.
Nadeel: Minder vinnig en minder snel in optrekken.

Paar voorbeelden.
http://link.marktplaats.nl/180884168
http://link.marktplaats.nl/178267212
http://link.marktplaats.nl/165487911

Hoop dat je wat vind. Kijk ook op het forum onder TE-KOOP staan ook leuke blasters bij.

greetz
Boncari
Forum moderator
Forum moderator

Bericht door Boncari »

Lees dit topic maar eens : http://www.quadforumbenelux.com/viewtop ... raptor+350
en gebruik anders de zoekfunctie maar eens ff.

Voor op de weg is een blaster onhandig omdat die geen achteruit versnelling heeft!
Als ik jou was zou ik een raptor 350 of suzuki ltz 400 kopen. :wink:
De oudere ltz400's zullen erg in prijs dalen als het nieuwe model uitkomt!
Quadclub 'De Veluwse Zandhappers'

http://www.youtube.com/user/16467
https://picasaweb.google.com/eversteeg700
dirt-driver
Quadfanaat
Quadfanaat

Zo hier heb ik iets aan, bedankt voor de links jongens. :D
De 400ex uit lommel is wel een kijkje waard, ik ben zo in lommel. Alleen vraag ik me af hoeveel het zou kosten om hem over te zetten op NL kenteken?
De warrior uit limburg van marktplaats ziet er ook goed uit, daar heb ik overheen gekeken denk ik :oops:
En wat betreft te Blaster en Cheeta, gaat men keus eerder naar een Blaster omdat ie zo fel is. Heeft de blaster 1 of 2 zuigerveren? Om de hoeveel km heeft ie een nieuwe zuigert en veren nodig? En wat verbruikt ie zo naa een middagje gek doen? aangezien de benzine ook steeds duurder word:P
Zit nu 3 weken in het gips en heb door niet te gaan tanken al 90 euro bespaard. totaal 6weken gips dus 180 euro :shock:
Dat is dan weer een nadeel van 2 takt :roll:
Ik zoek wel iets wat echt hufter-proof is :mrgreen:
Ik ga er trouwens mee off-road rijden, maar ook af en toe over de weg bijv. naar het bos enz.( vandaar het kenteken). En kan ik hem trouwens op mijn naam zetten, terwijl ik nog geen rijbewijs heb? Of moet ik wachten tot ik geslaagd ben?
Mvg
sjmallie94
Quadverslaafde
Quadverslaafde
Contacteer:

ik heb mijn quad ook in lommel gekocht en woon in nederland , en ik weet hoeveel wat het kost 200 euro want we hebben het maandag gedaan bij de rdw ! dus veel kost het niet !

ik zouw eens gaan kijken die quad is het wel waard hoor !

dirt-driver
Quadfanaat
Quadfanaat

ik heb wat rond gekeken op dit forum en kwam toen uit op deze link:
http://www.douane.nl/variabel/bpm/index.html

Daar staat dat je bij invoeren 19% van de dagwaarde betaald. Maar dan heb je dus een aankoop bewijs nodig.
Stel dat ik voor de quad 3000 euro betaal, dan is de belasting 570 euro. Maar welke kosten zijn er dan verder nog? Zoals keuren, plaat laten maken en papieren omzetten.
Ardjuh
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Ardjuh »

barossa chetaa schreef:ik heb mijn quad ook in lommel gekocht en woon in nederland , en ik weet hoeveel wat het kost 200 euro want we hebben het maandag gedaan bij de rdw ! dus veel kost het niet !

ik zouw eens gaan kijken die quad is het wel waard hoor !
Ja dat zijn de kosten om hem op kenteken te zetten...

Je vergeet alleen 1 ding! DE BPM!

Dit is 25%? van de nieuw waarde... een quad die nooit op kenteken heeft gestaan is voor deze wet nog nieuw, dus krijg je er nog ff een rekening achteraan die 25% is van de nieuw waarde! Vandaar dat het niet de moeite is om een oude quad op kenteken te zetten... maar het gunstiger is om een nieuwe te kopen! Of een 2de hands op kenteken.

Mijn quad wordt uit spanje gehaald, heeft daar op kenteken gestaan en is dus al een aantal jaar in geregistreerd, door deze jaren is de quad behoorlijk wat afgeschreven, en hoef je dus bij het aanvragen voor een NL kenteken niet die 25% over de nieuw waarde te betalen maar over de rest/dag waarde van de quad. Wat een 1000 euro kan schelen...

Voorbeeldje:

Nieuw waarde quad ex kenteken: €6000,-
Prijs nieuwe quad met kenteken: €7500,- + kosten homoligatie..

Kosten oude kenteken loze quad (€3000,-) op kenteken zetten.

€6000,- * 25 % = €1500,- BPM
€200,- RDW
€50,- Kenteken
€1750,- Totaal...

Als je je quad weer wilt verkopen zou je er dus €4750,- voor moeten kunnen vragen...
maar dat ga je er nooit meer voor krijgen!

Want de prijs van een nieuw met kenteken gekochte quad ligt ongeveer op €4.000,-

snappiej :lol:

Volgens mij zat het zo :D

Toegevoegd na 8 minuten:
dirt-driver schreef:Zo hier heb ik iets aan, bedankt voor de links jongens. :D
De 400ex uit lommel is wel een kijkje waard, ik ben zo in lommel. Alleen vraag ik me af hoeveel het zou kosten om hem over te zetten op NL kenteken?
De warrior uit limburg van marktplaats ziet er ook goed uit, daar heb ik overheen gekeken denk ik :oops:
En wat betreft te Blaster en Cheeta, gaat men keus eerder naar een Blaster omdat ie zo fel is. Heeft de blaster 1 of 2 zuigerveren? Om de hoeveel km heeft ie een nieuwe zuigert en veren nodig? En wat verbruikt ie zo naa een middagje gek doen? aangezien de benzine ook steeds duurder word:P
Zit nu 3 weken in het gips en heb door niet te gaan tanken al 90 euro bespaard. totaal 6weken gips dus 180 euro :shock:
Dat is dan weer een nadeel van 2 takt :roll:
Ik zoek wel iets wat echt hufter-proof is :mrgreen:
Ik ga er trouwens mee off-road rijden, maar ook af en toe over de weg bijv. naar het bos enz.( vandaar het kenteken). En kan ik hem trouwens op mijn naam zetten, terwijl ik nog geen rijbewijs heb? Of moet ik wachten tot ik geslaagd ben?
Mvg
Hufterproof is niks! Dan moet je gaan shoppen bij defentie, die hebben de beste benadering daarvoor in het assortiment de "Leopart 2". Maar zelfs die is door een hufter eenvoudig te slopen...

Echter zijn degelijke, kwaliteitieve goede quads wel te verkrijgen... ook al is dat begrip ook maar betrekkelijk!

Je kan hem volgens mij wel op jouw naam zetten... maar verzekeren wordt moeilijker volgens mij.

De benzine prijs is momenteel weer stabiel... en verwacht ook ff niet dat die veel omhoog gaat maar zelfs een lichte daling gaat maken :p

Toegevoegd na 12 minuten:
dirt-driver schreef:ik heb wat rond gekeken op dit forum en kwam toen uit op deze link:
http://www.douane.nl/variabel/bpm/index.html

Daar staat dat je bij invoeren 19% van de dagwaarde betaald. Maar dan heb je dus een aankoop bewijs nodig.
Stel dat ik voor de quad 3000 euro betaal, dan is de belasting 570 euro. Maar welke kosten zijn er dan verder nog? Zoals keuren, plaat laten maken en papieren omzetten.
Dat is voor het invoeren ofwel importeren van een quad... dit geld alleen als je quad uit het buitenland komt en daar op kenteken heeft gestaan

http://www.autoweek.nl/bpmcalculator.php
No Can't Do!
tomas
Quadrider
Quadrider

Bericht door tomas »

wat koste een nieuwe raptor uit 2002 in nederland met kenteken en zonder
Ardjuh
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Ardjuh »

tomas schreef:wat koste een nieuwe raptor uit 2002 in nederland met kenteken en zonder
Welke raptor? :p
No Can't Do!
sjmallie94
Quadverslaafde
Quadverslaafde
Contacteer:

bij ons is het wat ingewikelt:P , wij zijn er heen gegaan en komt uit 2006 (nu dan ) en wij hebben voor de bpm 165 euro betaald als ik me niet vergis .
bij elkaar getelt met quad kopen waren wij 1600 euro(en nog wat weet niet meer precies ) kwijt en heb quad voor 1400 gekocht dus het zijn ong 200 euro ! dus het valt mee .
maar ik hou me er verder mee buiten ;) ik weet wat ik met me pa heb betaald ,

maar een raptor zal ook wel een goeien keuze zijn , aleen moet je kiezen welken haha

Ardjuh
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Ardjuh »

barossa chetaa schreef:bij ons is het wat ingewikelt:P , wij zijn er heen gegaan en komt uit 2006 (nu dan ) en wij hebben voor de bpm 165 euro betaald als ik me niet vergis .
bij elkaar getelt met quad kopen waren wij 1600 euro(en nog wat weet niet meer precies ) kwijt en heb quad voor 1400 gekocht dus het zijn ong 200 euro ! dus het valt mee .
maar ik hou me er verder mee buiten ;) ik weet wat ik met me pa heb betaald ,

maar een raptor zal ook wel een goeien keuze zijn , aleen moet je kiezen welken haha
Volgens mij mis jij het 1 en ander in je kosten! BPM staat volgens mij los van de kosten van keuring door de RDW... de RDW rekent denk €200,- + kopen kentenkenplaat €50,- ? + BPM... á €750,- ? totaal dus iets van €1000,- !

En voor een keuring moet je er toch altijd heen? Je kan toch niet op afstand een keuring laten doen?

Ga het nog maar is navragen aan je vader :lol: ben nu eigenlijk wel benieuwd wat het echt heeft gekost... :wink:
No Can't Do!
Plaats reactie