barossa chetaa schreef:ik heb mijn quad ook in lommel gekocht en woon in nederland , en ik weet hoeveel wat het kost 200 euro want we hebben het maandag gedaan bij de rdw ! dus veel kost het niet !
ik zouw eens gaan kijken die quad is het wel waard hoor !
Ja dat zijn de kosten om hem op kenteken te zetten...
Je vergeet alleen 1 ding! DE BPM!
Dit is 25%? van de nieuw waarde... een quad die nooit op kenteken heeft gestaan is voor deze wet nog nieuw, dus krijg je er nog ff een rekening achteraan die 25% is van de nieuw waarde! Vandaar dat het niet de moeite is om een oude quad op kenteken te zetten... maar het gunstiger is om een nieuwe te kopen! Of een 2de hands op kenteken.
Mijn quad wordt uit spanje gehaald, heeft daar op kenteken gestaan en is dus al een aantal jaar in geregistreerd, door deze jaren is de quad behoorlijk wat afgeschreven, en hoef je dus bij het aanvragen voor een NL kenteken niet die 25% over de nieuw waarde te betalen maar over de rest/dag waarde van de quad. Wat een 1000 euro kan schelen...
Voorbeeldje:
Nieuw waarde quad ex kenteken: €6000,-
Prijs nieuwe quad met kenteken: €7500,- + kosten homoligatie..
Kosten oude kenteken loze quad (€3000,-) op kenteken zetten.
€6000,- * 25 % = €1500,- BPM
€200,- RDW
€50,- Kenteken
€1750,- Totaal...
Als je je quad weer wilt verkopen zou je er dus €4750,- voor moeten kunnen vragen...
maar dat ga je er nooit meer voor krijgen!
Want de prijs van een nieuw met kenteken gekochte quad ligt ongeveer op €4.000,-
snappiej
Volgens mij zat het zo
Toegevoegd na 8 minuten:
dirt-driver schreef:Zo hier heb ik iets aan, bedankt voor de links jongens.
De 400ex uit lommel is wel een kijkje waard, ik ben zo in lommel. Alleen vraag ik me af hoeveel het zou kosten om hem over te zetten op NL kenteken?
De warrior uit limburg van marktplaats ziet er ook goed uit, daar heb ik overheen gekeken denk ik
En wat betreft te Blaster en Cheeta, gaat men keus eerder naar een Blaster omdat ie zo fel is. Heeft de blaster 1 of 2 zuigerveren? Om de hoeveel km heeft ie een nieuwe zuigert en veren nodig? En wat verbruikt ie zo naa een middagje gek doen? aangezien de benzine ook steeds duurder word:P
Zit nu 3 weken in het gips en heb door niet te gaan tanken al 90 euro bespaard. totaal 6weken gips dus 180 euro
Dat is dan weer een nadeel van 2 takt
Ik zoek wel iets wat echt hufter-proof is
Ik ga er trouwens mee off-road rijden, maar ook af en toe over de weg bijv. naar het bos enz.( vandaar het kenteken). En kan ik hem trouwens op mijn naam zetten, terwijl ik nog geen rijbewijs heb? Of moet ik wachten tot ik geslaagd ben?
Mvg
Hufterproof is niks! Dan moet je gaan shoppen bij defentie, die hebben de beste benadering daarvoor in het assortiment de "Leopart 2". Maar zelfs die is door een hufter eenvoudig te slopen...
Echter zijn degelijke, kwaliteitieve goede quads wel te verkrijgen... ook al is dat begrip ook maar betrekkelijk!
Je kan hem volgens mij wel op jouw naam zetten... maar verzekeren wordt moeilijker volgens mij.
De benzine prijs is momenteel weer stabiel... en verwacht ook ff niet dat die veel omhoog gaat maar zelfs een lichte daling gaat maken
Toegevoegd na 12 minuten:
dirt-driver schreef:ik heb wat rond gekeken op dit forum en kwam toen uit op deze link:
http://www.douane.nl/variabel/bpm/index.html
Daar staat dat je bij invoeren 19% van de dagwaarde betaald. Maar dan heb je dus een aankoop bewijs nodig.
Stel dat ik voor de quad 3000 euro betaal, dan is de belasting 570 euro. Maar welke kosten zijn er dan verder nog? Zoals keuren, plaat laten maken en papieren omzetten.
Dat is voor het invoeren ofwel importeren van een quad... dit geld alleen als je quad uit het buitenland komt en daar op kenteken heeft gestaan
http://www.autoweek.nl/bpmcalculator.php