nou in ieder geval vriezen je ballen eraf, dus beetje motorjack+broek is geen overbodige luxe.
ding zuipt (heb 350) meer als een suzuki alto, maar altijd nog minder als ik
wegenbelasting is 80 e in het jaar
verzekering als starter orion direct half casco + diefstal + opzittenden + storm + rechtsbijstand = 350 per jaar.
onderhoud ligt eraan wat voor quad je rijd, reken op zo'n 300 tot 400 euro per jaar aan kettingspray motorolie ketting tandwielen lagervet slijtagedelen (banden remmen) uurloon maarja ligt er beetje aan hoe je rijd.
persoonlijk adviseer ik je een auto, tenzij je helemaal gek van quads bent...heb zelf ook de afweging gemaakt, voor wat ik nu kwijt ben had ik me motorrijbewijs gehad een motor + auto...heb net blok revisatie achter de rug...anderzijds kan je ook gewoon voor weinig klaar zijn met b.v. barossa/smc
eikel die ik ben, vergeet ik natuurlijk evve de pro's te noemen!
1 ben 2x zo snel op me werk als met de auto
2 wegwerkzaamheden? das toch offroad rijden...
3 drempels? dat zijn gewoon verharde jumps

4 natuur...je komt overal en je ziet alles
5 medeweggebruikers...nog nooit zulke leuke reacties meegemaakt als met de quad
6 cross graag als ik uit het werk kom, kan nu in 1x door, cross dus elke dag...en tis goed te doen
7 vrijheid...je bent veel minder gebonden aan vaste structuren zoals je dat in een auto wel hebt.
8 onderhoud...redelijk wat kan je zelf doen als je beetje technisch bent
8 gigantische fun-factor!!