Interesting ivm verbodsbord..

Groepeer hier berichten mbt quad verboden !
Jonas1987
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 19 jun, 2011 12:35

Re: Interesting ivm verbodsbord..

Bericht door Jonas1987 »

ATV = All Terrain Vehicle

Dus een alle tereinen voertuig , en daarbij behoort ook de openbare weg.

Mvg
zati
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 127
Lid geworden op: zo 04 jul, 2010 15:47
Locatie: Limburg (BE)

Re: Interesting ivm verbodsbord..

Bericht door zati »

petern schreef:bij alle Yamaha modellen staat ( dus ook raptors) dat het gaat om een ATV. :|
De procureur zal u dat wel duidelijk maken in de uitnodiging of op zitting :(
Het is een nuance, all terrain wil niet zeggen gemaakt voor onverhard terrein maar voor alle terrein (inclusief de weg). Dus het begrip atv interpreteren zal vooral afhangen van hoe goed je advocaat is en als de rechter persoonlijk iets tegen quads heeft. Mocht Schouppe "geconstrueerd voor alle terrein" hebben gebruikt dan had je geen poot om op te staan, dit gezegd zijnde bestaan er nog altijd UTV's, dus als een rechtzaak word uitgesproken omwille van de term ATV, kan iedereen met een UTV die zaak als precedent gebruiken en is het bord nutteloos geworden voor de utility quads, ik verondersteld dat de doorsnee rechter wel slimmer zal zijn dan die fout te maken.
Jeroen1991
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1075
Lid geworden op: wo 16 dec, 2009 13:56
Locatie: Lanaken

Re: Interesting ivm verbodsbord..

Bericht door Jeroen1991 »

zati schreef:
Ik heb daar nog wat over zitten na te denken. In de beschrijving van Schouppe staat duidelijk "geconstrueerd voor onverhard terrein", maar aangezien er geen enkel document is waarmee ze kunnen bewijzen dat een quad gemaakt is voor onverhard terrein kunnen ze enkel verder gaan op basis van de kenmerken van je quad op het moment dat ze je tegenhouden, met name crossbanden. Verder nog, een gehomologeerde quad is volgens attest van homologatie bewijsbaar dat hij geconstrueerd/omgebouwd is voor de weg. Lijkt mij dat Schouppe een zware fout heeft gemaakt in zijn beschrijving.

edit: Na nog wat meer artikels te lezen voelde ik me verplicht het woord "idioot" weg te halen want ben op verschillende plaatsen tegengekomen dat het bord bedoeld is om het algemeen verbod van steden zoals Antwerpen en Brussel aan banden te leggen. Wie weet, misschien heeft de kerel dat "geconstrueerd voor onverhard terrein" er wel met bewuste reden in gezet.
Haal die "idioot" maar terug uit de kast :p
Het is idd zo dat het daarmee begonnen is, maar men is tegen dat algemeen "stedelijk" verbod in gegaan omdat het onwettelijk is. Tot voor september kan een stad dus geen verbod inleggen op quads. Maar Schouppe heeft dus met dit bord gezorgd dat men quads wel wettelijk kan verbieden. Hij heeft de steden dus iets in de schoot geworpen zodat ze wel quads kunnen verbieden, terwijl ze dit voorlopig nog niet kunnen. Wel al geprobeerd hebben, maar hier zijn ze van terug moeten komen omdat het niet mag. Vanaf september dus wel..
Yamaha Raptor 660R!
Jeroen1991
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1075
Lid geworden op: wo 16 dec, 2009 13:56
Locatie: Lanaken

Re: Interesting ivm verbodsbord..

Bericht door Jeroen1991 »

Laten we het erover eens zijn dat zoals met elke wet in belgië ook bij deze wel gaten in het net/achterpoortjes/.. zijn. :p
Yamaha Raptor 660R!
tjobbie
Quadverslaafde
Quadverslaafde
Berichten: 4786
Lid geworden op: za 02 mei, 2009 18:15
Locatie: Noord-Brabant Nederland

Re: Interesting ivm verbodsbord..

Bericht door tjobbie »

echt alleen in belgie jonges.
ongeloofelijk toch dat dit mogelijk is.
dit kan volgens de wet toch helemaal niet?
hoe kan het toch in godsnaam mogelijk zijn dat een voertuig(in dit geval atv)goedgekeurd volgens alle eisen van de wetgeving
toch niet op de weg mag.? maar je mag wel je wegenbelasting blijven betalen voor wegen waar je niet op mag komen want dat stopt niet.
gelukkig dat Nederland zich nog wel aan de wet houd ipv. die pik Schouppe.(ouwe zak hooi die zogenaamd nooit jong is geweest) want hij is juist degene die niet volgens het boekkie werkt.
ik wind me hier vaak over op zelfs terwijl ik in Nederland woon :chagarijn:
AfbeeldingAfbeelding
734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
Jeroen1991
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1075
Lid geworden op: wo 16 dec, 2009 13:56
Locatie: Lanaken

Re: Interesting ivm verbodsbord..

Bericht door Jeroen1991 »

Bedankt voor de steun tjobbie :bier:
En nu je het zegt, dan mogen ze de taks ook wel verminderen... :x
Yamaha Raptor 660R!
Plaats reactie