Raptor 350 blijft in toeren.

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
NickB1985
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 10
Lid geworden op: za 21 sep, 2019 13:42

Raptor 350 blijft in toeren.

Bericht door NickB1985 »

Hallo allemaal,

Ik heb een raptor 350 aangekocht in redelijke staat dus was een opknapper maar nu hij terug gemonteerd is en met de nodige kosten er al aan gedaan te hebben zit ik met het volgende:
Bij het starten en opwarmen van de motor is er nog geen probleem maar als die warm staat en je geeft half of vol gas dan blijft de motor enkele seconden over de 2250toeren na draaien, ook staat de luchtschroef volledig dicht wat ik vermoed dat de quad te weinig benzine krijgt.
De choke was wel aan de o-ring zeer droog dus heb deze met een druppel olie ingevet en nu sluit die mooi, iets wat die eerst niet deed.
Voor de smering van de o-ring bleef de quad wel in hogere toeren dan nu en ook langer.
Iemand een idee wat het zou kunnen zijn?
Gebruikersavatar
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 6479
Lid geworden op: di 28 aug, 2007 21:36
Locatie: Diepenbeek

Re: Raptor 350 blijft in toeren.

Bericht door yamahakoppel »

als die ergens valse lucht trekt krijg je hem ook niet afgesteld of draait hem niet mooi.
nu zeg je zelf dat die O-ring droog stond en niet afsloot en het toen slechter was dan nu je hem wat ingeolied hebt, door olie word rubber soepeler maar zijn lap middelen. een nieuwe zou normaal het probleem volledig moeten oplossen.
ik denk dat hem valse lucht trekt aan die o ring van de choke
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
NickB1985
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 10
Lid geworden op: za 21 sep, 2019 13:42

Re: Raptor 350 blijft in toeren.

Bericht door NickB1985 »

Heb ik ondertussen vervangen en blijft het probleem houden, nu heb ik de carb binnen gebracht bij een moto shop en die zei me dat het probleem in de carbu zelf zou bevinden, ze gingen het nakijken en mij iets laten weten :D
Moest er toch nog zijn voor remleidingen dus ineens de carb maar meegenomen :crosser:
Plaats reactie