De Raptor 350 haal ik van mijn lijstje af, zowel het koppel als de topsnelheid liggen te laag.
Een YFZ 450 blijft wel erg interessant, vooral dankzij de goede prestaties en de lage prijs.
Qua prestaties is de Raptor 700 natuurlijk ook mooi en deze neem ik ook zeker mee in overweging.
Komt er eigenlijk op neer dat het vooral een keuze gaat worden tussen de YFZ 450 en de Raptor 700.
Suzuki LTZ400 heb ik ook overwogen maar deze lijkt qua topsnelheid niet helemaal aan mijn eisen te voldoen. 110 km/u met overtoeren is niet wat ik zoek. Het hoeft ook geen 150 te rijden maar daartussen (of iets meer) mag van mij wel.
Wat ook een grote rol speelt is het budget van €5000,- (die ik absoluut niet wil verhogen) want voor dat geld is het lastige om een nette en goed onderhouden Raptor 700 te vinden. Een YFZ daarintegen is wel goed te vinden voor dat bedrag, misschien zelfs wel wat lager.
Ik ben opzoek geweest naar een duidelijk overzicht van het onderhoud van een Yamaha (Raptor of YFZ), nu kan ik die niet goed vinden. Kan iemand mij daarbij helpen? Ik wil graag weten tot in de puntjes wat ik moet verwachten bij het onderhoud aangezien ik wel nieuw ben in het wereldje van quads. Is voor mij ook weer leerzaam.

Wat nog wel een probleempje word is het stallen. Ik woon niet meer bij m'n ouders en heb nu nog maar een schuurtje van 3m². Daar gaat hij niet passen, maar om hem nu dag en nacht buiten te laten staan heeft ook echt mijn voorkeur niet. Tips?