Daan's Suzuki LTZ400 SM +++Upd. P16+++
Re: Daan's Suzuki LTZ400 SM (Nieuwe Udates Pag. #7)
yep daan...
wat je olie betreft....die motul 15W50 is een der betere, het is vol-synthetische en duurzame olie die gemaakt is voor compititiemotoren die vrijwel hoog in toeren gaan en die redelijk warm mogen worden.
die van mij was ook deze , na mijn ombouw van een 400cc naar een 460cc.
nu gebruik ik terug deze olie, wel te verstaan de Motul V300 15W50
er zijn al een paar maatjes van me overgestapt naar deze olie en de reakties zijn lovend; betere schakeling enz.
over olie kunnen we hier honderden meningen hebben en ieder kiest zijn geschikte ding...
wat je laatste mods betreft...... je yochi is een leuk hebbeding...maar als je deze monteerd of laat monteren, raad ik je aan een dyno-kit te steken, voor optimale verbranding en vermogen eruit te halen zeker een dyno-run laten doen!!!
Je carburator staat ingesteld op je Leo X3, misschien is een grotere sproeikop nodig, misschien niet....maar laat het uitmeten zodoende je moter niet arm draait...
je bent er een bommetje van aan het maken, doe zo verder!!!

wat je olie betreft....die motul 15W50 is een der betere, het is vol-synthetische en duurzame olie die gemaakt is voor compititiemotoren die vrijwel hoog in toeren gaan en die redelijk warm mogen worden.
er zijn al een paar maatjes van me overgestapt naar deze olie en de reakties zijn lovend; betere schakeling enz.
over olie kunnen we hier honderden meningen hebben en ieder kiest zijn geschikte ding...
wat je laatste mods betreft...... je yochi is een leuk hebbeding...maar als je deze monteerd of laat monteren, raad ik je aan een dyno-kit te steken, voor optimale verbranding en vermogen eruit te halen zeker een dyno-run laten doen!!!
Je carburator staat ingesteld op je Leo X3, misschien is een grotere sproeikop nodig, misschien niet....maar laat het uitmeten zodoende je moter niet arm draait...
- 
				bonzaiking
 - Pro Quadrider

dyno run kijk gewoon naar de kleur van je bougie 

met dyno run kun je de extra paardjes er uithalen  

kga mss binnen kort volledige fp steken en ook dyno run

kga mss binnen kort volledige fp steken en ook dyno run
suzuki ltz 400 special edition 

Thnx voor je advies...dan gaat het de 15W50 worden...idd omdat de viscositeit bij hogere toerentallen net wat beter is als die van de 10W40.sixman schreef:yep daan...
En wat betreft de dyno-kit...die heeft de carb al. Hij zal zeker op de Leo ingesteld zijn. Aangezien de diameter van de Yoshi voorpijp groter is dan de originele voorpijp, zal er idd een grotere sproeier in moeten. Maar! De carb is nu al te rijk afgesteld naar mijn mening...ik heb de bougie nog niet kunnen bekijken (geen passende dop om hem te demonteren)...maar als ik het blok choke in koude of warme toestand, valt hij gelijk uit bij de minste choking. Dit duidt op een te grote sproeier, hij heeft echt álle lucht nodig om te blijven draaien.
Ik ga eerst eens kijken wat hij doet met deze afstelling...want...ik ben ook nog van plan om binnen niet al te lange tijd een Keihin FCR39 carb te gaan plaatsen, dus dan moet het toch weer opnieuw gebeuren en dan meteen op de dyno....in ieder gaval! het gaat goed komen
Grtz Daan
Banshee CT-Racing SM

Banshee CT-Racing SM
Trouwens om nog even op de olie terug te komen....
wat kan ik nu het beste nemen...als ik zo rond neus kom ik zoveel soorten viscositeiten tegen. Nu weet ik dat voor de auto vaak een 10W60 voll-synthetische olie het beste is als je veel van een motorblok vraagt.
Nu zie ik dat er ook 10W60 voll-synthetische 4T olie op de markt is...zou dit qualitatief de meest hoogwaardige olie zijn die je kunt gebruiken? Omdat de viscositeit van een 10W60 olie ook onder extreme omstandigheden nog voldoende goede bescherming geeft....

wat kan ik nu het beste nemen...als ik zo rond neus kom ik zoveel soorten viscositeiten tegen. Nu weet ik dat voor de auto vaak een 10W60 voll-synthetische olie het beste is als je veel van een motorblok vraagt.
Nu zie ik dat er ook 10W60 voll-synthetische 4T olie op de markt is...zou dit qualitatief de meest hoogwaardige olie zijn die je kunt gebruiken? Omdat de viscositeit van een 10W60 olie ook onder extreme omstandigheden nog voldoende goede bescherming geeft....
Grtz Daan
Banshee CT-Racing SM

Banshee CT-Racing SM
Vette uitlaat. Mss een onbeleefde vraag maar wat betaal je daar ongeveer voor? Ben zelf al heel lang opzoek, moet alleen een demper hebben, en kwou graag een 2dehands, maar vind niks. Dus maar een nieuwe, maar het moet ook ni de duurste zijn, gwn fatsoenlijk en normale prijs

tjah, 10W60.... daar hebben we nog niet veel van gehoord....
en ervaringen zal je hier niet veel op kunnen navragen...

als ik een olie uittest dan is het meestal om er frieten ( patat ) in te bakken....

en ervaringen zal je hier niet veel op kunnen navragen...
als ik een olie uittest dan is het meestal om er frieten ( patat ) in te bakken....
Hmm...ok, ik heb zonet de oliewissel gedaan. Even een flink rondje met hem gereden en daarna thuis de olie van het oliereservoir afgelaten, de olie vanuit het carter afgelaten + de oliefilter gewisseld. Ik heb de 15W50 Pro 2000 van Denicol gebruikt omdat ik die nog staan had. 2 Liter in het vaatje gevuld, erna de bougiedop losgehaald, doorgestart en erna nog eens 300ml bijgeschonken. Moet goed zijn denk ik zo...Volgende wissel ga ik eens 10W60 4T proberen.
Ook heb ik de nieuwe uitlaat gemonteerd, er werd om foto's gevraagd van de uitlaat als hij gemonteerd was...tis telefoonkwaliteit maar vooruit dan maar

Je kunt het originele hitteschild op de Yoshi voorpijp monteren, maar het ding is zo groot
 de mooie blauwe gloed van de pijp verdwijnt bijna geheel hieronder....weet iemand ergens een klein carbonnen schildje uit te halen als vervanging voor de enorme originele???

Ook heb ik de nieuwe uitlaat gemonteerd, er werd om foto's gevraagd van de uitlaat als hij gemonteerd was...tis telefoonkwaliteit maar vooruit dan maar

Je kunt het originele hitteschild op de Yoshi voorpijp monteren, maar het ding is zo groot
Grtz Daan
Banshee CT-Racing SM

Banshee CT-Racing SM
Ik ga geen prijzen noemenshuttle schreef:Vette uitlaat. Mss een onbeleefde vraag maar wat betaal je daar ongeveer voor? Ben zelf al heel lang opzoek, moet alleen een demper hebben, en kwou graag een 2dehands, maar vind niks. Dus maar een nieuwe, maar het moet ook ni de duurste zijn, gwn fatsoenlijk en normale prijs
Even langs gaan bij JumpingJet in Maaseik...heeft een nog nette, gebruikte complete Doma Racing liggen voor je LTZ. En ga maar snel voor anderen je voor zijn....hij vraagt er een zéér nette prijs voor!!!
Grtz Daan
Banshee CT-Racing SM

Banshee CT-Racing SM
- 
				Belgian Pro
 - Quad Master

Re: Daan's Suzuki LTZ400 SM (Nieuwe Udates Pag. #8)
Staat er goed op  

Let wel op dat je geen gaten in je broer gaat branden als je geen hitteschildje hebt

Let wel op dat je geen gaten in je broer gaat branden als je geen hitteschildje hebt

09' Monsterfied GreenMachine™ with some GoFast Stuff
As I lay rubber down the street, I pray for traction I can keep,
But if I spin and begin to slide, Please dear God Protect my sweet ride.
Amen
Echt een mooie uitlaat! Staat hem zeker goed. 
Mag ik vragen waarom je zo experimenteert met olie? Lijkt mij iets waar je toch niet mee moet knoeien... Van die andere waardes gaat hij niet beter lopen, dus ik zou het gewoon bij hetgeen houden wat erin hoort..

Mag ik vragen waarom je zo experimenteert met olie? Lijkt mij iets waar je toch niet mee moet knoeien... Van die andere waardes gaat hij niet beter lopen, dus ik zou het gewoon bij hetgeen houden wat erin hoort..
Netjes man 
Kwam jij gister avond langs netto?
Daar trok een door
 en volgens mij was dat een quad.
Kort op schakelend met een lekker geluidje

Daar trok een door
sgoon uitlaat  
  staat zeer goed op jouw quad 

grtjzz

grtjzz
<<<MAXXER_300>>>

Echt mooi , die uitlaat complete's it totally 

Al is het nacht zo donker , een Quad zie je toch nooit lopen

Yep, dat was ikquad-racerrr schreef:Netjes man
Daar trok een dooren volgens mij was dat een quad.
Grtz Daan
Banshee CT-Racing SM

Banshee CT-Racing SM