Als ik hier lucht doorheen laat gaan zou het in principe bij de koolborstels uit moeten komen.
En nog even reactie op bericht van vdbeke, was ik gisteren vergeten.
De motor is bedoeld voor boten, motoren, karts enz. Allemaal lichte voertuigen dus. Heb op het begin ook contact gehad met de leverancier om te kijken of deze motor geschikt zou zijn voor een quad. Maar de motor doet het ook gewoon prima, heeft echt geen moeite om de quad in beweging te brengen ofzo. Probleem lijkt toch echt gewoon de koeling te zijn. De rijwind gaat langs de accu behuizingen meteen naar achter, komt dus niet echt veel van terecht bij de motor.
Er zit geen extra ventilator op de as, de motor zelf is eigenlijk gewoon een grote ventilator. Je voelt ook dat er lucht naar binnen wordt gezogen en weer eruit wordt geblazen als de motor draait. Alleen dus niet zeker of de koolborstels op deze manier ook wel gekoeld worden.
Maar ik wacht dus gewoon even tot na de keuring. Dan kan ik tenminste steeds hetzelfde rondje op de weg rijden om te testen, Kan nu alleen nog maar ergens op een rustige weg waar geen auto's komen testen en daar is het inderdaad hele tijd optrekken en weer afremmen. Moeilijk om te testen op die manier of de motor nog steeds te warm wordt.