Pagina 8 van 10

Geplaatst: wo 19 jan, 2005 09:38
door Fré
ja, maar enkel op voorwaarde dat de curve serieus veranderd is of dat je in 5e makkelijk de toerentallimiet haalt met standaard cdi.

Bij de Z is dit in ieder geval niet mogelijk, tenzij de vermogenscurve verlegd is naar boven toe.

Het zou dus normaalgezien niet zo zijn dat omdat je ipv 9000rpm nu 10000rpm haalt dat je quad ipv 120km/h nu ineens 120 x 10000 / 9000 = 133km/h haalt. Vermogen heeft een nog grotere invloed op topsnelheid dan toerental.

Geplaatst: wo 19 jan, 2005 12:55
door Hanzie
ik weet ook dat je met cdi top kunt verhogen, maar ik zeg: heeft dat wel nut? want als je 20km vol de begrenzer in gaat rijden om die 5-10km/u te gaan benutten, dan ben je slecht bezig. dan kun je beter een groter tandwiel steken, een cdi dient er niet voor om de top te verhogen, maar om de vermogenscurve aan te passen, te verleggen en te verbeteren.

Geplaatst: wo 19 jan, 2005 15:45
door Teunie
De KFX gaat in ieder geval wel harder met cdi.

Natuurlijk klopt jouw verhaal ook Hans, maar als je hem vol open trekt gaat hij wel harder, de vraag is of (en hoelang) je dit wilt doen.

Geplaatst: wo 19 jan, 2005 16:06
door yamaha king
en hoeveel kost zoon dingentje dan.
en zijn ze er ook voor een 426 of een wr 450

Geplaatst: wo 19 jan, 2005 16:28
door Teunie
450 euro maar zijn er alleen voor quads en jetski's.

Geplaatst: wo 19 jan, 2005 21:23
door FOR FUN
Ben daarstraks mijn quad bij Marco(Jumpingjet) gaan halen en vroeg of hij een testexemplaar liggen had om het eens een weekje uit te testen.Nu wil ik een ding vragen AAN AL DIEGENE DIE VAN MARCO EEN TESTEXEMPLAAR MEEGEKREGEN HEBBEN EN DIE NIET GEINTRESSEERD ZIJN IN EEN EVENTUELE AANKOOP ERVAN ,GELIEVE DEZE ZOVLUG MOGELIJK TERUG BINNEN TE BRENGEN ZODAT DE WEL, ZEER STERK, GEINTRESSEERDE OOK EENS EEN KANS KRIJGEN. Dank u

Geplaatst: do 20 jan, 2005 08:17
door No Limit W-tec
:lol: :lol:

Geplaatst: do 20 jan, 2005 08:27
door Hanzie
idd... sommige mensen zijn zo. maar het is ook een klein beetje de fout van marco, telkens maar testexemplaren meegeven...

normaal hen ik eind deze week 3 stuks als testexemplaren, voor YFZ, Z400 en Raptor.

Geplaatst: ma 07 feb, 2005 16:17
door Teunie
Om even terug te komen op de curves:

Hier zie je de curves van een KFX400. De zwarte is standaardcurve, en de andere is aangepast.
De aangepaste is eigenlijk een vrij gematigde curve, hoewel het verschil toch al goed te voelen is.
Een paar graden verschil in de ontsteking maakt veel verschil tijdens het rijden.

De curves zijn nog veel verder aan te passen, heb er zelf ook een nieuwe experimentele curve in zitten.

Binnenkort verwacht ik ook testbankresultaten te krijgen, met een beetje geluk.
De quads die op dit moment op de testbank staan zijn o.a. Kfx400 en YFZ450.
Ik houd jullie op de hoogte!

Afbeelding

Geplaatst: ma 07 feb, 2005 21:27
door Vincenzo
de X-as is da het toerental??? da kan nie juist zijn volgens mij 16000 :lol: ik denk da ge al vies moet doen om de 10000 te halen

Geplaatst: ma 07 feb, 2005 22:21
door Ad
Straffe toeren allemaal !!

Mannen zijn goe bezig....Jumingjet - Hanzie - Teunie.....

Maar dat heb ik niet echt nodig voorlopig...wel lekker voor mensen die circuit rijden.

Nice :wink:

Geplaatst: ma 07 feb, 2005 23:01
door AlfA
Ik heb sinds deze week de jumpingjet CDI er ook op staan... ik heb nog niet echt kunnen testen met mijn pols, maar dat komt wel, ik heb normaal dezelfde curves als Teunie erin staan, en ik merk vooral ondereen een verschil in koppel.

Ik heb intussen ook een andere carbu besteld, en dan worden daar de curves op afgesteld, dan ben ik eens benieuwd wat DAT gaat geven :lol:

Geplaatst: di 08 feb, 2005 08:56
door Banshee-Boy
jaja erwin dees daag ga je ons allemaal voorbij :P

Geplaatst: di 08 feb, 2005 15:56
door Mika
Hanzie schreef:ik weet ook dat je met cdi top kunt verhogen, maar ik zeg: heeft dat wel nut? want als je 20km vol de begrenzer in gaat rijden om die 5-10km/u te gaan benutten, dan ben je slecht bezig. dan kun je beter een groter tandwiel steken, een cdi dient er niet voor om de top te verhogen, maar om de vermogenscurve aan te passen, te verleggen en te verbeteren.
En wat denk je dan van een enduro als PDV ? Als je daar op de lange rechte stukken 10kmh harder kan dan met een standaard cdi met gewone curve of een racing cdi met curve voor lagere toeren of meer trekkracht (als die theorie tenminste op gaat), dan denk ik dat je toch een groot voordeel hebt ! Of zie ik dat mis ?

Geplaatst: di 08 feb, 2005 18:37
door Teunie
Toerental is de x-as, gaat tot 16 000 maar begrenzer op 10000.
Is om het voor alle types universeel te houden.

Je kunt er 2 curves naar wens inladen, 1 voor onderin, andere voor top en dan schakelen tijdens de race. (kan onder het rijden)