Pagina 2 van 6
Geplaatst: di 13 jun, 2006 20:38
door ~JoAcHiM~
Decompressie heb je inderdaad niet echt nodig.
Bij mij loopt alles dan nog eens om 13.1 compressie. Dan hoor je dat je starter toch soms flink z'n best moet doen...

Geplaatst: di 13 jun, 2006 20:56
door Fré
om nog eens orde op zaken te stellen mbt tot stage x cams:
vroeger:
stage 1: enkel intake cam met agressieve lobes
stage 2: intake en exhaust cam met agressieve lobes
nu:
stage 1: intake en exhaust cams met mildere lobes, volgens hotcams even goed op een standaard bore
stage 2: oude intake, met agressieve lobes, met exhaust cam met iets mildere lobe, volgens hotcams enkel nuttig bij big bore.
de exhaust cams, zowel de mildere uit stage 1 als de agressievere uit stage 2 hebben nu auto decompressie unit.
Ik heb dus stage 1 (nieuwe versie) gekocht, omdat ik niet van plan ben een big bore te steken.
EDIT: btw, eerste testrit:
idd, zoals Teunie zei: niet veel verschil op onder 1/2 van max toerental, maar hoho, daarna... wiiiiiiiiiiiiiiiiii

ben nog niet tot aan de toerentallimiet gegaan, maar ik voel dat ik daar snel zal komen
Zo vliegen, en dat met standaard uitlaatje, bbzzzzzzzzzzzzoef!

Geplaatst: di 13 jun, 2006 21:41
door Sg6
Geplaatst: di 13 jun, 2006 22:24
door Teunie
Door de tegendruk van de standaard uitlaat liep hij bij mij in de hoge toeren zelfs beter dan met andere demper...
Raar maar waar
Ideale sleeperquad

Geplaatst: do 15 jun, 2006 20:27
door Fré
ik wil nu ook een uitlaat!
heb de cams nog eens getest op het droge wegdek, ben der zeer tevreden over. Geeft ruim hetzelfde vermogen erbij in de mid-hoge toeren als de tm36 carb op de lage-mid toeren.
Ze maken wel wat meer lawaai dan standaard.
Wat ik ook hoor is het diepe zuigende gebrom in mijn airbox, nog meer dan vroeger. Ik denk dat het toch stilaan tijd wordt voor die Yoshi TRC

Geplaatst: do 15 jun, 2006 20:54
door Sg6
hehe gij kunt da gewoon horen zeg

hoh das lang geleden. Ik verlang al naar proefrit en gij waarschijnlijk ook met de mijne. Oppassen voor mijn beest he

Geplaatst: do 15 jun, 2006 21:17
door Teunie
Persoonlijk vind ik de nokkenassen meer maken dan een andere uitlaat.
Natuurlijk is een combinatie altijd nog beter
Trouwens als je de kleppen goed afstelt dan maken ze (nauwelijks) meer lawaai dan standaard.
Bij mij tenminste toch.
Geplaatst: vr 16 jun, 2006 07:56
door Fré
Je moet er niet aan twijfelen, kleppen worden ruim binnen tolerantie aan de nauwe kant gezet, dus daar zal het niet aan liggen. Het is gewoon zo dat Andries en ik extreem gevoelig aan geluid afkomstig van de motor zijn. Bijzondere gave, maar heel vervelend

Geplaatst: vr 16 jun, 2006 08:51
door Sg6
ojee tzal weer plezant zijn, kzie het al volledig voor mij met dit bijkomend geluid.
Geplaatst: do 22 jun, 2006 01:23
door Skicks
Bron: Z400central.com
Hotcams:
0.10-0.15mm - IN
0.15-0.20mm - EX
Stock:
0.10-0.20mm - IN
0.20-0.30mm - EX
Kloppen?
Geplaatst: do 22 jun, 2006 07:36
door Fré
ja dat was de oude richtlijn, nu zegt hotcams blijkbaar om de standaard specs (0,1 à 0,2 en 0,2 à 0,3) te volgen.
Ik heb die van mij op 0,11 en 0,21 staan voor minder geluid en meer valve lift

Geplaatst: do 22 jun, 2006 08:56
door Skicks
okej,nog 1 vraagje aangezien ik ze er deze week in ga steken:
waar heb je altijd je momentsleutel gebruikt op welke waarde?
Geplaatst: do 22 jun, 2006 12:21
door Teunie
Skicks schreef:okej,nog 1 vraagje aangezien ik ze er deze week in ga steken:
waar heb je altijd je momentsleutel gebruikt op welke waarde?
Ik heb zelf geen momentsleutel gebruikt maar volgens mij moet je volgens de voorschriften op 10NM aantrekken.
Is maar weinig dus...Iets meer dan handvast denk ik.
Geplaatst: do 22 jun, 2006 12:52
door Ralph
Momenten moeten in het werkplaatshandboek staan.
Geplaatst: do 22 jun, 2006 13:58
door Fré
Momentsleutel is enige optie als je het goed wil doen.
Aanhaalmomenten staan idd in werkplaatshandboek, maar diegene die je moet gebruiken zijn:
kleppendeksel: initieel 10Nm, daarna 14Nm
nokkenaslagering: 10Nm