Bedrijfstemperatuur Raptor700

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
wally
Quadracer
Quadracer

Bericht door wally »

yahmmy the one schreef:Teunie: steek zeker een powercommander, ik heb de demper eruit gehaald, en hij ploft wreed, maar heb veel power bij. echt een groot verschil met of zonder die demper.

veel plezier ermee :D
, dus jij rijd zonder binnendemper en powercommander en ploft als een gek? ga zo door en kan je binnenkort nieuwe kleppen gaan bestellen. :muur:
hmmmmmm. eat me..
Ralph
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door Ralph »

Niet alleen z'n kleppen als ie pech heeft.
Teunie
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Contacteer:

Bericht door Teunie »

Heb vandaag nog wat gereden, echt een superquad die Raptor...
Is echt de fijnste quad waar ik tot nog toe op heb gereden...

De perfecte mix...de power van de YFZ, het koppel van de 660 en de wendbaarheid van de KFX (en dan nog iets beter).
Een betere keuze had ik niet kunnen maken! :D

Wanneer ik hem heb ingereden maak ik er een review van en zet ik hem op het forum! :afgestudeerd:
DQT -Dangerous Quadracing Team-

"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
yahmmy the one
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door yahmmy the one »

wally schreef:
yahmmy the one schreef:Teunie: steek zeker een powercommander, ik heb de demper eruit gehaald, en hij ploft wreed, maar heb veel power bij. echt een groot verschil met of zonder die demper.

, dus jij rijd zonder binnendemper en powercommander en ploft als een gek? ga zo door en kan je binnenkort nieuwe kleppen gaan bestellen. :muur:
nee wally. ik heb gewoon de demper eruit gehaald. gewoon imbusje genomen, stukje eruit gehaald.
geen powercommander, niets de botten, staat nog volledig standaard.

merkte op dat ik véél meer koppel had, die db killer hield een hoop tegen zeg!
dit kan toch geen kwaad hoop ik?
af en toe hoor ik wel eens een knal als ik echt volledig open ga, en vooral aggresief met het gas omga.
:buig: :buig: :buig: :buig: :buig: :buig: RAPTOR 700 R :buig: :buig: :buig: :buig: :buig: :buig:
Skicks
Quadracer
Quadracer

Bericht door Skicks »

yahmmy the one schreef:
wally schreef:

nee wally. ik heb gewoon de demper eruit gehaald. gewoon imbusje genomen, stukje eruit gehaald.

af en toe hoor ik wel eens een knal als ik echt volledig open ga, en vooral aggresief met het gas omga.
Je hebt 2 verschillende soorten ploffen.
eerst en vooral heb je de ploffen die veroorzaakt worden door foute afstelling van de nokken/kleppen. Dwz dat het mengsel gedeeltelijk nog aan het ontploffen is terwijl je uitlaatklep al open schuift. Erg serieuze fout, want stilletjesaan begint je klep te plooien omdat het deze kracht niet aankan.
2e soort van ploffen is dat een deel van je mengsel niet volledig ontstoken is, en dat dit verder gebeurd in de uitlaat. Dwz dat je te veel benzine krijgt tov lucht. Je moet een gelijk deel lucht en benzine hebben om beiden volledig te ontsteken. Te veel benzine = natte binnenkamer, natte voorbocht = ontsteking bijna in de uitlaat. Te weinig benzine = minder kracht op ontploffing, dus vermogenverlies. Klein verschil tussen de 2, maar kan wel groot verschil geven indien je iets stukrijdt... (1e is erg kostelijk)!

Hoe je het verschil weet kan ik niet uitleggen, is iets wat je moet horen zijdens het rijden, of zien als alles kapot is aan de kapotheid van de kleppen!

Pas hiermee op!
wally
Quadracer
Quadracer

Bericht door wally »

yahmmy the one schreef:
wally schreef:

yammy, het is algemeen bekend als je de binnendemper eruit haalt dat ie veel te arm staat. jij rijd nu zo in de rondte en is schadelijk voor je motorblok op den duur. (wie weet heb je al schade maar weet je het nog niet). Dus voor het te laat is stop er een pwrcommander op op doe die binnendemper er terug in. Maar je moet het zelf weten.
hmmmmmm. eat me..
Teunie
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Contacteer:

Bericht door Teunie »

Hij staat standaard al vrij arm, en als je de demper eruit gaat halen dan maak je dit alleen nog maar erger...
Heeft hetzelfde effect als een andere demper erop zetten...
De injectie past zich hierop niet aan, dit is op alle fora te lezen.

Dus ik zou niets aan de quad veranderen zonder powercommander...dat moet echt de eerste stap zijn!
DQT -Dangerous Quadracing Team-

"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
yahmmy the one
Quadrunner
Quadrunner

miljaarde...
hoop dat ik geen schade opgelopen heb..
het verschil tussen de 2 floffen ken ik ook niet...

er zit maar 1 ding op... die demper er opnieuw in.
kan nu nog het geld er niet voor opbrengen voor die tuning.
shit da gaat op mijn systeem werken.

bedankt voor het te zeggen, want anders ging ik het nooite geweten hebben.
:buig: :buig: :buig: :buig: :buig: :buig: RAPTOR 700 R :buig: :buig: :buig: :buig: :buig: :buig:
peet #77
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door peet #77 »

als je die demper er uit wil zal je best een power comander plaatsen
www.rozenhoeve.be verse eieren vloeibaar ei gekookte eieren enz...
http://www.rozenhoeve.be/contact.html
yahmmy the one
Quadrunner
Quadrunner

de demper zit er dus weer in.
zal weer wennen worden aan het geluid..
ik ga hier niet verder over doorgaan over mijn probleem, bij tuning heb ik er zelf een topic over.
BlackShadow
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door BlackShadow »

Goedendag iedereen

Wou maar effe zeggen, heb van deze week ook mijn raptor 700.
En loopt ook redelijk warm, denk da dit een beetje normaal is met het weer wa de afgelopen tijd is geweest.
Die dingen krijgen ook nie zoveel koeling ermee he
En over da ploffen. Heb da gisteren voor de eerste keer meegemaakt, maar da was wel toen ik aan het afremmen was voor een rood licht, dus de gashendel was al effe dicht.
Dus denk nie da dit echt zoveel kwaad kan.
Da ploffen zou ook beetje aan het weer kunnen hangen, want met die hitte zit er lang niet zoveel zuurstof in de lucht, wat het mengsel toch ook ZEER nadelig beinvloed.
Plaats reactie