Pagina 2 van 2

Geplaatst: di 15 aug, 2006 17:02
door Robby
Yamaha Grizzly 700 schreef:
yamaha tri-z schreef:
FROSTiON schreef:Denk je dan echt dat dit veel gaat uithalen door dit te plaatsen? Of als je ervaring mee hebt, kan je deze misschien met ons delen. :)
ik denk dat het wel degelijk nut heeft aleen moet je verstand hebben van motoren om het te begrijpen
als je je een beetje verdiept in de werking van motoren weet je dat elke motor tegen druk nodig heeft om goed te lopen.
hoe meer tegen druk hoe meer koppel
daarom als je een langere headpipe hebt krijg je minder tegen druk en dus minder koppel

met die bus erin heb je vanaf de uitlaat poort al tegen druk waardoor je meer koppel krijgt

daarom geven uitlaten als de TC shorty zoveel extra koppen die uitlaten zijn ontworpen met de speciale taak om de headpipe korter te maken.
waardoor je veel meer koppel krijgt
Net als mn crossauto :mrgreen: , die heeft geen uitlaat, en daardoor heeft ie veel compressie, en dus wat minder koppel.
inderdaad ik ook niet, en crossen zul je dan toch niet doen bij de bond, want daar word je direkt uitgeschopt zonder uitlaat... stop dus maar met opscheppen... een auto waar jij in het veld mee rondbaggert is geen crossauto maar een roestbak
greetz

Geplaatst: di 15 aug, 2006 17:17
door Yamaha Grizzly 700
Robby schreef:
Yamaha Grizzly 700 schreef:
yamaha tri-z schreef: ik denk dat het wel degelijk nut heeft aleen moet je verstand hebben van motoren om het te begrijpen
als je je een beetje verdiept in de werking van motoren weet je dat elke motor tegen druk nodig heeft om goed te lopen.
hoe meer tegen druk hoe meer koppel
daarom als je een langere headpipe hebt krijg je minder tegen druk en dus minder koppel

met die bus erin heb je vanaf de uitlaat poort al tegen druk waardoor je meer koppel krijgt

daarom geven uitlaten als de TC shorty zoveel extra koppen die uitlaten zijn ontworpen met de speciale taak om de headpipe korter te maken.
waardoor je veel meer koppel krijgt
Net als mn crossauto :mrgreen: , die heeft geen uitlaat, en daardoor heeft ie veel compressie, en dus wat minder koppel.
inderdaad ik ook niet, en crossen zul je dan toch niet doen bij de bond, want daar word je direkt uitgeschopt zonder uitlaat... stop dus maar met opscheppen... een auto waar jij in het veld mee rondbaggert is geen crossauto maar een roestbak
greetz
Doe nou normaal dan dit heeft helemaal niks met opscheppen te maken... ik probeerde alleen maar wat uit te leggen dat als een motor te weinig tegendruk heeft dat ie dan kracht verliest...Goh sorry hoor dat jullie gelijk denken dat dit met opscheppen te maken heeft... echt kinderachtig gedrag

Geplaatst: di 15 aug, 2006 18:13
door wally
ik ook niet. wel een klepel gevonden maar niet de bel. hmmm


zo jammer................................

Geplaatst: di 15 aug, 2006 18:20
door Verlintje
Yamaha Grizzly 700 schreef:Doe nou normaal dan dit heeft helemaal niks met opscheppen te maken... ik probeerde alleen maar wat uit te leggen dat als een motor te weinig tegendruk heeft dat ie dan kracht verliest...Goh sorry hoor dat jullie gelijk denken dat dit met opscheppen te maken heeft... echt kinderachtig gedrag
Je bent er dan wel in geslaagd je verkeerd uit te drukken door er termen bij te sleuren
die bitter weinig met elkaar te maken hebben.

Tegendruk principe werd trouwens door yamaha tri-z beetje uitgelegd, dus jouw reactie
deed in die vorm niet veel terzake of maakte het geheel niet nog duidelijker.
Je hoeft inzake kinderachtigheid dus in het geheel niet zo uit te varen hoor tegen Robby :duimlaag: !

Goeie tip : Volgende keer 2x nadenken voor je al te technisch gaat praten! Kay? :knikduim:

Geplaatst: di 15 aug, 2006 18:25
door Teunie
Idd ja.
Compressie heb je in je blok door de druk die de zuiger met zuigerveren veroorzaakt door het op en neer gaan in de cilinder.
Daarbuiten heb je tegendruk in de uitlaat of demper maar dat heeft geen invloed op de compressie in het blok...

Geplaatst: di 15 aug, 2006 18:31
door Robby
Verlintje schreef:
Yamaha Grizzly 700 schreef:Doe nou normaal dan dit heeft helemaal niks met opscheppen te maken... ik probeerde alleen maar wat uit te leggen dat als een motor te weinig tegendruk heeft dat ie dan kracht verliest...Goh sorry hoor dat jullie gelijk denken dat dit met opscheppen te maken heeft... echt kinderachtig gedrag
Je bent er dan wel in geslaagd je verkeerd uit te drukken door er termen bij te sleuren
die bitter weinig met elkaar te maken hebben.

Tegendruk principe werd trouwens door yamaha tri-z beetje uitgelegd, dus jouw reactie
deed in die vorm niet veel terzake of maakte het geheel niet nog duidelijker.
Je hoeft inzake kinderachtigheid dus in het geheel niet zo uit te varen hoor tegen Robby :duimlaag: !

Goeie tip : Volgende keer 2x nadenken voor je al te technisch gaat praten! Kay? :knikduim:
bedankt voor de rechtzetting verlintje... het valt me de laatste tijd meer op (niet aleen op grizzly 700 gemunt) dat er meer nutteloze antwoorden vallen in topics, waardoor ik denk dat het maar posten is om te posten.
greetz

Geplaatst: di 15 aug, 2006 18:33
door Yamaha Grizzly 700
ik dacht dat het er iets mee te maken had en als dat niet zo was kun je het ook gewoon zeggen...Doe gewoon normaal en verbeter me gewoon en niet over opscheppen enzo beginnen, slaat nergens op.

Geplaatst: di 15 aug, 2006 19:17
door Verlintje
Yamaha Grizzly 700 schreef:ik dacht dat het er iets mee te maken had en als dat niet zo was kun je het ook gewoon zeggen...Doe gewoon normaal en verbeter me gewoon en niet over opscheppen enzo beginnen, slaat nergens op.
Wij zijn alvast vergevingsgezind ;-) ; wees jij dat nu ook een beetje en we komen er wel! :slot: