Pagina 2 van 2
Geplaatst: do 14 dec, 2006 14:54
door No Limit W-tec
Opgelet met +1" achterbrug. Voor harde banen is dat subliem, quad heft minder neus en is beter controleerbaar bij uitkomen bocht.
Opgelet echter als je veel op zandbanen gaat rijden. Door langere achterbrug komt er meer gewicht op de neus en 'valt' neus meer in de putten. Heb vroeger zelfd +1" gestoken maar in 't zand was dat zeker geen verbetering.
Geplaatst: do 14 dec, 2006 14:58
door No Limit W-tec
bertmat schreef:Tja, demper terugsturen naar Canada is uiteraard geen garantie op succes, die mensen hebben hoogstwaarschijnlijk nog nooit een Belgisch of Europees crossparcours gezien...
Veel keuze heb je niet, noch Belgische invoerder (Atraxion) of Franse (PSR) werken er zelf aan, of je moet naar merkonafhankelijke afsteller, maar veel ervaring met Elka hebben die meestal niet.
Geplaatst: do 14 dec, 2006 15:19
door Hanzie
vergeet niet de duitse importeur quad briel niet! heeft enorm mooie prijzen.
maar wat is dan het probleem met die elka's? te zacht? dirk rijdt ermee op zijn trx en is er enorm tevreden over.
Geplaatst: do 14 dec, 2006 15:33
door No Limit W-tec
Hanzie schreef:vergeet niet de duitse importeur quad briel niet! heeft enorm mooie prijzen.
maar wat is dan het probleem met die elka's? te zacht? dirk rijdt ermee op zijn trx en is er enorm tevreden over.
Bij ons was het probeem dat ze te hard waren voor kleine kippen en doorslaan bij het springen.
Geplaatst: do 14 dec, 2006 15:58
door Blaster-boy
No Limit YFZ schreef:Hanzie schreef:vergeet niet de duitse importeur quad briel niet! heeft enorm mooie prijzen.
maar wat is dan het probleem met die elka's? te zacht? dirk rijdt ermee op zijn trx en is er enorm tevreden over.
Bij ons was het probeem dat ze te hard waren voor kleine kippen en doorslaan bij het springen.
dus eigelijk compleet het omgekeerde van wat het moet zijn ?
edit : vond dit op yfzcentral :
http://www.yfzcentral.com/invision/inde ... opic=61081
Geplaatst: do 14 dec, 2006 21:23
door speedyke80
ik rijd zelf met intrax op men yfz en mijn schoonbroer op zen Honda ook, wij rijden bij Bqr op harde banen en ze werken super! Harde baan of zachte baan, ge moet gewoon uw vering kunnen afstellen van circuit tot circuit.
Geplaatst: do 14 dec, 2006 23:58
door Turboy6
Er is hier niemand die over Aragosta spreekt, is nochthans ook iemand met jaren ervaring. Ben er geweest voor het revalven van mijn originele veren en ben er zeer tevreden over, ook al ben ik 'maar' recreatief bezig. Die man heeft ook gouden pollekes zenne

Geplaatst: vr 15 dec, 2006 12:45
door Dutje#82
No Limit YFZ schreef:
We hebben wel degelijk duidelijk gemaakt wat we wouden maar blijkbaar was het doorslaan niet op te vangen bij Elka, als je jumps ziet die ze in Amerika doen dan vraag ik mij af hoe ze dat doen met die Elka's.
Link veranderen is volgens mij beste wat je kan. Hebben we op yfz meeste mee bereikt, je moet maar eens vragen aan Auke die met yfz met standaard aangepaste vering voor en achter standaard + elka link rijdt. Quad komt er heel comfortabel door, vering wordt veel meer progressief en vangt putten heel goed op.
Zoek maar heel het forum af, heb nooit gezegd dat Elka goed waren.

kleine verbetering nikolas... auke rijdt al met ohlins pomp en originele link na de 1ste maal dat hij er mee had gereden,
zijn voorste ohlins zijn onderweg voor revalving voor houser +2" armen en rijdt daar terug mee vanals die binnen zijn
