Pagina 2 van 3

Geplaatst: do 21 dec, 2006 18:13
door S.W.A.T.
ik rij ook zonder luchtfiterkap op mijn yfz, e, heb nog nooit water in mijn filterbak gekregen.
zo rap komt er geen water binnen :D

Geplaatst: do 21 dec, 2006 19:11
door Turboy6
Bij mij op de LTR zonder luchtfilterdeksel komt er wel wat water binnen, waar kan je aan dat 'gaas' raken zoals Fré zijn foto? Is dat 1 maat of moet men de maat nemen van het luchtfilterdeksel?

Geplaatst: do 21 dec, 2006 19:23
door Fré
das een verluchtingsroostertje uit de Stalen Greep. Of gelijk welke doe het zelf zaak. De roostertjes komen in standaardmaten.

Bovendien blijt die watergoot aan je deksel behouden, zodat als er dan nog water binnen komt, het niet rechtstreeks op je filter valt maar achteraan naar de onderkant van je luchtfilterbox.

Geplaatst: do 21 dec, 2006 19:27
door den dj
Ik rij altijd zonder deksel maar als ik ga "crossen " zet ik mijn deksel erop .Ik heb er een 6 tal gaten van 10 mm, in het midden, ingeboord zodanig dat hij nog voldoende lucht binnenkrijgt .Hij trekt wel minder snel maar is toch nog snel genoeg.Bij het afspuiten plak ik deze gaten af met tape zodanig dat er geen water in de airbox kan lopen.
Grtz Dirk

Geplaatst: do 21 dec, 2006 20:37
door Vyrena
Wanneer je de deksel er weer op doet moet je toch de sproeiers veranderen. Hij trekt wel minder snel, maar toch nog snel genoeg, vind ik een vage uitspraak.

Geplaatst: vr 22 dec, 2006 11:30
door Robby
den dj schreef:Ik rij altijd zonder deksel maar als ik ga "crossen " zet ik mijn deksel erop .Ik heb er een 6 tal gaten van 10 mm, in het midden, ingeboord zodanig dat hij nog voldoende lucht binnenkrijgt .Hij trekt wel minder snel maar is toch nog snel genoeg.Bij het afspuiten plak ik deze gaten af met tape zodanig dat er geen water in de airbox kan lopen.
Grtz Dirk
hopelijk rij je hem zo binnen de kortste keren niet aan diggelen... jetten is geen bullshit en hoog nodig...
ok als hij gejet staat op open kast en je doet dan je kast toe kan het weinig kwaad maar loopt wel te rijk... andersom kan een katastrofe betekenen...

Geplaatst: vr 22 dec, 2006 14:09
door Vyrena
Te rijk is nooit verkeerd, maar lekker lopen vind ik het dan ook niet. De mijne viel ook dood afgelopen zondag in Stekene voor de springbulten wanneer je wat lager in toeren kwam. Super irritant soms dus zo kan je ook nooit echt uit de motor halen wat eruit te halen is. (maar als mijn werkpaard moet trekken dan heeft die de benzine wel nodig)

Geplaatst: vr 22 dec, 2006 21:28
door yves
ik heb nu zo'n rooster geplaatst zoals fré. geeft toch wel meer bescherming dan zo maar open.
en verschil in optrekken voel ik niet dus nu maar afwachten tot morgen en overmorgen als ik ga crossen.
ik zal in ieder geval iets laten weten.

alvast bedankt voor de vele reacties. :buig: :buig: :buig:

Geplaatst: za 23 dec, 2006 12:33
door Fré
yves, tussen haakjes, ik heb ook de snorkelkap eraf gedaan, niet die tuit, maar dat kapje dat op de tank rust.
Dat zuigt nog beter Afbeelding

Geplaatst: za 23 dec, 2006 12:34
door airwolf
Fré schreef:yves, tussen haakjes, ik heb ook de snorkelkap eraf gedaan, niet die tuit, maar dat kapje dat op de tank rust.
Dat zuigt nog beter Afbeelding
moet je dan rejetten als je da er af haald?

Geplaatst: za 23 dec, 2006 12:48
door Fré
als je luchtfilterdoos volledig standaard is en je haalt dit eraf, dan is het raadzaam om te rejetten, anders heb je er toch niks aan

Geplaatst: za 23 dec, 2006 12:51
door airwolf
ok merci fré!

Geplaatst: za 23 dec, 2006 22:08
door yves
dat jetten of rejetten ken ik niks van.

Ik ben vandaag gaan crossen en heb toch wel wat water in de luchtfilterdoos gekregen.

elke keer na het crossen, filter kuisen, is de boodschap. :knikduim:

Geplaatst: zo 24 dec, 2006 12:22
door brutus32
yves schreef:dat jetten of rejetten ken ik niks van.

Ik ben vandaag gaan crossen en heb toch wel wat water in de luchtfilterdoos gekregen.

elke keer na het crossen, filter kuisen, is de boodschap. :knikduim:
eens er water in de motor gekomen is... begin van t einde :roll:

Geplaatst: zo 24 dec, 2006 12:32
door Fré
yves schreef:dat jetten of rejetten ken ik niks van.

Ik ben vandaag gaan crossen en heb toch wel wat water in de luchtfilterdoos gekregen.

elke keer na het crossen, filter kuisen, is de boodschap. :knikduim:
weinigen worden geboren met de kennis om te rejetten :mrgreen:

Als je water in je luchtfilterdoos krijgt, dan denk ik dat je gewoon te diep in het water rijdt. Een paar druppels of een klein plasje is ok, maar echt een halve centimeter water zou ik veel vinden. :o Of eens uitzonderlijk ja, maar als je dat elke keer tegen komt, dan moet je een jetski kopen :)