Pagina 2 van 4

Geplaatst: di 23 jan, 2007 12:34
door Sharky #3
Ik vind de kleine polaris wel potentieel hebben.

Met een beetje werk aan de ophanging en motor... :p

Geplaatst: di 23 jan, 2007 19:30
door Ralph
Er is wel wat aan te doen, maar momenteel is er helaas weinig aan onderdelen voor verkrijgbaar. Als de RZR populair gaat worden denk ik dat er ook weinig gemaakt gaat worden voor de gewone Ranger.

Geplaatst: vr 11 mei, 2007 14:28
door No Limit W-tec
Wanneer wordt die nieuwe Ranger beschikbaar in Europa en tegen welke prijs ?

Als je de Ranger tegen de Rhino vooraan bekijkt dan ziet Rhino er veel mooier uit...
Vanaf de zijkant en achterkant heeft de Ranger wel meer te bieden !
Als je de foto van Ranger met speciale bumper bekijkt op Polaris site vind ik dat RZR er al veel beter uitziet.

Voor transport is het wel handiger qua formaat die Ranger, kan gemakkelijk in bestelwagen, terwijl Rhino in de hoogte en breedte heel nipt is. Meeste quad aanhangwagens zijn 128cm breed en daar zou ie net moeten op passen. Vraag me af of ie door smaller te maken niet inboet aan bochtenstabiliteit. Door de lagere stoelen kan dat misschien nog meevallen.

Bodemvrijheid is lager dan Rhino, maar aangezien ik toch niet meer van plan ben om te gaan baggeren is dat van minder belang. 25 cm is niet mis en met 27" wielen win je al terug 2.5 cm.

Geplaatst: vr 11 mei, 2007 14:35
door brutus32
No Limit YFZ schreef:Wanneer wordt die nieuwe Ranger beschikbaar in Europa en tegen welke prijs ?

Als je de Ranger tegen de Rhino vooraan bekijkt dan ziet Rhino er veel mooier uit...
Vanaf de zijkant en achterkant heeft de Ranger wel meer te bieden !
Als je de foto van Ranger met speciale bumper bekijkt op Polaris site vind ik dat RZR er al veel beter uitziet.

Voor transport is het wel handiger qua formaat die Ranger, kan gemakkelijk in bestelwagen, terwijl Rhino in de hoogte en breedte heel nipt is. Meeste quad aanhangwagens zijn 128cm breed en daar zou ie net moeten op passen. Vraag me af of ie door smaller te maken niet inboet aan bochtenstabiliteit. Door de lagere stoelen kan dat misschien nog meevallen.

Bodemvrijheid is lager dan Rhino, maar aangezien ik toch niet meer van plan ben om te gaan baggeren is dat van minder belang. 25 cm is niet mis en met 27" wielen win je al terug 2.5 cm.
correct en de Ranger heeft 3 zitplaatsen vooraan, nadeel : duurder..

de RZR is meer "race" dan de rhino

maar baggeren zal er wel bijzzitten :mrgreen:

http://www.rhinonationals.com/Html%27s/rhino.html

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Geplaatst: vr 11 mei, 2007 14:40
door No Limit W-tec
Best dat ze een rolkooitje hebben zo te zien...

Geplaatst: wo 20 jun, 2007 11:30
door Ralph
De eerste omgebouwde RZR van JaggedX: http://www.jaggedx.com/nGallery/albums/172.aspx

Geplaatst: wo 20 jun, 2007 14:19
door No Limit W-tec
Vet hoor !

Ik heb nu zelf mijn eerste meters gereden met de Rhino en vind het wel tof om met vrouw en kinderen mee rond te snorren maar echt racy (zelfs met CDI) is het verre van. Heeft meer buggy dan quad gevoel.

Ik hoop binnenkort met RZR te kunnen testen.

Geplaatst: wo 20 jun, 2007 16:15
door Ralph
Niet echt racy inderdaad als je het vergelijkt met een sportquad, maar daar zijn ze natuurlijk ook niet voor gemaakt :) RZR zal dan een stuk beter aanvoelen denk ik. Ik las dat het vermogen van de RZR te vergelijken is met een turbocharged Rhino, dus dat belooft wat.

Geplaatst: ma 25 jun, 2007 18:39
door No Limit W-tec
Hunterworks is al bezig met nieuwe ECU voor Polaris :duimhoog:

Geplaatst: di 17 jul, 2007 09:58
door No Limit W-tec
Is er al nieuws over leveringsdatum en prijs ?

Geplaatst: di 17 jul, 2007 11:43
door albrecht
RZR leverbaar vanaf 01-2008 volgens mijn dealer

Geplaatst: di 17 jul, 2007 13:03
door No Limit W-tec
albrecht schreef:RZR leverbaar vanaf 01-2008 volgens mijn dealer
Dan hebben we nog wat tijd om te sparen :D

Geplaatst: di 25 sep, 2007 06:36
door No Limit W-tec
Heb me laten zeggen van Polaris dealer dat sportsman verbeterde motor krijgt met zowat 10 pk extra. Op termijn zou die in de RZR ook aangepast worden. Nog meer power !

Geplaatst: di 25 sep, 2007 12:40
door Ralph
Er zijn inderdaad wat kleine aanpassingen gedaan. De leverdatum hangt helemaal af van de vraag aan RZR's in Amerika. De vraag daar is groot, dus het kan misschien later worden.

De problemen die tot nu toe opgekomen zijn:
- Systeem zou 500 wat moeten leveren, maar dit is in de praktijk veel minder.
- Bodemvrijheid is erg weinig, dus loopt snel vast op rotsen en met het serieuze 4x4 werk.

Geplaatst: di 25 sep, 2007 12:56
door No Limit W-tec
500 Watt is heel veel, met helft zouden de meesten al heel tevreden zijn denk ik. Zeker als je naar Xenon gaat kun je met 250 Watt al bijna voetbalveld verlichten...

Bodemvrijheid is voor en nadeel, voor racing is het beter laag, voor het echte 4x4 werk zal het idd wat aan lage kant zijn maar dan kunnen grotere banden al wat beterschap brengen.

Hoeveel halen ze er nu standaard uit en mits wijzigingen want dit is voor mij de belangrijkste factor. Vind dat ie +/- 80 per uur moet lopen aan 80 % van max toerental. Dan is het echt geschikt voor langeafstandstrips.

Blijkbaar zou er via Frankrijk gehomologeerde invoer komen met COC europese keuring.