Pagina 2 van 3

Geplaatst: zo 28 jan, 2007 22:03
door Fré
ik ga der geen avgas in gieten, das voor vliegtuigen, en mijn quad heeft geen vleugels :mrgreen:

Geplaatst: zo 28 jan, 2007 22:05
door massi
das ni alleen voor vliegtuige hoor in rally wereld en sprint wereld zijn er veel die da gebruike.
zou wel tof zijn quad me vleugels :mrgreen:
greetz

Geplaatst: zo 28 jan, 2007 22:05
door OpticalNicolas
als het gewoon voor te reinigen is moet je is kijken op www.quadtuning.nl bij nieuwe producten Ralph heeft juist helebool ieuw spul van motorex in de catalogus gezet om motor te reinigen.

Geplaatst: zo 28 jan, 2007 22:08
door Fré
nee ook geen additieven liefst. Ik ga het ook verre van puur gebruiken.
Ik ga er ook niet op rijden, enkel even voor een test. Vermogen moet ik ook niet extra hebben, kwil enkel eens bestuderen wat het doet.

Geplaatst: zo 28 jan, 2007 23:18
door AlfA
AVgas is perfect te gebruiken op street-legal motoren, zolang je het maar mengt met originele brandstof.
Maar dit is dus niet voor een betere reiniging ofzo, puur voor hogere prestaties.
In de tijd van de sprints in brustem enzo reden een aantal van onze wagens ook op een mengeling van bezine en AVgas. Dit was wel niet goed voor de smering van de motor.

Voor een reiniging zou ik toch aan additieven gaan denken.

Geplaatst: ma 29 jan, 2007 01:04
door Meeki
av gas mag niet gebruikt worden in de rally :? ze rijden met octaan 112 in rally. av gas is het overblijfsel bij de productie van kerosine en kun je beter in n diesel gooien. als je echt snel wil kun je er nog altijd nitromethaan bij gooien heb hier nog wel n liter staan >98% leuk voor n 2 takt :evil:

Geplaatst: ma 29 jan, 2007 07:30
door Fré
maja beste vrienden, ik wil helemaal niet sneller gaan. Ik wil de test doen of het effectief zo is dat speciaal gemaakte race fuel (dus geen avgas, is naar het schijnt inderdaad droger) properder verbrandt. :)

Geplaatst: ma 29 jan, 2007 10:19
door No Limit W-tec
http://www.elfracing.com/accueil.asp

en hier http://www.dvandijck.nl/htm/benzine.htm

LMS is zowat de bekendste en beste. We hebben even getwijfeld om deze te gebruiken in onze quads om nog juister te kunnen afstellen. Nadeel is dat als je beste resultaat er uit wil halen je de sproeiers moet aanpassen dus eens LMS moet je op LMS blijven of telkens sproeiers veranderen.

Voordelen zijn stabiel octaan gehalte, veel zuiverder dan klassieke benzine en lager verbruik, dus grotere actieradius in endurances.

Als je er nodig hebt moet je maar laten weten maar is prijzig (dacht 3-4 € per liter, moet ik eens nakijken) en dacht enkel per 60 liter vat te krijgen.

Geplaatst: ma 29 jan, 2007 13:23
door Ralph
Is Shell V-Power dan niet voldoende? Motorex maakt toevoegingen om het hele systeem te reinigen.

Geplaatst: ma 29 jan, 2007 16:33
door wally
van eurol heb je octane booster tot 110 octaan. moet je mengen met je normale benzine of puur.

Geplaatst: ma 29 jan, 2007 16:43
door Frank MB
Ralph schreef:Is Shell V-Power dan niet voldoende? Motorex maakt toevoegingen om het hele systeem te reinigen.
V-power is rommel: Het is namelijk Euro 95 met additieven. En kan dus je motor eerder beschadigen vanwege pingelen en detonatie.
Mijn mening over Race fuel, blijf er gewoon vanaf als je je motor niet extreem getuned hebt of als je geld teveel hebt. Ik zou het namelijk niet mengen.

Geplaatst: ma 29 jan, 2007 18:03
door No Limit W-tec
LMS mag niet gemengd worden, is voor zuiver gebruik.

Geplaatst: ma 29 jan, 2007 19:10
door Fré
ok bedankt!

wat gebeurt er als je LMS mengt?

Geplaatst: ma 29 jan, 2007 19:20
door No Limit W-tec
Dan wordt het volgens mij terug onstabiel en verlies je de voordelen ervan.

Geplaatst: ma 29 jan, 2007 19:46
door Fré
de reden dat ik dat vraag is dat men VP C12 in de States mengt (10%) met gewone benzine, met zeer goede resultaten naar zuiverheid toe.
Dus dacht ik "dat wil ik ook wel eens proberen", al is het maar bij wijze van experiment.

Ik zal voor de zekerheid nog eens checken bij Elf zeker?