Zijn er hier nog paintballers opt forum...

Wij zorgen voor de ruimte, zorg zelf voor het bier... (niet quadgerelateerde onderwerpen horen hier thuis)
cobby
Quadracer
Quadracer

Bericht door cobby »

is eigenlijk onschuldige kleurstof met gellatinne en water dacht ik.
gaat er zo uit.
En verdwijnd door de regen.

Grts
poor, stupid and ugly
www.demoorverkens.net
speedfreak
Quadrider
Quadrider

Bericht door speedfreak »

CO2 wordt gevuld uit een gascilinder met vloeibare CO2, in de gascilinder zit een stijgbuis zodat er alleen vloeibare CO2 in je cilinder terecht komt en geen gas, zoals bij HP. De meeste markers waarmee je zal beginnen zullen op CO2 werken, en om mee te beginnen is het relatief goedkoop in de aanschaf. De meeste parken hebben CO2 voorhanden, en als het veld of park waar je speelt geen HP of HPA aanwezig heeft, is de beste keuze. De voordelen van CO2:

Bij de meeste velden aanwezig

Goedkoop in de aanschaf

Maar, helaas zitten er wel een paar nadelen aan CO2:

Als vloeibaar gas verdampt heeft het warmte nodig uit de omgeving (waardoor die dus afkoelt) en er minder over is voor de rest. Hierdoor zakt de druk dus in de fles. Dat wil dus zeggen dat als je snel schiet je last van shootdown krijgt wat wil zeggen dat er minder druk is om de balletjes voort te stuwen wat dus zorgt voor een lagere snelheid en dus een kleinere afstand.

Je kunt alleen maar zien hoeveel CO2 er nog in de fles zit als je hem laat wegen. (flesgewicht + inhoud)
Kan pas weer gevuld worden als de fles leeg is.
CO2 is minder geschikt voor koude temperaturen (lagere druk)
CO2 is niet erg goed voor o-ringen.

Het alternatief is HPA (high pressure air). Deze is niet gebonden aan de bovengenoemde nadelen, maar heeft wel het nadeel dat het in aanschaf een stuk duurder is en bovendien niet overal verkrijgbaar, maar hpa komt meer en meer op.

constante druk (warm of koud weer)
makkelijk te vullen
makkelijk te zien hoeveel je nog over hebt

HPA of HP (High pressure air) is samengeperste lucht, bij paintball wordt gewerkt met 2 verschillende vormen; 200 bar en 300 bar perslucht. De luchtsystemen zijn hier speciaal voor gemaakt, een 200 bar systeem mag je dus niet vullen tot 300 bar, andersom uiteraard wel.. De systemen moeten dan ook elke 3 of 5 jaar (afhankelijk van het keurmerk) gekeurd worden en systemen waarvan de keuring verlopen is mag je niet gebruiken.
Je vult je perslucht systeem uit een buffer. Meestal is gebeurd dit direct uit een duikfles maar op steeds meer parken en toernooien zul je perslucht installaties tegenkomen. Je vult je systeem dan uit een vast vulpunt waar een buffer en een compressor op aangesloten zit.
Je kunt en mag nooit en te nimmer HP in een CO2 flesje vullen of andersom! Waarom?
Een CO2 flesje is gemaakt voor een druk van deels vloeibaar en deels in gasvorm verkerend CO2. Die druk zal de 100 bar nooit overschrijden in normale toestand, (normaal iets van 60 bar) en HP of HPA wordt gevuld met gas onder druk van 200 tot 300 bar, en je kunt wel raden wat er gebeurt als je die druk op een 100 bar fles zet. Zeg maar dag tegen je handjes. Een andere oplossing als je geen duikfles wilt, is een hp compressor. Maar deze zijn nogal duur in aanschaf, dr prijs begint vanaf 3000€.

En de balletjes bestaan uit 60% water en 40% kleurstof, als het echt verf was mochten we nergens spelen. :D Hoop dat het een beetje helpt. :duimhoog:
Ktm 525 XC,Ready To Race?!
Meeki
Quadrider
Quadrider
Contacteer:

Bericht door Meeki »

op terreinen schiet ik met hp (lucht) en die vul ik dan op het terrein zelf.
en met onze groep hebben we bij een lokale gasboer een een fles koolzuur gehuurd van 30kg. dus in de bossen schieten we met co2.

@ Mika ja is zeker een fijne marker heb er nog geen problemen mee gehad, wordt ook zeer compleet geleverd met strakkere veer o-rings en er is heeel veeel voor te krijgen als opties. heb niet dezelfde hopper maar wel een met electronic feed.

oja de balletjes zijn idd afbreekbaar maar schiet nooit in de buurt van auto's of op auto's, de schilletjes hechten zich zo hard vast aan de lak dat je bij het wassen gewoon de lak of blanke lak van je auto aftrekt. heb het meegemaakt heb nu 2 witte plekken op mn motorkap omdat iemand zijn marker even aan het testen was.
Fun is not a straight line

Member of Erasmus NL

Sponsord by: Car Electronics Uden

http://www.car-electronics.nl

http://Quadfoto.spaces.live.com
Mika
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Mika »

Is een duikfles duur in aanschaf? En waar kan je deze dan weer laten bijvullen?

Dat de verf gewoon weg regent wist ik al maar die schelletjes, vergaan die of heb je na een tijd een hele laag op de grond liggen?
speedfreak
Quadrider
Quadrider

heb al ne nieuwe marker gekocht, was tevreden van mijne ion he. Maar de nieuwe invert mini... :shock: :knikduim: Klein, handig en pokke snel. :evil:

Mijne mini:
Afbeelding

En filmke van ne blauwe in actie:
http://invertpaintball.com/?page=minivideo
WJB#222
Forum moderator
Forum moderator

Bericht door WJB#222 »

watkost zoon mini nou?
2017 raptor 700 SE
speedfreak
Quadrider
Quadrider

420€ maar dan is em al heel compleet + schoon kofferke. :p Neje bij andere markers moet ge nog ne andere feedneck en andere trigger kopen. Maar bij de mini zitten er daar al ander op. Dus hebt ge een competitie geweer recht uit de doos. En hij schiet zalig... :buig: :knikblij:
WJB#222
Forum moderator
Forum moderator

Bericht door WJB#222 »

oke dus ookmet gasfles enzo?
en heb je een site waar je die kan koopen
2017 raptor 700 SE
speedfreak
Quadrider
Quadrider

nee die 420€ is voor de marker alleen. dit is de site waar ik alles haal, heel goede winkel.

http://www.p8ntball.be/index.php

Dan bij products gaan kijken links.
taz22
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door taz22 »

ik heb het ook een tijdje willen doen, maar had geen vervoer naar de banen en nog niet genoeg geld om elk weekend voor minimaal 50€ aan balletjes weg te schieten.

persoonlijk vind ik de ben tipmann markers wel super vet. (niet die tipmann's zelf he)

maar je kan ook met laggas schieten he, teminste dat kan op de tipmann c3.

gr

ps ik speel nu digital paintball op de pc:D is ook vet:p
(de mod van quake 2 dan)
opzoek naar mooie brommerquad
TOMOS TO KOOP
speedfreak
Quadrider
Quadrider

ja dat klopt, tis de naft naar daar, het bedrag om op het veld te mogen komen (25€) + een doos balletjes (40€ voor 2000) en met de high end markers is zo'n doos nogal snel leeg :D . Dus goedkoop is het niet, maar elke hobby kost geld (zeg ik dan tegen mezelf :p ).
taz22
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door taz22 »

speedfreak schreef:ja dat klopt, tis de naft naar daar, het bedrag om op het veld te mogen komen (25€) + een doos balletjes (40€ voor 2000) en met de high end markers is zo'n doos nogal snel leeg :D . Dus goedkoop is het niet, maar elke hobby kost geld (zeg ik dan tegen mezelf :p ).
tja dat doet het zeker.
maar als je 14/15 jaar bent heb je nog niet zo veel geld om alles zelf te kunnen betalen (moet mijn hobbys al heel lang zelf betalen)

de marker waar ik dan mee zou beginnen zou een tipmann 98c ex rental worden, hier kon ik voor 80€ aan komen helemaal compleet met masker/12oz co2 fles/maske/hopper komen maar tog om dan ook nog op die opendagen te betalen en die paint er nog extra bij zou het veel te duur worden.

maar het is echt duur, kijk maar naar zo'n (angel ofzo) kost iets van 1400€. dan nog ongeveer 1/2 dozen paint per half uur als je sub air speelt. word het echt super duur.

gr
opzoek naar mooie brommerquad
TOMOS TO KOOP
speedfreak
Quadrider
Quadrider

Te koop, mijn hopper is een Empire reloader 2. Met een snelheid van 12 bps (ballekes per sec.) en er kunnen 200 ballekes in. Kost in de winkel 60€, nu te koop voor 50€. Is 1 maand oud en er zijn ongeveer 5 hoppers mee geschoten. Doe hem weg omdat hij mijn nieuwe mini niet kan volgen. (+15bps)

Afbeelding
mx jake
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door mx jake »

een kennis van me zat bij de nato, daar spelen ze ook painbal, alleen deden ze de balletjes en nacht in de diepvries

daar krijg je hele grote blauwe plekken van
never drive faster then your angel can fly
speedfreak
Quadrider
Quadrider

:shock: zot man, als ek de morgend erna opsta heb ek al mega grote plekke... :D
Plaats reactie