tog al bedankt
catalogus SKF
-
OpticalNicolas
- Quad Expert

- Contacteer:
en hoe weet jij dat het lager in yamaha dezelfde specificaties heeft of dees van skf? hoe ben je zeker dat het geen c3 lagers zijn?
Hier al eens over nagedacht? Het is niet enkel breedte, buitendiameter en binnendiameter meten maar er kunnen meer kogels inzitten, andere groef, ... en dit gaat yamaha niet aan uw neus hangen. alle suzuki zeker toch niet.
Een verwittigd man is er 2 waard
Hier al eens over nagedacht? Het is niet enkel breedte, buitendiameter en binnendiameter meten maar er kunnen meer kogels inzitten, andere groef, ... en dit gaat yamaha niet aan uw neus hangen. alle suzuki zeker toch niet.
Een verwittigd man is er 2 waard
+++White -Z- Power+++
T0 F@$t F0r Y0u
T0 F@$t F0r Y0u
-
epix no-fear
- Quad Expert

begin maar niet over de C termen andries.
want 9 van de 10 mensen weten niet eens wat de C betekent als het over lagers gaat.
ze denken vaak ooow ik koop C4 lagers want die zijn sterker wat dus helemaal niet het geval is.
dit heb ik op meerdere fora al geprobeert uit te leggen mja ze geloven je toch niet als je in je eentje tegen een heel forum vol zogenaamde experts praat haha.
want 9 van de 10 mensen weten niet eens wat de C betekent als het over lagers gaat.
ze denken vaak ooow ik koop C4 lagers want die zijn sterker wat dus helemaal niet het geval is.
dit heb ik op meerdere fora al geprobeert uit te leggen mja ze geloven je toch niet als je in je eentje tegen een heel forum vol zogenaamde experts praat haha.
CustomCoatingsHelvoirt
-
OpticalNicolas
- Quad Expert

- Contacteer:
ja idd khad beter gezwegenepix no-fear schreef:begin maar niet over de C termen andries.
Suzuki geeft niet blood welke er C3 zijn in het blok! En er zitten er in en dit is wel heeeeeeel belangrijk voor uitzetting lager en dergelijke.
+++White -Z- Power+++
T0 F@$t F0r Y0u
T0 F@$t F0r Y0u
ik weet wel wat van c waardes.
de C-waarde geeft de (interne) radiale speling aan.
waarbij een hogere C-waarde een grotere speling betekend.
maar je praat over microns
ik denk niet dat je het verschil tusse een c3 en c4 gaat merken.
ik zou voor c3 gaan, kunne belast worde tot 15k, maar dat draaid je kwat nooit.
c4 kan ook makkelijk, kans dat ze ietsje eerder slijte is wat groter.
ik monteer al jaren c3/c4 lagers in motoren die meer als 13k draaien. en heb tot nu toe geen problemen gehad
de C-waarde geeft de (interne) radiale speling aan.
waarbij een hogere C-waarde een grotere speling betekend.
maar je praat over microns
ik denk niet dat je het verschil tusse een c3 en c4 gaat merken.
ik zou voor c3 gaan, kunne belast worde tot 15k, maar dat draaid je kwat nooit.
c4 kan ook makkelijk, kans dat ze ietsje eerder slijte is wat groter.
ik monteer al jaren c3/c4 lagers in motoren die meer als 13k draaien. en heb tot nu toe geen problemen gehad
Ik had idd beter gezwegen over de C lagers.
Als ik uw redenering volg wil dit gewoon zeggen dat ze dit beter niet hadden uitgevonden? Hmmm
Steek gij ne keer een C2 lager op een plaats waar een temperatuur aanwezig is van 140graden en kzal kik ene C3 steken. Beide met hoog temperatuur vet en een rotatie van 20tr/min. We gaan eens zien wiens langer zal meegaan. Ik schat 3 weken en de C2 geeft de geest. Reken maar dat dees van mij ook zal sneuvelen maar pas na 2 a 3 maand. En dit voor een toestel die 7/7 draait 24h op 24h. Plus nogmaals in contact komt met damp
Het is het uitzetting van het lager die belangrijk is. En belasting word nog altijd in N uitgedrukt en dit bij een bepaald RPM.
Alle dit gezegt zijnde.
Succes met de quad en een verwittigd man is altijd 2 waart!
Als ik uw redenering volg wil dit gewoon zeggen dat ze dit beter niet hadden uitgevonden? Hmmm
Steek gij ne keer een C2 lager op een plaats waar een temperatuur aanwezig is van 140graden en kzal kik ene C3 steken. Beide met hoog temperatuur vet en een rotatie van 20tr/min. We gaan eens zien wiens langer zal meegaan. Ik schat 3 weken en de C2 geeft de geest. Reken maar dat dees van mij ook zal sneuvelen maar pas na 2 a 3 maand. En dit voor een toestel die 7/7 draait 24h op 24h. Plus nogmaals in contact komt met damp
Het is het uitzetting van het lager die belangrijk is. En belasting word nog altijd in N uitgedrukt en dit bij een bepaald RPM.
Alle dit gezegt zijnde.
+++White -Z- Power+++
T0 F@$t F0r Y0u
T0 F@$t F0r Y0u
Sg6 schreef:Ik had idd beter gezwegen over de C lagers.![]()
Alle dit gezegt zijnde.
sorry, maar ik dacht dat fora,s zijn uitgevonden om te discuseren.
ik ben niet geboren met alle kennis van de wereld, daarom surf ik rond om wat dingen te leren, die mij interesen.
daarom hoor ik graag jouw mening over lagers. en probeer je me te overtuigen met feiten. ik snap niet dat je zegt; 'Ik had idd beter gezwegen over de C lagers. '
graag wil nog even ingaan op jouw argumenten.
je hebt het over een c2 lager, waar je geringe speling bij hebt, ikzelf heb het nooit over dit type lager gehad.
ook snap ik niet waar jij de temperatuur van 140 graden vandaan haalt. volgens mij is dit een veels te hoge waarde.
ik dacht dat het ging over krukas lagers. die gekoelt worden door je mengsel of olie (afhankelijk 2t of 4t)
en het lijkt mij dat de belasting niet lager afhankelijk is, dus maakt aantal N niet uit, rpm daarin tegen wel.
graag reactie sg6
Een C2 lager is een standaard lager zoals in je achterbrug.
Die temperatuur van 140 graden haal ik aan dat dit degelijk een grote invloed heeft op lagers wat dus heel normaal is. Bij die temperatuur gaat een lager gaan uitzetten. De krukas, versnellingsbak lagers zullen toch al gouw een temperatuur bereiken van 90 graden denk ik.
Als van een lager de belasting niet belangrijk is zou dus een lager die een radiale belasting van zeg eens 100N ook werken op een krukas? Nee zeg ik hierop. Binnen de korste keren is dit lager aan de vaantjes. Het toerental is natuurlijk ook een belangrijk iets.
Bij suzuki zijn de balancer lagers te vinden in de SKF cataloog maar raar maar waar zijn dees van suzuki speciaal gemaakt en kunnen dacht ik 500kg per lager meer radiale kracht verdragen en dit hoor ik graag! Daarom geen SKF genomen tot mijn grootse spijt.
Hopelijk ben ik hiermee duidelijk.
Waarom ik vertelde dat ik liever had gezwegen is omdat er in het verleden ook al eens een discussie hieromtrent geweest is.
mvg
Die temperatuur van 140 graden haal ik aan dat dit degelijk een grote invloed heeft op lagers wat dus heel normaal is. Bij die temperatuur gaat een lager gaan uitzetten. De krukas, versnellingsbak lagers zullen toch al gouw een temperatuur bereiken van 90 graden denk ik.
Als van een lager de belasting niet belangrijk is zou dus een lager die een radiale belasting van zeg eens 100N ook werken op een krukas? Nee zeg ik hierop. Binnen de korste keren is dit lager aan de vaantjes. Het toerental is natuurlijk ook een belangrijk iets.
Bij suzuki zijn de balancer lagers te vinden in de SKF cataloog maar raar maar waar zijn dees van suzuki speciaal gemaakt en kunnen dacht ik 500kg per lager meer radiale kracht verdragen en dit hoor ik graag! Daarom geen SKF genomen tot mijn grootse spijt.
Waarom ik vertelde dat ik liever had gezwegen is omdat er in het verleden ook al eens een discussie hieromtrent geweest is.
mvg
+++White -Z- Power+++
T0 F@$t F0r Y0u
T0 F@$t F0r Y0u
-
OpticalNicolas
- Quad Expert

- Contacteer:
-
OpticalNicolas
- Quad Expert

- Contacteer:
Sg6 schreef:Een C2 lager is een standaard lager zoals in je achterbrug.
mvg
wat ik nog wel vaag vind is dat je het hebt over de balans lager.
je zegt dat skf dit type lager had,
maar dat suzuki een lager heeft dat 500kg meer belast kan worden. volgens mij moet je dan over een heel ander type lager praten.
500kg meer belasting vang je niet op door ipv van een c4 een c2 lager te nemen,
dan praat je over totaal ander ontwerp/type lager.
ook vind ik het gek dat suzuki lagers maakt, volgens mij besteden ze dit gewoon uit.
als ik van de week even tijd heb, zal ik eens langs brammer (brammer.nl) gaan.
dit is een leverancier van allerlei soorten lagers.
ik zal hun visie eens vragen over dit soort onderwerpen.