Pagina 2 van 3

Geplaatst: zo 10 feb, 2008 10:48
door L crosser
enigste oplossing is een E lager erin te zetten als je een vetnippel zou willen plaatsen en als je dat niet wil of kan dan zouk idd ook konische lagers pakken :wink: ( en zoals ger zei van stofkering dat zou k ook niet pakken omdat dat eig niks tegen houd omdat dat van vilt is en zo kapot is :wink:

Geplaatst: zo 10 feb, 2008 10:54
door gareth
Wat voor vet heb je eigenlijk gebruikt?

Normaal vet blijft niet zitten in de lagers omdat het te heet word en dus loopt het vet dan uit de lagers.

Op me werk gebruik ik blauw vet van SKF weet verder niet precies hoe het heet.

Geplaatst: zo 10 feb, 2008 14:10
door ger
Afbeelding

even voor de duidelijkheid

die zwarte ringen zijn stof/vuil keerringen en zijn dus niet van vilt o.i.d.

en de lagers zijn van het type dat je niet kunt smeren

ze zijn dicht en hebben van binnen vet om te smeren

gebruik in je achterbrug alleen lagers die je kunt smeren en vet houden en ook om vuiligheid eruit te weren

Geplaatst: zo 10 feb, 2008 15:49
door gareth
Bij elk lager kun je die afdicht ringen eruit halen. Niet elke lagerschaal heeft vetnippels dus kan je de afdichtingen laten zitten.

Geplaatst: zo 10 feb, 2008 16:11
door L crosser
ger Geplaatst: Februari 10 2008 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------



even voor de duidelijkheid

die zwarte ringen zijn stof/vuil keerringen en zijn dus niet van vilt o.i.d.

en de lagers zijn van het type dat je niet kunt smeren

ze zijn dicht en hebben van binnen vet om te smeren

gebruik in je achterbrug alleen lagers die je kunt smeren en vet houden en ook om vuiligheid eruit te weren


dit zijn gewone keerringen en geen stofkeringen en die blauwe ringetje moet je er eig uithalen en dan moet je die zwarte eroplegen zodat je ze kunt smeren :wink:

Geplaatst: ma 11 feb, 2008 18:44
door Dozo
Mannen dank jullie voor de ideeen.
Ik heb het idee dat Ger het wel eens bij het juiste eind kan hebben.
Ben nu aan het mailen naar Amerika om te zien wat de fabrikant aangeeft.
Ik blijf het raar vinden dat alleen links ( er zit ook alleen links een vetnippel!)
in elkaar draaid terwijl rechts helemaal netjes erbij staat (buiten de gebroken schaal)...
Ik begrijp wel dat mijn volgende set lagers conisch en open zijn...


@ Ralph , nee dit is vet met gruis...heb de eerste keer geleerd he :wink:

Owjah om de ketting span vragen te beantwoorden...
mijn "slak " is tussen de 2- 2,5 cm ... geloof me dat is genoeg die staat zeker niet te strak.

Mischien een "oepsje "van de fabrikant...

Geplaatst: di 12 feb, 2008 19:41
door wally
niet last van een iets krome as?

Geplaatst: di 12 feb, 2008 20:17
door Dozo
wally schreef:niet last van een iets krome as?
zou ook onderhand wel kunnen hoor dat die ook niet helemaal 100 % is.
Ik zal er eens serieus naar laten kijken , we hebben een draaier in de club en dat ff nalopen is een koud kunstje voor de man.
maar begin nu ook te twijfelen aan de as/lagerpassing.
die as heeft toch weer even liggen "roeren "in de troep.
dus helemaal 100% zal hij niet meer zijn dat zeker niet.
ben ondertussen ook al aan het rondkijken naar een andere as ... + 2 of zelfs +4 maar dat moet ik nog gaan proberen /uitvogelen voor mezelf aangezien mijn straat velgen ook breder en anders uit het center komen dan standaard yamaha velgen.wil de boel weer niet te gek breed maken.(kan nu nog filerijden :p )

Geplaatst: di 12 feb, 2008 20:25
door kane
maar dat moet ik nog gaan /uitvogelen

:lol:


en nog succes met de zoektocht naar achterbrug/lagers ...

Geplaatst: di 12 feb, 2008 20:26
door Dozo
das dozo's :mrgreen:

Geplaatst: di 12 feb, 2008 21:56
door cobby
ger schreef:Afbeelding
Bij mij zijn de binneste blauwe er uit en de buitenste blauwe zijn met dremel doorboord.
Om de paar Cm en de zwarte zijn ook doorboord.
In het midden staat een vetnippel op het achterhuis.
En deze kan ik mooi doorsmeren het vet komt er langs de zijkanten uit.
Juist bij enkel baangebruik goed opletten dat het vet niet op je remschijf komt.
Bij modder en vuil is dit snel weg.


Maar zijn die gewoon plots gebroken of had je een beetje spelling op je achter as voor de breuk ?

Grts

Geplaatst: ma 17 mar, 2008 00:12
door yamahakoppel
links zit uw ketting dus ook de meeste krachten, de ketting is dus niet te fel gespannen aan uw uitleg te horen vindt het alleen raar zo een jonge quad al 2 x kapotte lagers ik hoop dat je de oorzaak vind, misschiens je as maar die ga je ook proberen te vervangen zo te horen

Geplaatst: za 19 jul, 2008 22:56
door kees
Ik wil even wat zeggen. Ik betaalde per lager van Yamaha 75euro! Vind ik niet normaal maar had ze dringend nodig. Ik heb dit zelfde gehad. Oorzaak was hoge druk waarmee ik vet tussen de lagers uitspoot.

Zijn er mensen met een vetnippel op de achterbrug? En wat voor vet spuiten jullie erin dan?

Geplaatst: zo 20 jul, 2008 06:28
door Charger69
Wij gebruiken er speciaal lagervet voor dat gebruik ik bij mijn auto's ook en tot nu toe nog geen enkele probleem gehad met lagers :wink:

Geplaatst: zo 20 jul, 2008 12:32
door cyclonedriver
het gebruik van een hogedrukreiniger kan ook een reden zijn